„Swedbank“ duomenimis, pirmąjį šių metų ketvirtį gyventojams suteikiamų vartojimo paskolų apimtys toliau augo. Per pirmuosius tris šių metų mėnesius gyventojai pasirašė 32 proc. daugiau vartojamojo finansavimo sutarčių nei tuo pačiu laikotarpiu prieš metus. Bendra metų pradžioje „Swedbank“ išduotų vartojimo paskolų suma siekė 25 mln. eurų.
„Analizuodami banko paskolų portfelio duomenis pastebime, jog skolinimasis vartojimo reikmėms, buities gerinimui pastaruoju metu nuosekliai auga. Tam įtakos turi ne tik augančios gyventojų pajamos ir pasitikėjimas savo finansinėmis galimybėmis, bet ir palankesnės paskolų sąlygos. Pavyzdžiui, praėjusiais metais savo klientams pasiūlėme tikslines vartojimo paskolas automobiliui ir būsto atnaujinimui – tai lėmė augantį jų populiarumą“, – pažymi „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovė Jūratė Gumuliauskienė.
Didžioji dalis vartojimo paskolų (apie 40 proc.) tenka būsto remontui ir namų atnaujinimui – naujai buitinei technikai, baldams, taip pat nebrangaus nekilnojamojo turto įsigijimui. J. Gumuliauskienė pažymi, jog pirmąjį šių metų ketvirtį, lyginant su 2015 m., šioms reikmėms reikalinga vidutinė kredito suma augo daugiau nei 17 proc. ir pasiekė 10 tūkst. eurų.
Antroje vietoje pagal populiarumą tradiciškai rikiuojasi vartojimo kreditai, skirti automobiliui įsigyti (25 proc.). Automobiliui pirkti gyventojai skolinosi vidutiniškai kiek daugiau nei 5 tūkst. eurų. Taip pat dešimtadalis visų vartojimo paskolų teko tokioms smulkesnėms reikmėms, kaip sveikatos gerinimas, kelionės, mokslai ir studijos. Šiems poreikiams banko klientai skolinosi vidutiniškai 2,2 tūkst. eurų.
Tradiciškai dažniausiai vartojimo paskolas ima didmiesčių – Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos regionų – gyventojai. Šių metų pirmąjį ketvirtį jiems „Swedbank“ suteikė 41 proc. visų vartojimo paskolų.
„Swedbank“ duomenimis, ir toliau sparčiai auga vartojimo kredito sutarčių sudarymas internetu. Šių metų pradžioje apie 80 proc. banko klientų, kuriems buvo suteiktas vartojimo kreditas, sutartis sudarė interneto banke po konsultacijos su banko specialistu. Ketvirtadalis arba 25 proc. visų vartojimo paskolas gavusių banko klientų į banko konsultantus nesikreipė ir kredito sutartis savarankiškai sudarė interneto banke.
„Banko klientams suteikiame galimybę visu vartojimo kredito laikotarpiu ją administruoti savarankiškai ‒ pradedant sutarties pasirašymu ir baigiant sąlygų keitimu ar pasiskolintos sumos grąžinimu anksčiau laiko. Pastebime, kad šią galimybę palankiai vertina ir ją pasirenka vis daugiau banko klientų, kuriems svarbu lanksčiai tvarkyti finansinius reikalus ir paskolų sąlygas keisti savarankiškai jiems patogiu metu“, – klientų elgsenos tendencijas komentuoja „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovė.