5 dažniausi klausimai bankui, kuriuos galime išspręsti patys

5 dažniausi klausimai bankui, kuriuos galime išspręsti patys

2021-02-24

Finansai – reikšminga mūsų kasdienybės dalis, neretai susijusi su banko paslaugomis ir produktais, todėl natūralu, kad dėl jų mums kartais iškyla įvairių klausimų. Taupyti laiką – ne mažiau svarbu nei pinigus, todėl dalijamės dažniausiai kylančiais klausimais, kuriuos išspręsti pavyks ne tik neišėjus iš namų, bet ir neskyrus laiko pokalbiui su banko konsultantu.

1. Pamiršau mokėjimo kortelės PIN kodą

Vienintelis žmogus, kuris žino savo kortelės PIN kodą, esame tik mes patys. Tad jei pamiršome kortelės PIN kodą, teks užsisakyti naują kortelę arba ją pakeisti. 

Naują kortelę nesunkiai užsisakysime vos keliais pelės mygtuko paspaudimais interneto banke. Mums reikės pasirinkti šiuos žingsnius: Kortelės –> Bekontaktė „Debit Mastercard“ –> Užsisakykite.

Jei jau turime tokią kortelę toje pačioje sąskaitoje, naujos užsisakyti nepavyks, kol neuždarysime senosios. Tokiu atveju galime pakeisti kortelę atlikdami šiuos žingsnius: Kortelės –> Mano kortelės -> Pakeisti kortelę.

Kortelė bus pagaminta ir atsiųsta paštu nurodytu adresu per 7 darbo dienas. Gavus mokėjimo kortelę, ją reikės aktyvuoti savo interneto banke. Aktyvavimo metu bus parodytas naujas kortelės PIN kodas, kurį reikėtų įsidėmėti. Papildomų ir vaikų kortelių PIN kodai siunčiami paštu. Aktyvavus naują kortelę, senoji bus automatiškai uždaryta.

2. Sąskaitoje matau įtartiną pavedimą/mokėjimą, kurio neatlikau

Savo sąskaitoje pastebėjus įtartiną mokėjimą, kurio neatlikome ir paslaugų teikėjas mums nežinomas, tikėtina, kad mūsų kortelės duomenimis pasinaudojo tretieji asmenys. Tokiu atveju rekomenduotina nedelsiant užblokuoti kortelę. 

Patogiausia ir paprasčiausia tai bus atlikti išmaniojoje banko programėlėje. Pagrindinio puslapio apatiniame meniu spustelėjus „Kortelės“. Šioje skiltyje galime matyti kortelės būseną, o norint ją užblokuoti, galime „išjungti“ aktyvios kortelės funkciją. 

Kortelės blokavimas

 

Blokuoti kortelę galima ir interneto banke pasirinkus nuorodas: Kortelės -> Mano kortelės -> Blokuoti kortelę.  

kortelės blokavimas interneto banke

Užblokavus kortelę reikėtų bankui nusiųsti neautorizuoto mokėjimo žinutę. Tai padaryti taip pat galima interneto banke. Pasirinktus voko logotipą spausti „Siųsti užklausą“, o  trumpo aprašymo laukelyje pasirinkti „Neautorizuoti mokėjimai“.

neautorizuoti mokėjimai

Jei įtartini mokėjimai atsirado dėl to, kad leidome kitam asmeniui sukurti kitą identifikavimo priemonę ir patvirtinti įtartinas operacijas, blokuoti kortelės nepakaks. Tuomet reikia skambinti bankui, kad šis nedelsiant blokuotų mūsų interneto banką, galbūt netgi sąskaitas bei ištirtų atvejį.

3.  Turiu naują telefoną, kaip į jį perkelti „Smart-ID“ paskyrą?

Įsigijus naują telefoną jame nesunkiai patvirtinsime savo „Smart-ID“. Svarbu nepašalinti esamos paskyros ir neišvalyti senojo telefono atminties prieš susikuriant naują paskyrą.

