Investavimo kelionę galima pradėti dar mokyklos suole. Emilija Čapkauskaitė, Vilniaus jėzuitų gimnazijos moksleivė, savo pirmuosius žingsnius finansų pasaulyje žengė dar 8 klasėje: paauglystėje iš smalsumo pradėjusi domėtis investavimu, dabar ji – savo gimnazijos paramos fondo (VJG) direktorė.
Nuo 2022 m. veikiančio VJG fondo neliečiamojo kapitalo vertė jau siekia 420 tūkst. eurų, o visos lėšos nuolat investuojamos. Jų dėka remiami talentingiausi ir ambicingiausi moksleiviai, finansuojami projektai ir olimpiados, skiriamos stipendijos, taip pat rūpinamasi mokytojų kvalifikacija ir finansinio raštingumo ugdymu tiek mokyklos bendruomenės, tiek visos šalies mastu.
Emilijos teigimu, nemažai iššūkių kelianti proceso dalis – balanso paieška tarp to, kiek galima atiduoti bendruomenei šiuo metu, ir to, kiek verta investuoti ateičiai.
Gimnazijos moksleivių įkurto fondo investavimo strategija – stabilumas ir kasmetinė grąža. Lėšos diversifikuojamos investuojant į akcijas JAV, Europoje ir besivystančiose rinkose, taip pat į obligacijas Baltijos šalyse.
Investuoti Emilija pradėjo ir pati – prieš kelerius metus išbandė investicijas per mamos sąskaitą, o dabar ji renkasi ilgalaikį investavimą, ieško rinkos dar neįvertintų įmonių bei atidžiai stebi aktualijas.
Emilijos teigimu, svarbiausia – nuolat domėtis: skaityti straipsnius ir knygas ar žiūrėti vaizdo įrašus, o tam pakanka ir kelių minučių per dieną.
Moksleivės patirtis rodo: išmokti valdyti finansus išties galima dar mokyklos suole. Be to, net ir itin nedidelės investuojamos sumos leidžia eksperimentuoti, o padarytos klaidos jaunystėje būna ne tokios skaudžios.
Investavimas yra susijęs su rizika ir investicijų vertė gali tiek didėti, tiek mažėti. Istoriniai rezultatai negarantuoja rezultatų ateityje.
Informacija tinklalaidėje pateikta edukacijos tikslais ir negali būti interpretuojama kaip rekomendacija, kvietimas, pasiūlymas ar raginimas pirkti/parduoti konkrečias finansines priemones.