„Pajūris jūra“: Šilališkiai verslo kūrimo pamokyti galėtų ir didmiesčių verslo naujokus

  • Pradžia: 1996 m., 3 darbuotojai.
  • Dabar: 24 darbo vietos, ištikimų pirkėjų ratas, suburta aktyvi bendruomenė feisbuke.
  • Veiklos sritis: Maisto prekių ir kitų kasdienės paklausos prekių parduotuvė „Jūra“, restoranas-baras Pajūrio miestelyje, Šilalės r.
  • Sėkmės paslaptis: Drąsiai imtis naujovių, lanksčiai prisitaikyti prie pirkėjų poreikių.
  • Ateities planai: 3000 laimėtų eurų išleis prekybinėms patalpoms plėsti.

Lietuva išgyvena antrąjį verslumo piką – kaip ir tuomet, kai tik atkūrėme nepriklausomybę, taip ir dabar, atrodo, visi, kas tik turi drąsos, imasi nuosavo verslo. Žiniasklaida mirga istorijomis apie pradedančius verslininkus, tačiau po metų kitų jų vardų jau negirdėti, o jų vietą užima kiti. Verslo senbuviai sako, kad pradėti verslą nėra sudėtinga, kur kas daugiau pastangų, atkaklumo ir sumanumo reikia norint jį paversti ilgalaike pelninga veikla.

Tą patvirtinti gali ir Šilalės rajone veikiančios bendrovės „Pajūris-Jūra“ direktorė Vida Raudonienė. Jos vadovaujama įmonė skaičiuoja jau dvidešimtus veiklos metus, yra sukūrusi 24 darbo vietas, o šią vasarą tapo projekto „Kiekvienas gali būti didelis“ prizininke. Visa tai pasiekta ne tik nuosekliu bei nuoširdžiu darbu, bet ir drąsa imtis naujovių – to iš šilališkių galėtų pasimokyti net ir Lietuvos didmiesčių verslo naujokai.


Vieta ir kaina – svarbu

Bendrovė „Pajūris-Jūra“ veiklą pradėjo 1996 m. su vos trimis darbuotojais. Įmonė prekiauja maisto ir kitomis kasdienės paklausos prekėmis Pajūrio miestelyje (Šilalės r.) įsikūrusioje parduotuvėje „Jūra“ ir dar dviejose parduotuvėlėse gretimuose kaimuose. Parduotuvės antrame aukšte įkurtas restoranas-baras „Jūra“, kuris savaitgalio vakarais veikia kaip klubas – vyksta jaunimo mėgstami vakarėliai, groja didžėjai, koncertuoja ir žinomi atlikėjai.

„Mūsų pagrindinė parduotuvė yra įsikūrusi prie kelio Šilutė–Šilalė, todėl sulaukiame daug pravažiuojančių pirkėjų tiek iš Šilutės, tiek iš Šilalės pusės. Džiaugiamės turėdami ir nuolatinių klientų, kurie važiuoja apsipirkti specialiai dėl patrauklių tiek kainos, tiek asortimento prasme pasiūlymų. Visada stengiamės pasiūlyti tai, kas tuo metu yra aktualu pirkėjui – sezoninių, šventinių prekių. Ypač smagu, kai gali padėti išspręsti žmogaus „degančią“ problemą: gal kažkam vamzdis pratrūko ir reikalingas tam tikras ventilis, gal kokio baidarių turisto kepurę nunešė Jūros srovė, o gal koks mokinukas nori nunešt gėlytę mylimai mokytojai rugsėjo 1-osios ryte. Suprantame, kad gyventojams svarbi ir kaina, todėl taip pat nuolat vykdome įvairias akcijas“, – pasakoja Vida.


