Kokį naudotą automobilį rinktis: dyzelinį, benzininį, hibridinį ar elektrinį?

2022-06-28

Tikriausiai ne vienam naujo automobilio besidairančiam vairuotojui kyla klausimas, kokį variklio tipą pasirinkti: benzininį, dyzelinį, hibridinį, o gal elektrinį? Nuo šio sprendimo priklausys ne tik kuro sąnaudos ir automobilio eksploatacijos kaštai, bet ir specifinės tam varikliui būdingos problemos.
 
Variklių mados sparčiai keičiasi. Daugėjant elektrinių ir hibridinių automobilių, dyzelinių ir benzininių transporto priemonių stabiliai mažėja. Dalis valstybių ir automobilių gamintojų įsipareigojo iki 2040 m. visiškai atsisakyti automobilių su vidaus degimo varikliais bei pereiti prie mažiau taršių alternatyvų. Kol tai dar neįvyko, aptarkime, kokį automobilį verta rinktis 2022 m.

Dyzelinis: ekonomiškas, bet ar ekologiškas?

Pagrindinis dyzelinių variklių pranašumas lyginant su benzininiais – 15-20 proc. mažesnės degalų sąnaudos. Jei daug keliaujate, šis skirtumas per metus sudarys ženklią sumą.
 
Dažniausiai dyzeliniai automobiliai įsivaizduodami kaip itin taršūs ir smarkiai kenkiantys gamtai. Tiesa, tai galioja tik keliolikos metų senumo transporto priemonėms. Nauji dyzeliniai automobiliai turi kenksmingas daleles neutralizuojančius filtrus ir pasižymi maža CO2 emisija.
 
Dyzelinių automobilių varikliai dirba garsiau nei benzininių. Jei norite išlaikyti gerus santykius su kaimynais, verčiau 6 val. ryto nešildykite savo automobilio daugiabučio kieme, kad vėliau nesulauktumėte piktų komentarų.
 
Vienas didžiausių dyzelinių variklių trūkumų – brangus remontas. Kuro sistemos purkštukų, smagračio ir įvairių kietųjų dalelių filtrų keitimas gali atsieiti ne vieną tūkstantį eurų. Jeigu automobilis dažnai ges, tikėtina, kad detalėms ir meistrams išleisite viską, ką sutaupysite dėl mažesnių degalų sąnaudų.

Benzininių automobilių remontas pigesnis

Tiek nauji, tiek naudoti benzininiai automobiliai kainuoja mažiau nei dyzeliniai. Jeigu daugiausiai važinėjate mieste ir pernelyg nesukate galvos dėl kuro sąnaudų, tuomet verta rinktis benzininį modelį.
 
Ne paslaptis, jog benzininių automobilių priežiūra paprastesnė, todėl tikėtina, kad remontams ir detalėms išleisite mažiau nei dyzelinių transporto priemonių vairuotojai.
 
Nors būtent dyzeliniai varikliai sulaukia daugiausiai kritikos, tačiau kenksmingų išmetamųjų dalelių kiekiu benzininiai varikliai ne tik nenusileidžia, bet dažnai ir lenkia dyzelinius. Negana to, benzinu varomi automobiliai greičiau nuvertėja, todėl renkantis naują transporto priemonę verta į tai atkreipti dėmesį.

Hibridiniai automobiliai geriau išlaiko vertę

Nemažai vairuotojų vis dar ganėtinai skeptiškai žiūri į hibridinius automobilius, tačiau jų pardavimai visame pasaulyje auga lyg ant mielių. Hibridiniai automobiliai varomi ir degalais, ir elektros energija. Visgi skirtingai nei elektromobilių, jų nereikia įkrauti – hibrido bateriją įkrauna jo vidaus degimo variklis ir regeneracinis stabdymas.
 
Tiesa, vis daugėja iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių, leidžiančių pasirinkti, kuriuo režimu norite važiuoti.
 
Hibridiniai automobiliai sunaudoja gerokai mažiau kuro, tačiau yra brangesni nei dyzelinu ar benzinu varomos transporto priemonės. Tiesa, hibridai daug lėčiau nuvertėja, todėl daugiau sumokėję už automobilį, vėliau jį brangiau ir parduosite.
 
Gamintojai hibridų baterijoms paprastai suteikia 8-10 metų garantiją. Vadinasi, praėjus šiam laikotarpiui ir įvykus baterijos gedimui, ją reikės keisti savo lėšomis.

Elektrinis: ar verta nerimauti dėl baterijos?

Speciali eismo juosta, nemokamas parkavimas, mokesčių lengvatos, tylus važiavimas ir ekologija – tikriausiai tokios su elektromobiliais susijusios asociacijos iškyla prieš akis. Kaip ir hibridiniai automobiliai, elektriniai pasižymi didesnėmis kainomis, tačiau gerai išlaiko savo vertę.
 
Kadangi elektromobiliuose mažiau judančių detalių, tokia transporto priemonė turi daug mažiau susidėvėti galinčių komponentų. Didžiausią nerimą vairuotojams kelia elektromobilio baterija, kuri per laiką praranda savo savybes, o jos keitimas, priklausomai nuo modelio, gali atsieiti nuo kelių iki keliolikos tūkstančių eurų. Senesnio elektromobilio baterija greičiau išsikraus ir vienu įkrovimu kasmet nuvažiuosite vis mažiau.
 
Protingiausia elektromobilį rinktis vairuotojams, turintiems nuosavą įkrovimo stotelę namuose arba darbe. Kitu atveju, būsite priklausomi nuo viešos elektromobilių įkrovimo infrastruktūros, kuri dar nepakankamai išvystyta.

Ką reikia žinoti prieš perkant naudotą automobilį?

Perkant naudotą automobilį rekomenduojama patikrinti jo istoriją „carVertical“ platformoje. Tokiu būdu apie būsimą pirkinį sužinosite daugybę vertingos informacijos dar jo gyvai net neapžiūrėję. Nemažai automobilių parduodami su atsukta rida ar po didelių avarijų, kurios gali stipriai paveikti automobilio vertę ir saugumą.
 
Ne visi pardavėjai sąžiningai papasakos apie automobilio istoriją. Jei automobilis turėjo keletą savininkų, paskutinysis gali ir nežinoti, kad jo automobilis kadaise „atjaunėjo“ 100 tūkst. kilometrų.
 
Net ir patikrinę automobilio istoriją, visuomet nuvežkite automobilį apžiūrai į autorizuotą servisą. Taip sumažinsite šansus įsigyti prastos būklės transporto priemonę ir išvengsite papildomų lėšų remontui.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.