PIN kodų generatorius: ką apie jį reikėtų žinoti?

PIN kodų generatorius: ką apie jį reikėtų žinoti?

Nors „Smart-ID“ Lietuvoje yra populiariausias prisijungimo prie interneto banko būdas, kurį, „Swedbank“ apklausų duomenimis, naudoja daugiau nei pusė šalies gyventojų, maždaug penktadalis linkę naudotis PIN kodų generatoriais. Ši priemonė ypač tinka tiems, kurie neturi išmaniojo telefono, ji atitinka visus saugumo ir patikimumo reikalavimus. Pateikiame atsakymus į dažniausiai kylančius klausimus apie šią prisijungimo priemonę.

Kur įsigyti PIN kodų generatorių?

Norint įsigyti šį prietaisą, reikėtų interneto banke užsiregistruoti į konsultaciją – pasirinkti norimą laiką ir „Swedbank“ padalinį. Vykstant į banką, svarbu nepamiršti pasiimti galiojantį asmens dokumentą (pasą arba asmens tapatybės kortelę). 

Kokia prietaiso kaina?

Nusprendus įsigyti PIN kodų generatorių, jam yra taikomas vienkartinis išdavimo mokestis  – 8,69 eurai. „Swedbank“ „Jaunimo programos“, „Senjorų programos“, „Pagrindinės mokėjimo sąskaitos paslaugos“ naudotojams PIN kodų generatorius išduodamas be jokio mokesčio. 

Kaip veikia PIN kodų generatorius?

Pirmą kartą naudojantis generatoriumi, klientas turi sugalvoti savo individualų 5 skaitmenų slaptažodį, kurį teks suvesti kiekvieną kartą norint pasinaudoti prietaisu. 

Vėliau naudojantis banko paslaugomis – tvirtinant mokėjimus ar pasirašant elektroninius dokumentus – prietaisas sugeneruos 8 skaitmenų slaptažodžius, kuriais patvirtinsite mokėjimus ar kitus veiksmus, kuriuos atliekate. Šie slaptažodžiai yra unikalūs, naudojami tik vieną kartą ir jų galiojimo laikas yra ribotas. Detalesnę PIN kodų generatoriaus instrukciją galite rasti čia.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad naudotojas vienu metu gali turėti tik vieną aktyvų PIN kodų generatorių, o juo dalytis su kitu asmeniu negalima. 

Ką daryti, jei prietaisas užsiblokavo?

Įvedus neteisingą PIN kodą, ekrane pasirodo pranešimas apie klaidą („Fail“). Tokiu atveju reikėtų suvesti teisingą slaptažodį. Generatoriaus programa automatiškai blokuojama po trečio nesėkmingo bandymo. Tokiu atveju prietaiso nebeįmanoma aktyvuoti ir klientas turi kreiptis į banką.

Ką daryti, jeigu išsikrovė PIN kodų generatoriaus baterija?

Kodų generatoriaus baterija, priklausomai nuo naudojimo intensyvumo, veikia iki 5 metų. Kai akumuliatorius senka, prietaiso ekrane pasirodo įspėjimas („Batery low“). Išsekus baterijai, reikėtų kreiptis į artimiausią banko padalinį ir generatorių pakeisti nauju arba pasirinkti kitą prisijungimo metodą, pavyzdžiui, „Smart-ID“ ar mobilųjį parašą.

Kaip saugiai naudotis prietaisu?

Siekiant užtikrinti saugų naudojimąsi prietaisu, itin svarbu saugoti kodus ir jų neatskleisti kitiems asmenims. Reikėtų atminti, kad jokios institucijos ir organizacijos niekada neskambina ir neprašo žmonių atskleisti asmeninių kodų ar slaptažodžių. 

Norėdami užtikrinti kuo didesnį naudojimosi generatoriumi saugumą, stenkitės vengti jungtis prie interneto banko iš kitų asmenų įrenginių, nesinešiokite kodų generatoriaus, kad nepamestumėte. Taip pat nesijunkite prie nesaugaus interneto tinklo. 

Ką daryti pametus prietaisą? 

Jei PIN kodų generatorius yra prarastas, reikia nedelsiant skambinti „Swedbank“ telefonu 1884 (skambinant iš užsienio – tel. +370 5 268 4444) arba atvykti į artimiausią „Swedbank“ padalinį, jog generatorius būtų užblokuotas. 

Kitos prisijungimo priemonės 

Prisijunkti prie „Swedbank“ elektroninės banko aplinkos galima ir kitais, patogesniais identifikavimo būdais: „Smart-ID“, asmens tapatybes kortele, mobiliuoju parašu. Prie išmaniosios programėlės klientus raginame jungtis naudojant biometrinius duomenis – piršto antspaudą ar veido atpažinimą. Daugiau informacijos apie šias prisijungimo priemones galite rasti čia.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.