Siekdamas pagilinti Lietuvos gyventojų žinias apie finansus, „Swedbank“ pristato projektą „Žinių žygis“. Jo tikslas – mokymąsi paversti įtraukiančiu iššūkiu, padedančiu paaugliams ir jaunimui sužinoti daugiau apie finansus bei tvarumą.
Projektas buvo vykdomas finansų technologijų ir tvarių inovacijų centre „Rockit“, jį įgyvendino startuolis „Aimera“ su „Swedbank“ Lietuvoje. Tai yra pirmasis projektas, kai „Rockit“ tarpininkavo tarp banko ir centre dirbančio startuolio. Žinodamas banko prioritetus bei kokius inovatyvius sprendimus gali pasiūlyti centre dirbantys startuoliai, „Rockit“ ir suvedė „Žinių žygio“ partnerius.
Pasak „Rockit“ vadovės Linos Žemaitytės-Kirkman, „Rockit“ yra vienas nedaugelio startuolių centrų Lietuvoje, kuriame ne tik vystomos kūrybiškos idėjos, bet ir siekiama realaus jų pritaikymo praktikoje.
„Mūsų centro nario „Aimera“ ir banko bendradarbiavimas davė puikų rezultatą, nes atliepė visų pusių interesus sukurti šiuolaikišką finansinio švietimo priemonę. Tikiu, kad tokie pavyzdžiai įkvėps ir kitus startuolius dar drąsesniems ir inovatyviems žingsniams ateityje“, – teigia L. Žemaitytė-Kirkman.
„Swedbank“ Finansų instituto ekspertės Justinos Bagdanavičiūtės teigimu, finansinė edukacija yra vienas banko prioritetų.
„Žinios apie finansus jauniems žmonėms padeda priimti geriausius sprendimus ir įsitvirtinti gyvenime. Tam kuriame visą spektrą priemonių, nuo knygų iki paskaitų moksleivių klasėms. Vienas iš Z kartos ypatumų yra aukšta įsitraukimo kartelė, todėl „Rockit“ startuolių centre išvystytas „Žinių žygis“ itin tinka jauniems žmonėms ir puikiai papildo mūsų vykdomos finansinės edukacijos priemones“, – teigia J. Bagdanavičiūtė.
„Žinių žygio“ svetainėje yra paruošta 50 iššūkių. Jie skirti skirtingoms „Swedbank“ jaunimo programos dalyvių grupėms: 6-13, 14-17 ir 18-22 metų. Klausimai apima kasdienių finansų, tvarumo, skaitmeninės bankininkystės įrankių, kibernetinio saugumo, taupymo, investavimo ir pan. klausimus.
Atsakantiems siūloma pasinaudoti užuominomis, vedančiomis į interneto resursus, padedančiais geriau suprasti klausimo esmę ir atsakymo turinį. Už teisingus atsakymus jaunuoliai gauna taškus, kuriuos gali kaupti ir iškeisti į pasirinktus prizus – nuo pramogų iki edukacinių priemonių.
„Žinių žygio“ sprendimą sukūręs startuolis „Aimera“ vysto platformą „Challenger“, kuri padeda įtraukti žmones į mokymosi procesą. Platforma paremta sužaidybinimo principu – priemone, be kurios tampa vis sunkiau patraukti jaunosios kartos dėmesį. Dalyviai skatinami naudojant lygius, taškus ir kitus žaidimams įprastus elementus. Tokia strategija dažnai pasitelkiama, pavyzdžiui, populiariose kalbų mokymosi programėlėse.
Startuolio „Aimera” įkūrėjas Ilja Polivanovas sako, kad žaidimų mąstymo logikos pritaikymas nežaidybinėse situacijose reikalauja ilgo ir kruopštaus darbo.
„Tiek mūsų kuriama platforma, tiek jos pagrindu sukurtas „Žinių žygis“ yra pirmieji tokie sprendimai Baltijos šalių, jų bankų sektoriuje. Edukacinis žaidimas skatina žmones domėtis su finansais susijusiomis temomis ir paslaugomis. Taip ne tik gilinamos žinios, bet ir užmezgamas nuoširdesnis santykis tarp įmonių bei žmonių“, – teigia I. Polivanovas.
„Žinių žygio“ interneto svetainė: https://ziniuzygis.lt