Koja kojon su naujovėmis

Išsilaikyti versle, kuriame didelė konkurencija, padeda ne tik pirkėjų poreikių išmanymas ir gebėjimas prie jų prisitaikyti, bet ir atvirumas naujovėms. Restoranas-baras „Jūra“ savo lankytojų bendruomenę yra subūręs internete, „Facebook“ socialiniame tinkle – skelbia čia vakarėlių nuotraukas, anonsuoja renginius. Pasak vadovės, sprendimas sukurti šią paskyrą pasiteisino, nes Lietuvos jaunimas yra aktyvus socialinių tinklų naudotojas ir jiems toks bendravimas patinka, be to, dauguma mūsų vakarėlių dalyvių – ne miestelio vietiniai, o viso Šilalės ir gretimų rajonų gyventojai, tad šis komunikavimo būdas yra ir pats patogiausias.

„Pajūris-Jūra“ taip pat buvo viena iš pirmųjų įmonių Šilalės rajone, kuri suteikė galimybę pirkėjams atsiskaityti mokėjimo kortele. Iš pat pradžių, kaip prisimena ponia Vida, naujovę pirkėjai priėmė kritiškai, tačiau po kurio laiko įprato ir dabar vis dažniau pasinaudoja šia galimybe atsiskaitydami už prekes.


Laimėjo 3 tūkst. eurų

Ši klientams suteikta galimybė ponios Vidos vadovaujamai įmonei atsipirko ir netikėta naujiena – laimėtu 3 tūkst. eurų vertės projekto „Kiekvienas gali būti didelis“ piniginiu prizu. Tokius pačius prizus laimėjo dar dvi įmonės – turizmo prekių įmonė iš Vilniaus ir statybinių prekių parduotuvė iš Širvintų rajono.

„Mes dažnai rengiame įvairias akcijas, todėl labai greitai apsisprendėme dalyvauti ir banko siūlomame projekte, kurio esmė paprasta – akcijos savaitgaliais pateikti pirkėjams vis naujus specialius pasiūlymus, juos iškomunikuojant reklaminėmis priemonėmis ir sudaryti sąlygas atsiskaityti mokėjimo kortele. Kai iš „Swedbank“ paskambino pranešti, kad mes laimėjome šio projekto prizą, pradžioje nepatikėjau – pamaniau, kad sukčiai skambina. Žinia apie laimėtą prizą buvo netikėtai džiugi ir kaip tik laiku, mat esame numatę šiek tiek prasiplėsti. Gautus pinigus įmonė investuos į verslo plėtrą, nes turime planų padidinti parduotuvės Pajūrio miestelyje prekybos plotą“, – šypsosi Vida ir priduria, kad jos įmonė dalyvaus ir vėlesnėse projekto „Kiekvienas gali būti didelis“ akcijose.


Ne vienkartinė iniciatyva

Projektas „Kiekvienas gali būti didelis“ visoje Lietuvoje tęsis iki pat metų pabaigos. Iš viso per metus bus surengti trys smulkiojo verslo savaitgaliai. Pirmasis vyko birželio pradžioje, antrasis vyks rugsėjo mėn. 11–13 dienomis.

Panašios akcijos yra populiarios Vakarų šalyse. Šios akcijos yra simbolinės, jomis siekiama atkreipti dėmesį į tai, koks svarbus vaidmuo stiprinant šalies ūkį ir vietos bendruomenę tenka vietos smulkiesiems verslininkams – jie kuria darbo vietas, įdarbina vietos gyventojus, o jų prekėms ar paslaugoms įsigyti išleisti eurai tuoj pat įliejami atgal į bendruomenės ekonomiką.

Akcijos metu gyventojai yra kviečiami įsigyti bent vieną prekę iš smulkaus vietos gamintojo ar preky-bininko ir taip palaikyti smulkiojo verslo iniciatyvą. Savo ruožtu įmonės už šį simbolinį palaikymą pirkėjams žada įvairių nuolaidų ar įdomių pasiūlymų. Akcijoje jau yra užsiregistravę šimtai Lietuvos įmonių..

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.