Per praėjusius metus su gyventojais sudarytų bendra automobilių lizingo sutarčių suma augo 41 proc. ir siekė 92 mln. eurų, rodo „Swedbank“ duomenys. Su verslo įmonėmis sudarytų lengvųjų automobilių sutarčių vertė per praėjusius metus išaugo beveik trečdaliu – nuo maždaug 57 mln. eurų iki 74 mln. eurų.
„Praėjusiais metais šalies gyventojai sparčiai atnaujino savo naudojamas transporto priemones. Taip pat stebėjome smarkiai išaugusį susidomėjimą aplinkai draugiškais automobiliais su žemomis CO2 emisijomis. Mažesnės eksploatacijos sąnaudos ir palankesnės įsigijimo sąlygos bei rūpestis aplinka yra svarbūs veiksniai, skatinantys augantį tokių transporto priemonių populiarumą šalyje“, – sako Tomas Pulikas, „Swedbank“ Vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento direktorius.
Remiantis „Swedbank“ duomenimis, gamintojų kategorijoje tarp naujų automobilių dominuoja japonų „Toyota“ markės modeliai, antroje vietoje korėjiečių KIA, o trečioje – „Hyundai“ markės automobiliai. Naudotų automobilių kategorijoje tarp lietuvių taip pat pirmavo „Toyota“, antroji ir trečioji vieta priklausė vokiečių gamintojams „Volkswagen“ ir BMW.
Pasak T. Puliko, maždaug kas trečias praėjusiais metais gyventojų lizingo būdu įsigytas naujas automobilis buvo draugiškas aplinkai, tai yra, jo anglies dvideginio emisija sudarė iki 130 g/km.
Vidutinė lizingo sutarties vertė, kai gyventojas įsigijo naują automobilį, sudarė apie 23 tūkst. eurų, naudoto automobilio atveju – 14,7 tūkst. eurų. Aplinkai draugiško automobilio vidutinė sutarties vertė praėjusiais metais siekė apie 21,7 tūkst. eurų.
Kaip pastebi „Swedbank“ atstovas, didžiausią dalį lengvųjų automobilių lizingu įsigyja aktyvų profesinį gyvenimą gyvenantys 31-45 m. amžiaus gyventojai (50 proc.), trečdalį – vyresni nei 46 m. amžiaus, apie 15 proc. nuperka jauni 18-21 m. gyventojai.
„Swedbank“ lizingo vadovės Monikos Cemnolonskienės teigimu, su verslo įmonėmis sudarytų lengvųjų automobilių sutarčių vertės augimas pernai siekė apie 30 proc.
„Ryškiausia praėjusių metų tendencija – tris kartus išaugo įmonių lizingo būdu įsigytų aplinkai draugiškų automobilių skaičius. Dažniausiai juos renkasi prekybos ir paslaugų sektoriaus, o taip pat gamybos įmonės. Pastebime, kad kone visi viešieji pirkimai šiuo metu organizuojami siekiant įsigyti hibridinius arba elektra varomus automobilius“, – sako M. Cemnolonskienė.
Lietuvos verslo įmonės, pasinaudodamos „Swedbank“ žaliojo lizingo iniciatyva, per 2021 m. sudarė 280 sutarčių aplinkai draugiškiems automobiliams įsigyti. Bendra suma, kurią šalies įmonės investavo į ekologiškų automobilių parką, praėjusiais metais siekė apie 8 mln. eurų, rodo „Swedbank“ duomenys.
Palyginimui, ankstesniais 2020 m. lizingu šalies įmonės įsigijo 64 aplinkai draugiškus automobilius, kurių bendra investicijų vertė siekė apie 2 mln. eurų.
„Šalies verslo įmonių lizingo sutarčių vidutinė trukmė siekia 50 mėnesių. Vidutinė verslo lizingo būdu įsigyjamo automobilio sutarties vertė per metus išaugo apie 2,5 tūkst. ir pernai siekė 25,5 tūkst. eurų. Aplinkai draugiškų automobilių vidutinė sutarties vertė buvo kiek didesnė – apie 28 tūkst. eurų“, − komentuoja „Swedbank“ lizingo vadovė.
Remiantis „Swedbank“ duomenimis, tarp populiariausių automobilių, kuriuos perka verslas, yra „Toyota“, „Škoda“, „Volkswagen“ ir „Peugeot“ markių modeliai. Šios markės vienodai populiarios ir naujų, ir naudotų, ir aplinkai draugiškų automobilių grupėse.