Įvertinęs pirmojo šių metų ketvirčio gyventojų vartojimo finansavimo duomenis, „Swedbank“ pastebi vidutinės paskolos vertės augimą ir ilgėjantį paskolos grąžinimo terminą. Taip pat užfiksuotas ryškus skolinimosi nuotoliniu būdu šuolis – daugiau kaip 90 proc. banko klientų dėl vartojimo paskolos kreipėsi naudodamiesi interneto banku ir išmaniąja programėle.
Pirmąjį 2017 metų ketvirtį „Swedbank“ suteiktų vartojimo paskolų vertė siekė apie 25 mln. eurų ir išliko panaši, kaip ir tuo pačiu laikotarpiu prieš metus. Vidutinė vartojimo paskolos suma šiemet išaugo apie 13 proc., palyginus su pirmuoju praėjusių metų ketvirčiu, ir siekė daugiau kaip 3,6 tūkst. eurų.
„Mūsų duomenys rodo, kad paskolos gražinimo laikotarpis ilgėja, ir banko klientai šiemet skolinasi vidutiniškai kiek ilgesniam negu penkerių metų laikotarpiui. Be to, per pastaruosius porą metų „Swedbank“ suteikiamos vartojimo paskolos dydis nuosekliai augo. Tokiems gyventojų skolinimosi ypatumams įtakos turi gera šalies ekonominė padėtis, sparčiai augantys atlyginimai ir gerėjantys gyventojų lūkesčiai dėl ateities“, – sako Tomas Pulikas, „Swedbank“ Vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento direktorius.
Programėlėje atsakymas – per 20 minučių
„Swedbank“ klientai aktyviai naudojasi praėjusių metų pabaigoje atsiradusia galimybe dėl vartojimo paskolos kreiptis naudojantis išmaniąja banko programėle. Šiuo metu daugiau kaip pusė (54 proc.) banko klientų paraišką vartojimo paskolai gauti užpildo naudodamiesi išmaniąja banko programėle. Dar maždaug trečdalis (37 proc.) klientų kreipiasi naudodamiesi interneto banku. Į banko padalinį dėl paraiškos vartojimo finansavimui atvyksta mažiau nei 10 proc. visų besikreipiančiųjų. Palyginimui, praėjusiais metais ši dalis sudarė penktadalį visų besikreipusių.
„Mūsų pasiūlyto sprendimo išmaniojoje programėlėje populiarumą lėmė paprastumas ir greitis. Išmaniojoje banko programėlėje užpildyti paraišką vartojimo kreditui gauti užtrunka kur kas trumpiau negu interneto banke ar banko padalinyje, o paraišką pateikę klientai atsakymo darbo dienos metu gali tikėtis vos per 20 minučių“, – sako T. Pulikas.
Baltijos šalyse lietuviai išsiskiria
Pasak „Swedbank“ eksperto, lyginant Baltijos šalių duomenis, Lietuvos gyventojai išsiskiria tuo, kad pasiūlytą naujovę naudoja daugiausiai – jie „Swedbank“ Lietuvoje banko išmaniąją programėlę vartojimo paskolai gauti pasitelkia kur kas dažniau negu latviai (20 proc.) ar estai (26 proc.).
Latvijoje didžioji dalis „Swedbank“ klientų (73 proc.) dėl vartojimo paskolos kreipiasi internetu, o Estijoje dar kas penktas klientas šiuo tikslu užsuka į banko padalinį.
Skolinasi tradiciškai – automobiliui arba būsto remontui
„Swedbank“ duomenys rodo, jog dėl vartojimo paskolos gyventojai dažniausiai kreipiasi norėdami įsigyti automobilį, įsirengti būstą ar kitoms asmeninėms ar šeimos reikmėms. Didžiausia vartojimo paskola yra suteikiama būsto remontui – jos dydis vidutiniškai siekia apie 10 tūkst. eurų. Automobiliui „Swedbank“ klientai vidutiniškai skolinasi apie 5,5 tūkst. eurų, o paskolos smulkesniam vartojimui vidutiniškai siekia apie 2,5 tūkst. eurų.
„Pastebime tendenciją, kad klientai, pasiėmę vartojimo paskolą, rūpinasi savo pajamų ar įsigyto turto draudimu. Pavyzdžiui, už gautą vartojimo paskolą įsigiję naudotą automobilį klientai dažnai yra linkę jį apdrausti ir KASKO draudimu, nors tai privaloma daryti tik pagal lizingo sutartis įsigytoms transporto priemonėms“, – pastebi T. Pulikas.