Pavojingas pavasaris: ko turėtų saugotis automobilių vairuotojai

Pavojingas pavasaris: ko turėtų saugotis automobilių vairuotojai

2021-05-03

Neretai manoma, kad pavasarį, kai nutirpsta sniegas ir dienos pasidaro ilgesnės bei šviesesnės, dėl eismo saugumo galima nerimauti mažiau. 

Tačiau ir pavasarį būtina atsižvelgti į keletą svarbių veiksnių, kad saugiai ir be rūpesčių pasiektumėte kelionės tikslą.

Žvėrys keliuose

Staiga į nieką nekreipdamas dėmesio briedis įžengė į kelią – didžiausia tikimybė, kad tokia situacija gali nutikti pavasarį. Be to, reikia nepamiršti, kad tokiu laiku žvėrys susilaukia jauniklių, tad, jei kelią kerta šernė, gali būti, kad jai iš paskos patrauks būrelis dryžuotų mažylių. Todėl ir pavasarį, kaip ir žiemą, vairuotojai turi neprarasti budrumo. „Swedbank“ 2020 m. statistiniai duomenys rodo, kad dažniausiai keliuose susiduriama su stirnomis. Vidutinė Kasko draudimo išmoka už automobilių remontą po susidūrimo su gyvūnu pernai sudarė apie 2,5 tūkst. eurų. 

Vasariniai eismo dalyviai

Orams atšilus, keliuose atsiranda dviračių, motociklų, paspirtukų ir kitų transporto priemonių. Po ilgos žiemos jų važiavimo gabumai gali būti kiek sumenkę, be to, ir automobilių vairuotojai dar nepripratę, kad kiekvieną akimirką greta automobilio ar už jo gali atsirasti dviratininkas ar motociklininkas.

Dar viena „nauja“ eismo dalyvių kategorija – vasariniai eismo dalyviai. Prie jų priskiriami vairuotojai, kurie rudens pabaigoje savo transportą palieka peržiemoti, o keliuose vėl pasirodo, kai nutirpsta ledas. Dažniausiai tokie vairuotojai žiemomis nevažiuoja dėl netvirtų įgūdžių ar dėl automobilio techninės būklės: abi šios priežastys itin pavojingos kitiems eismo dalyviams. Vasariniai eismo dalyviai paprastai renkasi mažesnį, nei leidžiama toje kelio dalyje, važiavimo greitį, todėl kitus eismo dalyvius provokuoja atlikti pavojingus lenkimo manevrus. 

Atsargiai – duobės! Kaip išvengti spąstų keliuose?

Kelininkams Lietuvos klimatas – tikrai nepalankus. Nuolat vienas kitą keičiantys šaltis, plikledis, drėgmė iškiloja ir asfalto dangą, ir kaimo keliukus, kasmet juos paversdami į automobilius kratantį duobių paradą. Duobės pavasarį gali susiformuoti staiga, be to, jos būna gilios ir aštriais kraštais. Net jei kelias gerai žinomas, jo situacija gali pasikeisti tiesiog per dieną, todėl kelio dangą būtina įdėmiai stebėti. Pirmaisiais metų mėnesiais vairuotojai dažniau nei kitu metų laiku patenka į situacijas, kai, įvažiavus į duobę, pažeidžiamas automobilis. Jei turėsite gerą Kasko draudimo sutartį, galėsite jaustis ramūs dėl netikėtų situacijų kelyje. Renkantis draudiką, derėtų atkreipti dėmesį, ar Kasko draudimo sutartyje yra numatyta apsauga, dėl sprogusios padangos įvažiavus į duobę. 

Remiantis „Swedbank“ draudimo 2020 m. duomenimis, vidutinė draudimo išmoka dėl automobiliui įvažiavus į duobę padarytų pažeidimų sudarė apie 500 eurų. 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.