Nors saulė ir vasariška šiluma sudaro puikią atostogų kombinaciją, toks oras visai nepatinka jūsų automobiliui. Lietuvoje transporto priemonės būkle esame labiau įpratę rūpintis žiemą, tačiau norint važinėti be rūpesčių, reikia skirti dėmesio savo automobiliui ir prieš prasidedant vasarai.
Nuo padangų slėgio iki tinkamo aušinimo skysčio lygio – automobilių istorijos patikros platformos „carVertical“ ekspertai dalinasi patarimais, kaip pasiruošti šiltajam metų sezonui.
Jei jūsų automobilio kondicionierius veikia prastai, karštą dieną nepadės net atidaryti langai. Temperatūrai su kiekviena diena kopiant vis aukščiau, automobilių servisus užplūsta vairuotojai su netvarkingais kondicionieriais.
Apdairūs vairuotojai savo kondicionieriaus pajėgumą turėtų patikrinti dar prieš didžiuosius vasaros karščius. Kondicionieriaus pildymas nėra brangi ir ilgai trunkanti procedūra, tačiau laiku to nepadarius, gali tekti sėdėti automobilyje prakaitui žliaugiant per nugarą.
Salono filtras išvalo orą, patenkantį į automobilio vidų iš išorės. Kelio dulkės, žiedadulkės, išmetamųjų dujų kvapas – tai tik keletas dalykų, galinčių pabloginti oro kokybę automobilio viduje ir sukelti nemalonius pojūčius.
Blogas kvapas iš ventiliacijos grotelių ir stiklų rasojimas yra pagrindiniai požymiai, kad automobilio salono filtras susidėvėjęs ir jį reikėtų keisti. Pavasaris – pats geriausias laikas tai padaryti ir pasiruošti vasarai.
Aušinimo sistema padeda jūsų automobilio varikliui neperkaisti net ir karščiausią dieną. Priešingu atveju, nuo karščio gali deformuotis cilindrų galvutės ir trūkti variklio blokas.
Norint išvengti nemalonumų kelyje, reguliariai sekite aušinimo skysčio lygį. Kadangi automobilio aušinimo sistemą sudarančios dalys patiria didelę apkrovą, verta po žiemos paklibinti žarnas ir sujungimus, kad įsitikintumėte, jog viskas sandaru.
Nemažai vairuotojų nustemba sužinoję, kad žiemą ir vasarą padangose reikia palaikyti skirtingą slėgį. Nuo karšto oro padangos išsiplečia, todėl vasarą jas reikia pripūsti mažiau.
Dėl per aukšto slėgio padangos greičiau dyla ir prasčiau sukimba su asfaltu. Nors dauguma automobilių savininkų neskuba tikrinti padangų slėgio, tačiau rekomenduojama tai atlikti bent kartą per mėnesį. Taip padangos ne tik tarnaus ilgiau, bet ir suteiks papildomo saugumo.
Šaltis, druska ir drėgmė neigiamai veikia valytuvų šluoteles. Automobilių gamintojai tvirtina, kad šluoteles reikia keisti kasmet, tačiau nemažai vairuotojų atidėlioja šią procedūrą iki tol, kol valytuvai ima visiškai nefunkcionuoti.
Jei po žiemos valytuvai palieka ant lango žymes ir cypia, vadinasi, laikas galvoti apie naujus. Netvarkingi valytuvai ne tik blogina matomumą, bet ir braižo stiklą.
Saulėje palikto automobilio salonas gali įkaisti labiau už karščiausią pirtį. Į tokį automobilį ne tik nemalonu įsėsti, tačiau kaitra gali neigiamai paveikti viduje paliktus daiktus – nuo žiebtuvėlių iki mobiliųjų telefonų.
Paprasčiausias būdas išspręsti šią problemą – įsigyti specialią priekinio stiklo apsaugą, kuri sulaikys saulės spindulius ir neleis salonui įkaisti.
Stabdžių sistema žiemą patiria didelį krūvį: stabdant kaista, o nuo sniego ir šalčio staigiai vėsta. Šie temperatūrų skirtumai gali paveikti stabdžius ir pabloginti stabdymo kokybę. Paprastai, stabdžius žiemą naudojame gerokai dažniau nei vasarą, tad šaltasis sezonas gali stipriai patrumpinti jų gyvavimo trukmę.
Eiliniams vairuotojams kartais gali būti sunku įvertinti stabdžių sistemos efektyvumą, tad rekomenduojame šį darbą patikėti profesionalams. Kvalifikuoti meistrai ne tik pakeis susidėvėjusias stabdžių sistemos dalis, bet ir užtikrins pakankamą stabdžių skysčio lygį.
Automobilio priežiūra neturi kelti streso. Laiku atlikdami aptarnavimus ir atidžiai sekdami automobilio komponentų būklę, sutaupysite ne tik pinigų, bet ir nervinių ląstelių. Vasara – pats geriausias metas leistis į kelią, o tinkamai prižiūrėtas automobilis leis mėgautis kelionėmis be rūpesčių.