Per 2022 m. „Swedbank“ su privačiais klientais Lietuvoje sudarė lizingo sutarčių už daugiau kaip 107 mln. eurų, tai yra 16 proc. daugiau nei 2021 m., kai ši suma siekė 92 mln. eurų. Nuosekliai auga aplinkai draugiškų automobilių finansavimo dalis − apie 25 proc. viso „Swedbank“ privatiems klientams suteikto lizingo finansavimo pernai teko elektromobilius ir mažai taršius automobilius įsigyjantiems gyventojams.
„Praėję metai parodė, kad naujų lizingo sutarčių skaičius ir suma toliau auga, o įsigytų aplinkai draugiškų automobilių skaičiaus progresas tampa nuoseklia tvaraus transporto tendencija. Galime teigti, kad kasmet mūsų lizingo portfelis tampa vis žalesnis“, – sako Tomas Pulikas, „Swedbank“ Vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento direktorius.
Pasak T. Puliko, didžiausios įtakos mažai taršių ir netaršių automobilių populiarumui turi valstybės teikiamos paskatos, specialios aplinkai draugiškų automobilių finansavimo sąlygos, didėjantis tokio tipo automobilių modelių pasirinkimas ir kintantis gyventojų požiūris į transporto tvarumo aspektą.
„Kaip rodo mūsų duomenys, apie 65 proc. naujų lizingo sutarčių sudaroma su 26-45 m. amžiaus gyventojais, ir šioje amžiaus grupėje ekologijos ir tvarumo kriterijus renkantis automobilį tampa vis reikšmingesnis“, – teigia T. Pulikas.
Per 2022 m. „Swedbank“ gyventojams suteiktas lizingo finansavimas aplinkai draugiškų automobilių įsigijimui padidėjo 13 proc., palyginti su 2021 metais. Iš viso per 2022 m. banko suteikta lizingo suma aplinkai draugiškiems automobiliams įsigyti viršijo 26 mln. eurų.
„Swedbank“ duomenims, populiariausių 2022 m. lizingo būdu finansuotų naujų aplinkai draugiškų automobilių pirmą vietą užėmė „Toyota“ – jų per metus įsigyta daugiau kaip 300 vnt. Toliau rikiuojasi „Hyundai“, „Nissan“, „Škoda“ gamintojų automobiliai.
Per 2022 metus vidutinė „Swedbank“ lizingu gyventojams finansuoto automobilio suma padidėjo 15 proc. ir siekė 21,5 tūkst. eurų. Tuo metu vidutinės aplinkai draugiško automobilio finansuojamos sumos augimas per metus siekė 18 proc. – nuo 20,8 iki 24,5 tūkst. eurų.
„Skaičiuojame, kad vidutiniškai elektromobilis kainuoja apie trečdaliu brangiau nei tokios pačios klasės automobilis su vidaus degimo varikliu, tačiau taikomos skatinamosios priemonės šį skirtumą gali reikšmingai sumažinti“, – sako „Swedbank“ atstovas.
Kaip pastebi T. Pulikas, šalies gyventojai šiuo metu gali gauti 5 tūkst. eurų paramą naujam ir 2,5 tūkst. eurų paramą naudotam elektromobiliui, taip pat gauti kompensaciją įkrovimo stotelės namuose įsirengimui, pasinaudoti specialiais lizingo palūkanų pasiūlymais.
2022 m. „Swedbank“ finansavo 336 elektromobilių įsigijimą, kai ankstesniais metais buvo finansuoti 269 gyventojų įsigyti elektra varomi automobiliai. Populiariausios elektromobilių markės – „Volkswagen“, „Nissan“ ir BMW.
„Swedbank“ aktyviai prisideda prie tvaresnės ateities kūrimo, pasitelkdamas finansines paslaugas. Banko finansavimo ir investavimo sprendimai sudaro galimybes nukreipti pinigų srautus į sritis, kuriančias tvaresnę ekonomiką. „Swedbank“ padeda žmonėms priimti tvaresnius kasdienius sprendimus, o įmonėms – sėkmingai diegti tvarumo pokyčius ir tokiu būdu gerinti savo konkurencingumą, atsparumą ir vertę.