Pagalba patyčių atveju | Kaip kreiptis į mokyklos administraciją dėl patyčių

2023-06-19


Kelti patyčių klausimą tėvams gali būti sunkus uždavinys, ypač jei mokytojas nėra įsitraukiantis į patyčių situacijas arba nesiėmė jokių veiksmų po to, kai jau buvo aptartas šis klausimas. Tačiau yra konstruktyvių būdų iškelti klausimą dėl patyčių mokyklos administracijai ir ieškoti sprendimo. Keli patarimai:

  • Pradėkite teigiamu tonu. Užuot pradėję pokalbį skundų ir kaltinimų sąrašu, pamėginkite jį pradėti kreipdamiesi į administraciją konsultacijos, patarimo ar profesionalios pagalbos. Venkite kaltinimų dėl neprofesionalumo ar susidomėjimo stokos, nes tai gali paskatinti gynybiškumą. Pasiruoškite aktyviam ir teigiamai orientuotam paramos prašymui, išreikšdami savo lūkesčius dėl mokyklos dalyvavimo sprendžiant šią problemą. Pavyzdys: „Vertinu mokyklos administracijos ir mokytojų pastangas sukurti saugią mokymosi aplinką. Norėčiau paprašyti jūsų patarimo ir pagalbos sprendžiant su mano vaiku susijusią patyčių situaciją.“

 

  • Pripažinkite gerą mokyklos darbą. Svarbu pabrėžti mokyklos sėkmę ir veiksmingus sprendimus konkrečiu klausimu, kurį nuoširdžiai vertinate. Pripažinkite pedagogų ir administracijos pastangas, nes tai gali paskatinti juos tęsti teigiamą darbą ir būti aktyvesniais sprendžiant patyčių problemą. Pavyzdys: „Išties puiku, kad naudojate iniciatyvias priemones skatinant mokinių įtrauktį ir pagarbą. Tačiau man reikia, kad padėtumėte įveikti tam tikrą situaciją, su kuria susidūrė mano vaikas.“

 

  • Susitarkite dėl konkrečių pareigų, sprendimų ir terminų. Kalbėdamiesi su mokyklos administracija stenkitės pasiekti abipusį susitarimą dėl konkrečių pareigų, sprendimų ir terminų, kaip išspręsti patyčių problemą. Tai galėtų apimti atsakomybės priskyrimą atitinkamam mokyklos personalui, pavyzdžiui, direktoriui, paramos mokyklai specialistui. Esant poreikiui galėtų būti svarstomas mokytojo pakeitimas. Svarbu suplanuoti tolesnį susitikimą, kad būtų užtikrintas tęstinumas ir aiškus kelias į priekį. Pavyzdys: „Ar galime sutikti, kad mokyklą remiantis specialistas, pavyzdžiui, mokyklos psichologas, dirbtų su mokytoju ir padėtų spręsti mūsų situaciją? Siūlau dviejų savaičių terminą pažangai įvertinti ir būtų puiku suplanuoti tolesnį susitikimą padėčiai peržiūrėti.“


Atminkite, kad pagrindinis tikslas yra sustabdyti patyčias ir sukurti saugų emocinį klimatą visiems mokiniams. Konstruktyviai ir pozityviai kreipdamiesi į mokyklos administraciją, galite padidinti tikimybę rasti sprendimą dėl patyčių problemos ir užtikrinti savo vaiko bei kitų mokinių gerovę.


Pavyzdys, kaip pokalbis galėtų atrodyti:

Tėvai: Sveiki, direktoriau. Tikiuosi, jums sekasi gerai. Norėjau įvertinti puikų darbą, kurį mokyklų administracija ir mokytojai atliko kurdami teigiamą mokymosi aplinką mūsų mokiniams.

Direktorius: Ačiū. Džiaugiuosi girdėdamas, kad pastebėjote mūsų pastangas. Siekiame visiems moksleiviams sukurti saugią ir įtraukią aplinką.

Tėvai: Taip, tikrai. Mačiau, kaip mokytojai uoliai padeda mūsų vaikams mokytis ir augti. Mano vaikas mėgaujasi užsiėmimais ir padarė pažangą akademinėje srityje.

Direktorius: Nuostabu girdėti. Esame įsipareigoję mokiniams suteikti geriausią įmanomą išsilavinimą.

