Kaip išsiskirti konkurencinėje kovoje ir ją laimėti?

Plėtojant smulkųjį verslą nuolat konkuruojama su varžovais. Kaip išsiskirti konkurencinėje kovoje ir ją laimėti? Pasak patyrusių verslo ekspertų, smulkiųjų verslininkų ginklų artilerija yra plati, tereikia ją tinkamai panaudoti.

Paulius Valiulis, „Versli Lietuva“ projektų vadovas, pasakoja apie įmonių klasterizaciją ir dalijasi įžvalgomis, kaip smukioms įmonėms konkuruoti bendradarbiaujant.

Audrius Gruodis, įmonės „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ pardavimų lektorius, dalijasi patirtimi, kaip mažiesiems prekybininkams išsiskirti konkurencinėje kovoje ir atsilaikyti kainų karuose.

Seminarą moderuoja ir ekspertų įžvalgas apibendrina Aivaras Janušauskas, „Swedbank“ Smulkių verslo klientų ir rinkodaros departamento vadovas.

 

Rekomenduoja jungtis į klasterius

P. Valiulis interneto seminaro metu paaiškino, kodėl smulkiesiems verslininkams naudinga jungtis į klasterius. Pasak jo, pirmiausia, klasteriai sudaro galimybę bendradarbiauti rinkodaros, reklamos, pardavimų klausimu. Antra, pravartu yra bendrai naudotis tiekimo galimybėmis, užpirkti žaliavas. Trečia, lengviau ir pigiau yra gauti specializuotą informaciją. Be to, atsiranda galimybė dalyvauti pirkimo konkursuose.

Specialisto teigimu, klasteriai turi geresnes sąlygas inovacijoms, galimybes bendradarbiauti su mokslo pasaulio atstovais, taip pat lengviau konkuruoja vidaus ir tarptautinėje rinkose. Susibūrus į klasterį verslininkams lengviau užsiimti lobizmu.

„Klasteriai labiausiai reikalingi mažoms ir vidutinėms įmonėms. Mažesnės kompanijos negali visko daryti idealiai – jos turi savo stipriąsias puses. Vienos – rinkodaroje, kitos – gamyboje, trečios – pardavimuose. Klasterizacija – jungimasis į vieną vienetą – leidžia išnaudoti savo stipriąsias puses ir pasiekti bendrą rezultatą“, – sako P. Valiulis.

Specialistas pabrėžė, kad prieš jungdamiesi į klasterius smulkieji verslininkai dažnai bijo prarasti konkurencinį pranašumą. Tačiau, anot P. Valiulio, susijungę verslininkai tikina gavę daugiau naudos nei patyrę praradimų. Šiuo metu Lietuvoje yra 48 identifikuoti klasteriai, vienas klasteris šalyje vidutiniškai vienija 11,5 narių.

Kaip sukurti klasterį?

Kalbėdamas apie smulkiųjų verslininkų problemas ir iššūkius P. Valiulis sako, kad dažniausiai į klasterius besijungiantys verslininkai stokoja žinių ir kompetencijos, taip pat pasitikėjimo kitais verslo subjektais. Smulkieji verslininkai dažnai turi ribotą patirtį, be to, nori per trumpą laiką pasiekti greitą ir gerą rezultatą. Dažniausiai jiems trūksta aiškių ilgalaikių strateginių tikslų.

P. Valiulis atkreipė dėmesį, kad pirmiausia reikia įsigilinti į klasterio idėją ir gerai suprasti, kas tai išvis yra. Antra, labai svarbu yra bendradarbiauti su partneriais ir konkurentais bei dalintis informacija. Trečia, būtinas yra visų klasterio narių įsitraukimas ir pasiruošimas. Ypač svarbu, anot P. Valiulio, yra išsirinkti aiškius klasterio lyderius, kurie būtų įgalūs priimti sprendimus. Taip pat ekspertas pabrėžia, kad investuoti turi visi klasterio nariai, be to, finansavimą galima gauti ir iš ES struktūrinių fondų.

Svarbu tapti autoritetu

Tuo tarpu A. Gruodis interneto seminaro metu pasidalijo įžvalgomis, kaip smulkieji verslininkai gali sėkmingai išsiskirti, jei konkuruoja vieni, bet ne susijungę į klasterius. Pasak jo, šiuo atveju, smulkiesiems verslininkams svarbiausia kurti kliento emociją.

Kaip ją sukurti? Pirmiausia, pasak A. Gruodžio, svarbu, kad verslininkų kuriamas produktas būtų išskirtinis, o teikiama paslauga – specifinė. Didelę reikšmę turi unikalus dizainas ir teikiama galimybė paslaugą pritaikyti asmeniškai. „Pavyzdžiui, mano vaikas kavinėje nori būtent tokių pusryčių, nes juos labai mėgsta. O virtuvės šefas gali tai padaryti“, – pavyzdį duoda A. Gruodis. 

Smulkiesiems verslininkams jis pametėja ir daugiau idėjų. Pavyzdžiui, ragina nevengti rankų darbo, naudoti autentiškas, unikalias medžiagas, taip pat kurti nemasinį produktą.

Ypač svarbu, anot A. Gruodžio, yra santykiai su klientu. Ekspertas pabrėžė entuziazmo vertę – anot jo, visos idėjos prasideda nuo jo, jos nėra įgyvendinamos tokiu atveju, jei entuziazmo pritrūksta. Taip pat sureikšmino geranoriškumą, lojalumą, individualumą, personalinį pateikimą, pasitikėjimą, draugystę. „Svarbu yra tapti autoritetu. Tai reiškia, kad klientas ne tik jumis pasitiki, bet ir rekomenduoja kitiems“, – sako A. Gruodis. 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.