Kaip verslo naujokui pagauti sėkmės paukštę?

Kaip verslo naujokui pagauti sėkmės paukštę?
Laurynas Dailydė, „Swedbank“ Verslo finansavimo sprendimų skyriaus

Lietuvoje aštuonios iš dešimties naujai įkurtų įmonių neperžengia antrųjų veiklos metų slenksčio. Išlikusios įprastai jau skaičiuoja pelną arba išlaiko savo veiklą be nuostolio.  Kas lemia vienų sėkmę, o kitų nesėkmes?

Visų pirma, sėkmingieji žino, kad atsitiktine sėkme versle pasikliauti negalima. Antra sėkmės versle prielaida yra ne pakankamas pradinis kapitalas, ne patikima komanda ar darbas be laisvadienių ir net ne unikali idėja. Svarbiausia – būsimo verslo ekonominis pagrindimas.

Kad ir kokia bebūtų gera pirminė idėja, svarbiausias yra jos ekonominis pagrindimas, kuris leidžia užsitikrinti, kad pinigų kiekis versle daugės. Pinigų skaitinės išraiškos didėjimas suprantamas ne kaip uždarbis, pelnas, bet kaip pinigų srautas, kuris leidžia įmonei toliau dirbti, generuoti pajamas ir išsilaikyti rinkoje.

Ekonominis pagrindimas svarbus, nes jis priverčia verslininkus susitelkti ties skaičiais – kiek norima uždirbti ir kiek būtina uždirbti. Kartais to, kiek norime, gali tiesiog nepakakti tolimesniam verslo vystymui. Todėl būti konservatyviam pačioje verslo pradžioje ne visada pasiteisina. Kai įmonė tik kuriasi, pirminės pajamos turi būti reikšmingos. Būtent dėl šios priežasties verslo geriau nepradėti dalijant nuolaidas. Nors ir norisi kuo greičiau užsitikrinti pirmuosius pardavimus, tačiau su nuolaidomis verta luktelėti. Pradėjus nuolaidomis verslo pradžioje, vėliau bus sunku pereiti prie verslui optimalios kainos ir tai pagrįsti klientams.

Prieš stodamas prie starto linijos būsimasis verslininkas taip pat turėtų užduoti sau klausimą apie trumpojo ir ilgojo laikotarpių perspektyvą.

Žinoma, versle kaip ir kasdieniame gyvenime, retai kas vyksta pagal iš anksto numatytus įmonės planus dvejiems-trejiems metams. Kasmet pasitaiko iššūkių – pradedant makroekonominiais ir baigiant politiniais pokyčiais. Puikus pavyzdys – lietuviškas verslas, kuris daug metų buvo priklausomas nuo Rusijos rinkos. Jai netikėtai užsidarius įmonės buvo priverstos persiorientuoti į Vakarų Europos bei kitas rinkas. Įmonės buvo priverstos adaptuotis labai greitai – pakeisti verslo modelį, tikslus, atsisakyti kažkurių produktų, modifikuoti juos ar kurti naujus bei ieškoti kitų būdų, kaip išsilaikyti rinkoje. Laiku atliktas planavimas įmonėms leidžia geriau pasirengti ir lengviau išgyventi „šoko terapiją“ bei adaptuotis naujoje realybėje. 

Verslo naujokai taip pat turėtų skirti laiko ir atsakyti sau į klausimą – ko aš pats asmeniškai noriu ir ko tikiuosi iš būsimos veiklos. Verslas, jo kūrimas (nepriklausomai nuo srities) replikuoja įmonių savininkų elgesį. Verslininko asmenybė ir pasaulėžiūra atsispindi jo verslo politikoje. Tad verta įvertinti ir savo asmenines savybes – ar būsite novatoriškas, o gal tiesmukas, greitas ar atlaidus verslo savininkas? Taip pat – kiek ilgai jūs norėsite versle dirbti ir kas bus, jei aplinka neleis verslui plėstis taip, kaip buvote numatę. Ką darysite tuomet – liksite versle, o gal imsitės naujos idėjos? Į visus šiuos klausimus atsakius prieš kuriant verslą, jam įsibėgėti bus gerokai paprasčiau.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.