Ne tik sau, bet ir planetai: 3 iš 4 lietuvių įsigydami automobilį ir būstą galvoja apie poveikį aplinkai

Ne tik sau, bet ir planetai: 3 iš 4 lietuvių įsigydami automobilį ir būstą galvoja apie poveikį aplinkai

2021-04-06

Planuodami tokius didelius pirkinius, kaip automobilis ar būstas vis labiau atsižvelgiame į šių pirkinių poveikį aplinkai. Į būsimą automobilio poveikį aplinkai linkę atsižvelgti 75 proc., o į nuosavo būsto – 79 proc. lietuvių. 

  • Įsigyjamo būsto įtaka aplinkai labiau suinteresuoti jauniausios 18–24 m. amžiaus grupės ir 45 m. amžiaus bei vyresni gyventojai.
  • Automobilio įtakos aplinkai veiksnį svarbiu taip pat laiko jauniausios ir vyresnės amžiaus grupių respondentai. 30 proc. lietuvių automobilį rinktųsi, vertindami jo anglies dvideginio dujų emisiją, o 41 proc. atsižvelgtų į galimus taršos mokesčius.
  • Rinkdamiesi ir būstą, ir automobilį šalies gyventojai ypatingai išskiria jų energinį efektyvumą – į šį aspektą tiek vienu, tiek kitu atveju atsižvelgtų daugiau kaip 90 proc. respondentų. 
  • Didelė dalis gyventojų yra pasirengę investuoti į energijos išteklių taupymą savo namuose, pavyzdžiui, 45 proc. rinktųsi taupų LED apšvietimą, 42 proc. A ar aukštesnės energinės klasės buities prietaisus, 22 proc. – išmanius energijos valdymo sprendimus.
  • 39 proc. šalies gyventojų norėtų investuoti į nuosavą saulės jėgainę, kuri padėtų sumažinti sąskaitas už elektrą, o 3 proc. gyventojų teigia, kad tokią jėgainę jau yra įsigiję.
būsto ir auto poveikis aplinkai

 

 

Parengta remiantis reprezentatyvia „Swedbank“ užsakymu atlikta Baltijos šalių gyventojų apklausa, kurios metu Lietuvoje apklausti 1 003 šalies gyventojai nuo 18 iki 75 m. amžiaus.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.