Tėvai: Taip pat vertinu tai, kad mokykloje akcentuojamas charakterio ugdymas ir propaguojamos tokios vertybės kaip pagarba, gerumas ir įtrauktis tarp moksleivių.

Direktorius: Ačiū. Manome, kad raštingumo ugdymas yra esminė mūsų moksleivių raidos dalis ir stengiamės šias vertybes įtvirtinti visuose mokyklinio gyvenimo aspektuose.

Tėvai: Norėjau pasidalinti teigiamu atsiliepimu, nes manau, kad svarbu pripažinti ir įvertinti sunkų darbą kuriant teigiamą mokyklos aplinką. Tačiau noriu su jumis aptarti temą, kuri man kelia nerimą – mano vaikas per pietus mokyklos kavinėje patiria patyčias.

Direktorius: Vertinu jūsų atsiliepimus ir man gaila išgirsti apie jūsų vaiko patirtį, susijusią su patyčiomis. Pateikite man šiek tiek išsamesnės informacijos apie incidentus, kad galėtume bendradarbiauti spręsdami šią problemą.

Tėvai: Per priešpiečius mokyklos kavinėje mano vaiką ne kartą išjuokė grupė mokinių. Jie piktdžiugiškai komentuoja, erzina ir net fiziškai stumdo mano vaiką. Jis atkreipė mokytojo dėmesį, bet padėtis nepagerėjo, mokytojas dėl to buvo atlaidus.

Direktorius: Suprantu. Patyčios yra nepriimtinos ir mūsų pareiga užtikrinti saugią aplinką visiems moksleiviams. Atsiprašau, kad mokytojo atsakas buvo netinkamas. Dirbkime kartu, kad išspręstume šią problemą.

Tėvai: Ačiū, direktoriau. Vertinu jūsų norą padėti. Manau, būtų naudinga turėti aiškų planą šiam klausimui išspręsti.

Direktorius: Žinoma. Pradėkime įtraukdami mokyklos patarėją, kad atkreiptume dėmesį į emocinį poveikį jūsų vaikui. Taip pat asmeniškai išnagrinėsiu incidentus ir kalbėsiu su susijusiu mokytoju. Tuo metu paskirsiu paramos mokyklai specialistą, kuris pietų metu stebės kavinę ir imsis iniciatyvos, jei kas nors tyčiosis. Be to, suplanuosiu susitikimą su grupe mokinių, dalyvavusių patyčiose, kad aptarčiau jų veiksmų pasekmes ir juos informuočiau apie abipusės pagarbos ir įtraukties svarbą.

Tėvai: Tai skamba kaip iniciatyvus metodas, vertinu jūsų norą pastangas. Ar taip pat galime suplanuoti ir mūsų sekantį susitikimą tolimesniems veiksmams, kurių gali reikėti imtis, aptarti?

Direktorius: Žinoma. Per savaitę suplanuokime sekantį susitikimą pažangai aptarti ir išnagrinėkime visas papildomas strategijas, kurių gali prireikti šiai problemai išspręsti.

Tėvai: Dėkojame, kad įsipareigojote išspręsti šį klausimą ir užtikrinti saugią aplinką visiems moksleiviams.

Direktorius: Ačiū, kad atkreipėte mano dėmesį. Mes rimtai žiūrime į patyčias ir esame įsipareigoję skubiai ir veiksmingai reaguoti.

Šiame dialogo pavyzdyje dialogo pradžia suteikia teigiamą toną pokalbiui ir nustato bendrą tėvų ir vykdytojo požiūrį. Tėvai ir direktorius bendradarbiauja, kad išspręstų patyčių problemą. Direktorius imasi konkrečių veiksmų, pavyzdžiui, įtraukia mokyklos konsultantą, paskiria pagalbos mokyklai specialistą, tiria incidentus ir planuoja susitikimą su susijusiais mokiniais. Tėvas ir vykdytojas taip pat susitaria surengti tolesnį susitikimą pažangai stebėti ir, jei reikia, tolimesnėms strategijoms aptarti. Šis požiūris yra iniciatyvus, orientuotas į sprendimus ir pabrėžia mokyklos atsakomybę užtikrinti saugų emocinį klimatą visiems mokiniams.

„Swedbank“ siekia prisidėti prie visuomenei aktualių problemų sprendimo, todėl gyvybės draudimu savo vaikus apdraudę ar „Saugus vaiko fondas“ draudimo sutartį sudarę tėvai turi galimybę gauti nemokamą pagalbą patyčių atveju.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.