Žiūri pro langą ofise ir svajoji apie rašytojo, dizainerio ar kitą kūrybinį darbą? O gal jau esi kūrėjas ar kitos taikomosios specialybės atstovas? Pasidalinsime keletu patarimų, kaip iš kūrybinės veiklos sugeneruoti kuo daugiau pajamų.
Pirmas žingsnis – pastebimumas
- Dalinkis darbais socialiniuose tinkluose. Gali būti baisu, ypač pradžioje, bet socialiniai tinklai yra geriausias būdas savo darbais sudominti aplinkinius. Jei nedrąsu, naudok slapyvardį. Čia gali rodyti ir gamybos procesą, užkulisius ar pasidalinti asmeninėmis istorijomis.
- Turėk savo darbų aplanką. Kūrybos rinkoje universiteto diplomas ir detalus CV nėra tokie svarbūs. Pagrindinis tavo įrankis – darbų aplankas, į kurį turėtum patalpinti savo sukurtus darbus. Patogiausias būdas – tinklalapis, kurį dabar labai paprasta susikurti. Tačiau kartais pakanka ir „Instagram“ ar „TikTok“ paskyros.
- Reklamuok ir parduok savo darbus internetinėse platformose. „Etsy“, „Fiverr“ ir kiti panašūs tinklalapiai leidžia klientams greitai atrasti darbus pagal visas užgaidas.
Antras žingsnis – pinigų generavimas
- Kiek pinigų prašyti už savo darbą? Geriausias būdas – pasidomėti rinka. Paieškok internete, kiek šios profesijos žmonės įvertina savo darbus. Jeigu nerandi viešų kainų – gali paklausti konkurentų. Tiesiog paprašyk jų sąmatos už paslaugą.
- Siūlyk skirtingus kainų paketus. Leisk klientui pasirinkti iš aukštos, vidutinės ir žemos kainos variantų, priklausomai nuo to, kiek tau darbas kainuos pastangų ir laiko. Toks paslaugų ir kainų suskirstymas pritrauks platesnį klientų ratą.
- Biudžetas yra šventa. Tai yra vienas iš pirmų klausimų, kuriuos turėtum užduoti, jeigu klientas kreipiasi nefiksuotos kainos projektui. Aiškiai apsibrėžk savo sąnaudų ir laiko kainas, ir taip galėsi argumentuotai ir atsakingai derėtis dėl atlygio už darbą.
Trečias žingsnis – darbas
- Idėjas pateik estetiškai. Tavo piešiniai, tekstai, idėjos ir kiti darbai yra tik dalis to, ką vertina klientas. Tvarkinga, išsami ir įtaigi prezentacija įtikins klientą ir padės lengviau parduoti darbus.
- Pasilik laiko pastaboms ir perdarymui. Darbas nesibaigs išsiuntus laišką. Net ir susitarus iš anksto, gali prireikti netikėtų korekcijų ar papildomų darbo formatų. Pagalvok, ar apmokestinsi šį laiką.
Ketvirtas žingsnis – santykis su klientu
- Valdyk lūkesčius. Kūrybinis darbas yra atviras interpretacijoms, todėl kliento lūkesčiai dažnai gali skirtis nuo realybės. Visada juos suderink iš anksto, parodyk savo ankstesnius darbus.
- Suderink kiekviena procesą su klientu. Jeigu darbas yra didesnis, nėra blogai klientui reguliariai parodyti savo progresą ir pasitvirtinti, kad viskas eina pagal planą. Ši praktika padeda išvengti brangių perdarymų, ir parodo didesnį rūpestį klientu.
- Palaikyk teigiamus santykius su klientais. Kūrybos srityje reputacija yra nepaprastai svarbi. Geras atsiliepimas gali privilioti papildomų klientų. Visada išlaikyk profesionalius santykius. Gali pasveikinti klientus su šventėmis ar gyvenimo pasiekimais, net ir tada, kai jau kartu nebedirbi.
Atidumas, rūpestis ir profesionalumas yra nepaprastai vertingos savybės kūrybos industrijoje. Jos užtikrins sklandžius ir pelningus santykius su klientais, o tvirtai atsistojęs ant kojų, galėsi sukurti kitą savo šedevrą.