Per pirmąjį šių metų ketvirtį „Swedbank“ šalies įmonėms suteikė daugiau kaip 77 mln. eurų finansavimo transporto ir kito tipo technikai įsigyti. Palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, suteikto finansavimo suma išaugo 61 proc. Komercinio transporto finansavimas išaugo 2 kartus – jam skirta beveik pusė viso suteikto lizingo finansavimo sumos.
„Šįmet šalies įmonės itin aktyviai lizingo būdu įsigyja komercinį transportą, kuriam per pirmuosius 3 šių metų mėnesius suteikėme beveik 35 mln. eurų. Ši suma yra 2 kartus didesnė nei praėjusių metų pirmą ketvirtį. Tai rodo, kad įmonės įgyvendina savo plėtros planus ir, nepaisant vyraujančio ekonominio neapibrėžtumo, užtikrintai žvelgia į ateitį“, – sako „Swedbank“ lizingo vadovė Monika Cemnolonskienė.
Rinkoje išlieka stabili paklausa transporto priemonėms su šaldymo kameromis, kurios naudojamos maisto produktams pervežti. Tuo metu tam tikros stabilizacijos ženklų pastebima dėl tentais dengtų puspriekabių paklausos, nes, mažėjant pramonės apsukoms Lietuvoje ir kitose ES šalyse, sulaukiama ir mažiau užsakymų.
„Vežėjams per artimiausius metus teks bandyti išlaikyti pelningumą mažėjant bendram užsakymų kiekiui ir nuvažiuojamam atstumui bei daugiau kaip 20 proc. pabrangus pačiam transportui. Kita vertus, vairuotojų trūkumo problema, kuri buvo stipriai juntama ankstesnius keletą metų, tampa mažiau aktuali ir šiuo atžvilgiu kiek palengvina situaciją logistikos įmonėms“, – teigia M. Cemnolonskienė.
Lietuvos įmonės toliau domisi aplinkai draugišku transportu ir įsigyja vis daugiau lengvųjų automobilių su žema emisija. Per pirmuosius tris šių metų mėnesius „Swedbank“ su šalies įmonėmis sudarė lizingo sutarčių už daugiau kaip 7 mln. eurų dėl lengvųjų automobilių, kurių emisija neviršija 130 g CO2/km, įsigijimo. Palyginti su analogišku praėjusių metų laikotarpiu, ši suma išaugo 1,8 karto.
Bendras pasirašytų sutarčių skaičius dėl tokių automobilių padidėjo daugiau kaip 2 kartus – šalies įmonės iš viso įsigijo apie 290 aplinkai draugiškų lengvųjų automobilių. Šiuo metu 1 iš 3 lengvųjų automobilių, kurį įsigyja įmonės, yra aplinkai draugiškas.
Vidutinė aplinkai draugiško automobilio kaina šįmet sudaro apie 33,7 tūkst. eurų, dažniausiai tai yra automobilis su ekonomišku benzininiu varikliu arba hibridine variklio sistema.
„Jei aplinkai draugiški automobiliai su žemomis emisijomis jau pelnė įmonių pasitikėjimą, tai elektromobiliai didesnio dėmesio iš šalies verslo vis dar laukia“, – teigia M. Cemnolonskienė.
Pasak „Swedbank“ atstovės, šiuo metu elektromobiliai sudaro apie 4 proc. visų įmonių įsigyjamų lengvųjų automobilių, o tarp N1 kategorijos komercinio transporto ši dalis nesiekia 1 proc.
Įmones nuo elektromobilių įsigijimo iki šiol sulaikė santykinai didesnė jų kaina, palyginti su vidaus degimo variklius naudojančiais analogiškais modeliais, ribotas nuvažiuojamas atstumas, ypač N1 kategorijos transporto priemonių, neišplėtota viešoji įkrovimo infrastruktūra.
Elektromobilių panaudojimą šalies versle galėtų paskatinti nuo 2023 m. pradžios įsigaliojusi PVM lengvata ir toliau mažėjantis atotrūkis tarp elektromobilių ir vidaus degimo variklį naudojančių automobilių kainos ir geriau išplėtota viešoji įkrovimo infrastruktūra.