Sprendimai efektyviai personalo atrankai

2016-07-20

Personalo valdymo ekspertės dalinasi patarimais verslininkams apie personalo atranką: kada galvoti apie komandos plėtrą, kaip susirasti tinkamiausią savo įmonei darbuotoją ir jam pradėjus dirbti – padėti naujam darbuotojui pritapti. Taip pat – kaip atsisveikinti su darbuotojais, jei jie nepatenkina darbdavio lūkesčių.
Seminare dalyvauja Agnė Jonaitytė – Karalienė, „Swedbank“ Karjeros centro vadovė, Jurgita Lemešiūtė – Frejienė, „People Link“ vadovė ir Saulė Balčiūnienė, profesinės veiklos gebėjimų tobulinimo programos „Limbic Performance System“ specialistė. Moderuoja – Odeta Bložienė, „Swedbank“ Finansų instituto vadovė.

 

 

Personalo atranka – sudėtingas procesas, kurio pasiruošimui darbdavys turėtų skirti ne mažiau dėmesio, nei naujasis kandidatas. Ką privalo žinoti kiekvienas vadovas, kad sėkmingai išsirinktų naują komandos narį?

Visų pirma, svarbu sugebėti atskirti momentą, kai papildomas darbuotojas komandai tikrai reikalingas. „Kai matote, kad nebespėjate visko, kad galbūt vėluojate atlikti darbus, potencialių klientų daugiau, nei laisvo laiko - tada reikėtų pradėti skaičiuoti. Skaičiuoti, ar ši papildoma apyvarta galės padengti darbo užmokestį“, – pataria „People Link“ vadovė Jurgita Lemešiūtė – Frejienė. Dažnas darbdavys papildomų darbo rankų ima ieškoti susidūręs su padidėjusiu darbų srautu, kuris gali būti laikinas. Todėl prieš skelbiant personalo atranką, derėtų įvertinti naujojo darbuotojo perspektyvas ir metams į priekį. Kartais pakanka laisvai samdomų darbininkų, draugų ar kolegų pagalbos.

Nusprendusiems ieškoti naujo komandos nario, „Swedbank“ Karjeros centro vadovė Agnė Jonaitytė – Karalienė pataria nuosekliai ruoštis atrankai: „Svarbiausia susidėlioti planą: kur, kaip ir kokių kompetencijų ieškoti. Apsibrėžti, kokio rezultato iš naujojo darbuotojo tikitės, atsižvelgę į tai, žinosite, kokių kompetencijų jam reikės“. Svarbu įsidėmėti, jog darbo paieškos portalai apima labai nedidelę darbo rinkos dalį, todėl pravartu išnaudoti ir socialinių tinklų galimybes, skelbimą pakabinti savo prekybos vietoje ar paprašyti kolegų rekomendacijų, kas gali padėti lengviau atrasti Jūsų organizacijos kultūrai artimą žmogų.

Klausimai pokalbio metu turėtų padėti išsiaiškinti kandidato požiūrį bei vertybes, atskleisti realią patirtį: „Venkite užduoti hipotetinius klausimus „Ką darytumėte, jeigu nutiktų vienaip ar kitaip?“, nes tada žmogus pradeda kurti ir tai nebūtinai yra tiesa“, – teigia profesinės veiklos gebėjimų tobulinimo programos „Limbic Performance System“ specialistė Saulė Balčiūnienė. Pravartu sužinoti ne tik kokias užduotis atrankos dalyvis atlikdavo ankstesnėse darbovietėse, bet ir kaip sekėsi jas įgyvendinti, su kokiais iššūkiais susidūrė bei kokiais principais vadovavosi. Nepamirškite, jog kandidatas taipogi renkasi, todėl svarbu elgtis mandagiai, profesionaliai ir rūpestingai, ilgai nedelsti ir informuoti apie sprendimą, kad neprarastumėte potencialaus darbuotojo.  

Priėmę naują komandos narį, skirkite pakankamai dėmesio jo lūkesčių ir tikslų aptarimui, tačiau kartu palikite erdvės bei parodykite pasitikėjimą – pakanka 15-30 min. susitikimų per savaitę. Turėtumėte suprasti, jog kai kurie darbo ar aplinkos ypatumai, prie kurių esate įpratę, naujam darbuotojui gali būti visiškai nauji ir nesuprantami, taigi skirkite pakankamai dėmesio jų aptarimui. „Nesuteiktas grįžtamasis ryšys nesuteikia žmogui šansų pasikeisti“, – teigia Saulė Balčiūnienė, todėl įžvelgę motyvacijos trūkumą ar prastėjančius darbo rezultatus, visada stenkitės išsiaiškinti to priežastis bei padėti kolegai.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.