Atsisiuntus „Smart-ID“ programėlę į savo naująjį telefoną reikia atlikti šiuos žingsnius:

  1. Pasirinkti banko sąsajos tapatybės patvirtinimo įrankį, kad sukurtume „Smart-ID Basic“ paskyrą naujajame įrenginyje
  2. Banko sąsajos prisijungimo parinktyse pasirinkti „Smart-ID“ ir vadovautis senojo bei naujojo įrenginių teikiamais nurodymais
  3. Įdiegus aktyvią „Smart-ID“ paskyrą naujajame įrenginyje, patikrinti, ar ji veikia
  4. Įsitikinus, kad naujasis įrenginys ir nauja „Smart-ID“ paskyra tinkamai veikia, senajame telefone pašalinti „Smart-ID“ paskyrą

Netekus telefono savarankiškai perkelti paskyrą taip pat įmanoma, tereikia sau atsakyti į šiuos klausimus:

  • Ar naudojame tą patį telefono numerį/el. pašto adresą, kuriuos naudojome pirmą kartą susikurdami „Smart-ID“ paskyrą?
  • Ar mūsų mobilusis telefonas turi NFC technologiją?

Jei abu atsakymai yra TAIP, tuomet „Smart-ID“ paskyrą galime susikurti naudojant biometrinį būdą (skenuojant asmens dokumento lustą). 

Atsidarius „Smart-ID“ programėlę mums reikia spausti ne „Registruotis“, o „Naujos paskyros sukūrimas pakeitus telefoną arba atlikus gamyklinę atstatą“.

4. Negaliu atlikti pavedimų

Susidurti su problemomis galima dėl planinių sistemos darbų arba neplanuotų sutrikimų. Tam, kad sumažintume riziką, verta turėti alternatyvią priemonę, skirtą prisijungti prie interneto banko.

Taip pat tikėtina, kad galimybė naudotis interneto banku apribota yra dėl to, kad laiku neatnaujinome duomenų kliento klausimyne. Jis yra sukurtas tam, kad drauge su finansinėmis institucijomis galėtume užtikrinti finansinių operacijų tvarumą ir skaidrumą.

Užpildę kliento klausimyną fiziniams asmenims interneto banku galėsime naudotis kaip įprasta. Klausimyną rasime interneto banke prie savo vardo pavardės paspaudus: Pinigų plovimo prevencija –> Klausimynas –> Atnaujinti.

Pažink klientą

 

5. Negaliu pridėti mokėjimo kortelės prie „Apple Wallet“, „Google Pay“ ar kt.

Jei nepavyksta pridėti mokėjimo kortelės prie „Apple Wallet“, „Google Pay“ ar „Garmin Pay“, įsitikinkite, ar turite funkcijas palaikantį įrenginį bei tinkamas bekontaktes banko korteles su įjungta bekontakčių atsiskaitymų funkcija. 

Kad galėtumėte pradėti naudotis „Apple Pay“, jums reikia turėti:
•    Verifikuotą telefono numerį banke
•    „Apple Pay“ palaikantį „iPhone“ telefoną ar kitą „Apple“ išmanųjį įrenginį
•    „Swedbank“ išduotą bekontaktę mokėjimo kortelę „Mastercard“ su įjungta bekontakčių atsiskaitymų bei rekomenduojama saugaus pirkimo internetu funkcija
•    Prieigą prie „Swedbank“ interneto banko arba išmaniosios programėlės

„Apple Pay“ veikia telefonuose „iPhone“, planšetiniuose kompiuteriuose „iPad“, išmaniuosiuose laikrodžiuose „Apple Watch“ ir daugelyje „Mac“ kompiuterių su naujausia operacinės sistemos versija.

Daugiau informacijos apie „Apple Pay“ atsiskaitymus, palaikomus įrenginius bei korteles rasite čia.

Kad galėtumėte naudotis „Garmin Pay“, jums reikės:
•    „Garmin Pay“ funkciją palaikančio įrenginio
•    Bekontaktės „Mastercard“ kortelės su įjungta bekontakčių atsiskaitymų funkcija

Daugiau apie „Garmin Pay“ bei funkciją palaikančius įrenginius rasite čia.

Norint naudotis „Google Pay“ paslauga, reikia:
•    Bekontaktės „Mastercard“ kortelės su įjungta bekontakčių atsiskaitymų funkcija
•    „Android“ mobiliojo telefono su 5.0 ar naujesnės versijos „Android“ operacine sistema

Kortelę prie „Google Pay“ pridėti galima per „Swedbank“ išmaniąją programėlė. Kaip tai padaryti, žiūrėkite vaizdo įraše, o daugiau informacijos apie „Google Pay“ ieškokite čia.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.