Nors „Smart-ID“ Lietuvoje yra populiariausias prisijungimo prie interneto banko būdas, dalis gyventojų linkę naudotis PIN generatoriais. Ši priemonė ypač tinka tiems, kurie neturi išmaniojo telefono, ji atitinka visus saugumo ir patikimumo reikalavimus. Pateikiame atsakymus į dažniausiai kylančius klausimus apie šią prisijungimo priemonę.
Čia rasite išsamų PIN generatoriaus naudotojo vadovą.
Norint įsigyti šį prietaisą, reikėtų interneto banke užsiregistruoti į konsultaciją – pasirinkti norimą laiką ir „Swedbank“ padalinį. Vykstant į banką, svarbu nepamiršti pasiimti galiojantį asmens dokumentą (pasą arba asmens tapatybės kortelę).
Nusprendus įsigyti PIN generatorių, jam yra taikomas vienkartinis išdavimo mokestis – 16 eurų. „Swedbank“ „Jaunimo programos Vienas +“ ir „Senjorų programos“ naudotojams PIN generatorius išduodamas be jokio mokesčio.
Pirmą kartą naudojantis generatoriumi, klientas turi sugalvoti savo individualų 5 skaitmenų slaptažodį, kurį teks suvesti kiekvieną kartą norint pasinaudoti prietaisu.
Vėliau naudojantis banko paslaugomis – tvirtinant mokėjimus ar pasirašant elektroninius dokumentus – prietaisas sugeneruos 8 skaitmenų slaptažodžius, kuriais patvirtinsite mokėjimus ar kitus veiksmus, kuriuos atliekate. Šie slaptažodžiai yra unikalūs, naudojami tik vieną kartą ir jų galiojimo laikas yra ribotas. Detalesnę PIN generatoriaus instrukciją galite rasti čia ir čia.
Svarbu atkreipti dėmesį, kad naudotojas vienu metu gali turėti tik vieną aktyvų PIN generatorių, o juo dalytis su kitu asmeniu negalima.
Įvedus neteisingą PIN kodą, ekrane pasirodo pranešimas apie klaidą („Fail“). Tokiu atveju reikėtų suvesti teisingą slaptažodį. Generatoriaus programa automatiškai blokuojama po trečio nesėkmingo bandymo. Tokiu atveju prietaiso nebeįmanoma aktyvuoti ir klientas turi kreiptis į banką.
Kodų generatoriaus baterija, priklausomai nuo naudojimo intensyvumo, veikia iki 5 metų. Kai akumuliatorius senka, prietaiso ekrane pasirodo įspėjimas („Batery low“). Išsekus baterijai, reikėtų kreiptis į artimiausią banko padalinį ir generatorių pakeisti nauju arba pasirinkti kitą prisijungimo metodą, pavyzdžiui, „Smart-ID“ ar „Mobile-ID“.
Siekiant užtikrinti saugų naudojimąsi prietaisu, itin svarbu saugoti kodus ir jų neatskleisti kitiems asmenims. Reikėtų atminti, kad jokios institucijos ir organizacijos niekada neskambina ir neprašo žmonių atskleisti asmeninių kodų ar slaptažodžių.
Norėdami užtikrinti kuo didesnį naudojimosi generatoriumi saugumą, stenkitės vengti jungtis prie interneto banko iš kitų asmenų įrenginių, nesinešiokite kodų generatoriaus, kad nepamestumėte. Taip pat nesijunkite prie nesaugaus interneto tinklo.
Jei PIN generatorius yra prarastas, reikia nedelsiant skambinti „Swedbank“ telefonu 1884 (skambinant iš užsienio – tel. +370 5 268 4444) arba atvykti į artimiausią „Swedbank“ padalinį, jog generatorius būtų užblokuotas.
Prisijungti prie „Swedbank“ elektroninės banko aplinkos galima ir kitais, patogesniais identifikavimo būdais: „Smart-ID“, asmens tapatybes kortele, „Mobile-ID“. Prie išmaniosios programėlės klientus raginame jungtis naudojant biometrinius duomenis – piršto antspaudą ar veido atpažinimą. Daugiau informacijos apie šias prisijungimo priemones galite rasti čia.