Mokėjimų naujovė – automatinis gavėjo ir sąskaitos atitikimo patikrinimas

2025-10-03

Nuo 2025 m. spalio 9 d. vykdant bankinius pervedimus eurais į bet kurią euro zonos šalį bus automatiškai tikrinamas gavėjo pavadinimas ir sąskaitos numeris (IBAN). Pervedimus vykdantys „Swedbank“ klientai nuo šiol matys informaciją, ar įvestas gavėjo vardas (arba įmonės juridinis pavadinimas) ir jo sąskaitos numeris sutampa. Todėl norint išvengti nesklandumų, patariama atidžiai užpildyti mokėjimo nurodymo laukelius.

  • Kai gavėjo pavadinimo ir jo sąskaitos numerio informacija atitinka sąskaitos savininko duomenis, prie pavedimo informacijos bus nurodyta, kad įvesti duomenys sutampa.
  • Jei bus užfiksuojama netikslumų ar klaidų įvestame gavėjo pavadinime, gausite žinią, kad duomenys tik dalinai sutampa. Tokiu atveju jums bus pateiktas pranešimas su nurodytos sąskaitos savininko pavadinimu, o pavadinimas –atitinkamai pakoreguotas pervedimo duomenyse. Galėsite atsisakyti vykdyti pervedimą arba tęsti.
  • Kai gavėjo pavadinimas visiškai nesutaps su įvesta sąskaita, bus rodomas pranešimas, kad duomenys nesutampa. Tuomet galėsite atsisakyti vykdyti pervedimą arba jį tęsti – tačiau tokiu atveju lėšos galės būti įskaitytos į kito negu nurodyta asmens sąskaitą.
  • Kai kuriais atvejais gali nepavykti patikrinti, ar įrašyti duomenys sutampa su sąskaitos savininko informacija. Tuomet pervedimą atlikite tik įsitikinę, kad įrašėte teisingus duomenis.

Visais atvejais, nepriklausomai nuo patikrinimo rezultatų, galutinį sprendimą patvirtinti ar atmesti mokėjimą priimsite jūs.

Pastebima, kad iki šiol pervedimus atlikdami klientai daugiausia dėmesio skirdavo sąskaitos numeriui, o asmens vardą ir pavardę ar įmonės pavadinimą neretai įvesdavo netiksliai.

Netikslumus lemia įvairios priežastys: nuo rašybos klaidų, papildomų tarpų ar raidžių be diakritinių ženklų („ą“, „č“ ir kt.) iki juridinio pavadinimo trumpinimo, prekės ženklo naudojimo vietoje oficialaus pavadinimo ar pasenusių rekvizitų.

IBAN duomenys nesutampa

 

Šis papildomas mokėjimo informacijos patikrinimas klientams padės lengviau pastebėti šiuos netikslumus, o tam tikrais atvejais – automatiškai patikslins rašybą, pavyzdžiui, „sulietuvinant“ įvestas raides. Pakeitimai įgyvendinami tikintis, kad ši papildoma priemonė gyventojams padės geriau apsisaugoti ir nuo sukčių atakų, nes leis pastebėti neatitikimus tarp gavėjo vardo ar pavadinimo ir jo sąskaitos.

Norint toliau sklandžiai vykdyti pervedimus privatiems klientams rekomenduojama į mokėjimo laukus įvesti nukopijuotus duomenis iš originalių sąskaitų faktūrų ar sutarčių. Tuo metu verslo klientams gali būti verta atnaujinti mokėjimų šablonus, nurodyti visus oficialius juridinių subjektų pavadinimus ir nedelsiant atnaujinti pasikeitusius partnerių rekvizitus.

Įsigaliojus šiems pokyčiams, bankas nesiųs e. laiškų ar nuorodų su prašymais patvirtinti vardą bei kitą lėšų gavėjo ar siuntėjo informaciją. Visi pranešimai apie neatitikimus bus rodomi tik interneto banke ar mobiliojoje programėlėje įvedus pervedimui būtiną informaciją. Raginame išlikti budriais ir nepasiduoti galimoms sukčių manipuliacijoms.

Ką reiškia nauja informacija mokėjimo nurodyme?

 

Daugiau informacijos apie pokyčius galite rasti čia.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.