Kelti patyčių klausimą tėvams gali būti sunkus uždavinys, ypač jei mokytojas nėra įsitraukiantis į patyčių situacijas arba nesiėmė jokių veiksmų po to, kai jau buvo aptartas šis klausimas. Tačiau yra konstruktyvių būdų iškelti klausimą dėl patyčių mokyklos administracijai ir ieškoti sprendimo. Keli patarimai:
Atminkite, kad pagrindinis tikslas yra sustabdyti patyčias ir sukurti saugų emocinį klimatą visiems mokiniams. Konstruktyviai ir pozityviai kreipdamiesi į mokyklos administraciją, galite padidinti tikimybę rasti sprendimą dėl patyčių problemos ir užtikrinti savo vaiko bei kitų mokinių gerovę.
Tėvai: Sveiki, direktoriau. Tikiuosi, jums sekasi gerai. Norėjau įvertinti puikų darbą, kurį mokyklų administracija ir mokytojai atliko kurdami teigiamą mokymosi aplinką mūsų mokiniams.
Direktorius: Ačiū. Džiaugiuosi girdėdamas, kad pastebėjote mūsų pastangas. Siekiame visiems moksleiviams sukurti saugią ir įtraukią aplinką.
Tėvai: Taip, tikrai. Mačiau, kaip mokytojai uoliai padeda mūsų vaikams mokytis ir augti. Mano vaikas mėgaujasi užsiėmimais ir padarė pažangą akademinėje srityje.
Direktorius: Nuostabu girdėti. Esame įsipareigoję mokiniams suteikti geriausią įmanomą išsilavinimą.
Tėvai: Taip pat vertinu tai, kad mokykloje akcentuojamas charakterio ugdymas ir propaguojamos tokios vertybės kaip pagarba, gerumas ir įtrauktis tarp moksleivių.
Direktorius: Ačiū. Manome, kad raštingumo ugdymas yra esminė mūsų moksleivių raidos dalis ir stengiamės šias vertybes įtvirtinti visuose mokyklinio gyvenimo aspektuose.
Tėvai: Norėjau pasidalinti teigiamu atsiliepimu, nes manau, kad svarbu pripažinti ir įvertinti sunkų darbą kuriant teigiamą mokyklos aplinką. Tačiau noriu su jumis aptarti temą, kuri man kelia nerimą – mano vaikas per pietus mokyklos kavinėje patiria patyčias.
Direktorius: Vertinu jūsų atsiliepimus ir man gaila išgirsti apie jūsų vaiko patirtį, susijusią su patyčiomis. Pateikite man šiek tiek išsamesnės informacijos apie incidentus, kad galėtume bendradarbiauti spręsdami šią problemą.
Tėvai: Per priešpiečius mokyklos kavinėje mano vaiką ne kartą išjuokė grupė mokinių. Jie piktdžiugiškai komentuoja, erzina ir net fiziškai stumdo mano vaiką. Jis atkreipė mokytojo dėmesį, bet padėtis nepagerėjo, mokytojas dėl to buvo atlaidus.
Direktorius: Suprantu. Patyčios yra nepriimtinos ir mūsų pareiga užtikrinti saugią aplinką visiems moksleiviams. Atsiprašau, kad mokytojo atsakas buvo netinkamas. Dirbkime kartu, kad išspręstume šią problemą.
Tėvai: Ačiū, direktoriau. Vertinu jūsų norą padėti. Manau, būtų naudinga turėti aiškų planą šiam klausimui išspręsti.
Direktorius: Žinoma. Pradėkime įtraukdami mokyklos patarėją, kad atkreiptume dėmesį į emocinį poveikį jūsų vaikui. Taip pat asmeniškai išnagrinėsiu incidentus ir kalbėsiu su susijusiu mokytoju. Tuo metu paskirsiu paramos mokyklai specialistą, kuris pietų metu stebės kavinę ir imsis iniciatyvos, jei kas nors tyčiosis. Be to, suplanuosiu susitikimą su grupe mokinių, dalyvavusių patyčiose, kad aptarčiau jų veiksmų pasekmes ir juos informuočiau apie abipusės pagarbos ir įtraukties svarbą.
Tėvai: Tai skamba kaip iniciatyvus metodas, vertinu jūsų norą pastangas. Ar taip pat galime suplanuoti ir mūsų sekantį susitikimą tolimesniems veiksmams, kurių gali reikėti imtis, aptarti?
Direktorius: Žinoma. Per savaitę suplanuokime sekantį susitikimą pažangai aptarti ir išnagrinėkime visas papildomas strategijas, kurių gali prireikti šiai problemai išspręsti.
Tėvai: Dėkojame, kad įsipareigojote išspręsti šį klausimą ir užtikrinti saugią aplinką visiems moksleiviams.
Direktorius: Ačiū, kad atkreipėte mano dėmesį. Mes rimtai žiūrime į patyčias ir esame įsipareigoję skubiai ir veiksmingai reaguoti.
Šiame dialogo pavyzdyje dialogo pradžia suteikia teigiamą toną pokalbiui ir nustato bendrą tėvų ir vykdytojo požiūrį. Tėvai ir direktorius bendradarbiauja, kad išspręstų patyčių problemą. Direktorius imasi konkrečių veiksmų, pavyzdžiui, įtraukia mokyklos konsultantą, paskiria pagalbos mokyklai specialistą, tiria incidentus ir planuoja susitikimą su susijusiais mokiniais. Tėvas ir vykdytojas taip pat susitaria surengti tolesnį susitikimą pažangai stebėti ir, jei reikia, tolimesnėms strategijoms aptarti. Šis požiūris yra iniciatyvus, orientuotas į sprendimus ir pabrėžia mokyklos atsakomybę užtikrinti saugų emocinį klimatą visiems mokiniams.
„Swedbank“ siekia prisidėti prie visuomenei aktualių problemų sprendimo, todėl gyvybės draudimu savo vaikus apdraudę ar „Saugus vaiko fondas“ draudimo sutartį sudarę tėvai turi galimybę gauti nemokamą pagalbą patyčių atveju.