Vis daugiau gyventojų renkasi atsiskaitymus išmaniaisiais įrenginiais

2022-05-19

Vis didesnė Lietuvos gyventojų dalis nebenaudoja plastikinės mokėjimo kortelės – vietoje jos atsiskaitymams renkasi išmaniuosius telefonus, laikrodžius ar kitus dėvimus įrenginius, rodo „Swedbank“ tyrimas. Bankas skaičiuoja, kad per metus aktyviai besinaudojančių atsiskaitymais išmaniaisiais įrenginiais skaičius išaugo maždaug du kartus.  
 
„Pastebime, kad gyventojų įpročiai keičiasi ir ateityje, tikėtina, didžioji dalis atsiskaitymų prekybos ir paslaugų vietose vyks išmaniaisiais įrenginiais, fiziškai nenaudojant plastikinės kortelės. Apie ketvirtis milijono mūsų banko klientų jau yra išbandę mokėjimus išmaniuoju įrenginiu per „Swedbank“ mobiliąją programėlę, „Apple Pay“ ar „Google Pay“, – sako Jūratė Gumuliauskienė, „Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė.
 
Kaip rodo „Swedbank“ atliktas tyrimas, atsiskaityti išmaniuoju telefonu pagal prioritetą renkasi maždaug kas dešimtas respondentas.
 
„Nors tai dar nėra pats populiariausias atsiskaitymo būdas tarp šalies gyventojų, tačiau jis auga sparčiausiai. Nuo 2020-ųjų metų atsiskaitančiųjų išmaniuoju telefonu vartotojų skaičius išaugo beveik 70 procentų. Didelė dalis išbandžiusiųjų šį mokėjimo būdą renkasi jį kaip nuolatinį ir prie naudojimosi mokėjimo kortele nebegrįžta“, – komentuoja J. Gumuliauskienė.
 
Pasak „Swedbank“ atstovės, atsiskaitymas dėvimais įrenginiais – išmaniaisiais laikrodžiais, žiedais, apyrankėmis ar raktų pakabukais, populiarėja lėčiau – kol kas nesiekia 1 procento.
 
„Swedbank“ dar prieš porą metų pasiūlė galimybę mokėjimo kortelę susieti su bekontakčio mokėjimo galimybę palaikančiais „Garmin“ ir „Fitbit“ išmaniaisiais laikrodžiais. O praėjusiais metais buvo pristatytos „Xiaomi Pay“, „Fidesmo Pay“ ir „Manage-Mii“ paslaugos, kurios suteikia galimybę bekontaktę mokėjimo kortelę susieti su įvairiais dėvimais įrenginiais (apyrankėmis, žiedais ir kt.).
 
„Swedbank“ duomenys rodo, kad aktyviai įvairius išmaniuosius įrenginius atsiskaitymams šiuo metu naudoja virš 160 tūkst. banko klientų, kurie kas mėnesį vidutiniškai atlieka po 22 atsiskaitymus išmaniaisiais įrenginiais. Vieno atsiskaitymo vertė siekia vidutiniškai 13 eurų.
 
„Atsiskaitymo išmaniuoju telefonu privalumas yra ir tas, kad pirkėjui nebūtina įvesti PIN kodo net ir perkant didesnės vertės pirkinius, nes saugumas užtikrinamas identifikuojant vartotoją mokėjimo metu jo biometriniais duomenimis ar telefono atrakinimo kodu“, – sako J. Gumuliauskienė.
 
„Swedbank“ ekspertės teigimu, dėl augančių išmaniųjų mokėjimų daugėja vartotojų, kurie apskritai atsisako tradicinės piniginės. Kaip rodo tyrimas, jos nebenaudoja kas penktas gyventojas, kuris išbandė atsiskaitymą išmaniuoju įrenginiu.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.