Rinkdamiesi gyvybės draudimo paslaugų teikėją visų trijų Baltijos šalių gyventojai labiausiai atsižvelgia į draudiko patikimumą ir paslaugos kainą, rodo „Swedbank“ atlikta gyventojų apklausa. Pasitikėjimą draudimo paslaugos tiekėju kaip esminį kriterijų nurodo 85 proc. lietuvių ir 76 proc. estų. Latviai prioritetą teikia kitam kriterijui ‒ paslaugos kainai (75 proc.).
Apklausos rezultatai rodo, jog gyventojai kaip papildomus draudiko pasirinkimo kriterijus nurodo konsultavimo kokybę, galimybę paslauga naudotis interneto banku, draudimo sutarties sąlygas ir savo ankstesnę patirtį su draudikais.
„Natūralu, kad savo šeimos finansine apsauga nuo išorės rizikų apsisprendusiems pasirūpinti gyventojams svarbi ne tik kaina, bet ir šią apsaugą teikiančio draudiko patikimumas. Pasitikėjimo aspektas yra aktualus ir rizikiniu draudimu apsidraudusiems gyventojams, ir pasirinkusiems kaupiamąjį gyvybės draudimą“, – komentuoja „Swedbank Life Insurance“ SE valdybos pirmininkas Mindaugas Jusius.
Baltijos šalyse atliktos apklausos metu taip pat buvo aiškinamasi, ką gyventojai mano apie gyvybės draudimo paslaugą ir jos būtinumą. Dauguma apsidraudusių apklausos respondentų pritarė teiginiui, kad ši paslauga suteikia apdraustajam saugumo jausmą – penkiabalėje skalėje šios nuostatos pagrįstumas surinko 4,1 balo. Lietuviai ir estai vienodai sutaria dėl teiginio, kad gyvybę turėtų apsidrausti visi, prisiimantys ilgalaikius finansinius įsipareigojimus (4,11 balo). Latvijos gyventojai su šiuo teiginiu sutiko mažiau (3,98 balo).
Pasak „Swedbank Life Insurance“ vadovo, tai, kad gyvybės draudimas vis labiau siejamas su prisiimtais ilgalaikiais finansiniais įsipareigojimais, rodo augantį žmonių atsakingumą. „Skolindamasis būstui paskolos gavėjas savo gyvybę apsidraudžia savanoriškai –reikalavimo draustis privaloma tvarka nėra. Apsisprendę imti paskolą keliems dešimtmečiams, gyventojai dažnai siekia kaip galima labiau sumažinti įvairių rizikų pavojų. Gyvybės draudimas vis dažniau yra suprantamas kaip visos šeimos finansinio saugumo sprendimas“ – pabrėžia M. Jusius.
Apklausoje dalyvavę gyvybę apsidraudę Lietuvos gyventojai buvo linkę sutikti su teiginiu, kad ši paslauga yra prieinama visiems (4,03 balo). Lietuviai taip pat pritarė nuomonei, kad žmonės dar nepakankamai gerai supranta gyvybės draudimo reikšmę (3,49 balo). Be to, respondentai nebuvo linkę sutikti su nuostata, kad gyvybės draudimo paslauga yra aktuali tik tiems, kas turi šeimą (2,09 balo).
„Swedbank Life Insurance“ SE iš viso Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje apklausė 847 respondentų, tarp kurių buvo ir apsidraudę gyvybės draudimu, ir šia paslauga dar nesinaudojantys gyventojai.