Per pirmąjį 2019 m. pusmetį „Swedbank“ su šalies įmonėmis pasirašė automobilių lizingo sutarčių už beveik 31 mln. eurų sumą, tai yra 7 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu prieš metus. „Swedbank“ duomenimis, 4 iš 5 verslo įmonių lizingu įsigyjamų automobilių buvo nauji. Didžiausias automobilių finansavimo poreikio šuolis fiksuotas tarp smulkių ir vidutinių įmonių.
„Jei šiais metais tarp stambių įmonių naujų automobilių poreikis išliko stabilus, tai smulkių ir vidutinių šalies įmonių sektoriuje jis augo. Smulkus ir vidutinis šalies verslas per pirmąjį šių metų pusmetį įsigijo 9 proc. daugiau lengvųjų automobilių negu per tą patį laikotarpį pernai metais. Be to, su šalies įmonėmis pasirašėme pirmąsias žaliosios iniciatyvos sutartis dėl automobilių su itin žema emisija įsigijimo“, – sako „Swedbank“ Finansavimo verslo vystymo departamento direktorius Liudas Zajančkauskas.
Pasak L. Zajančkausko, lyginant tris Baltijos šalis, pirmąjį šių metų pusmetį sparčiausias automobilių lizingo verslui augimas buvo fiksuotas Estijoje.
„Estijos įmonių sudarytų lizingo sutarčių dėl lengvųjų automobilių įsigijimo vertė palyginamuoju laikotarpiu išaugo 25 proc. ir siekė daugiau kaip 70 mln. eurų. Latvijoje augimas buvo panašus kaip Lietuvoje (7 proc)., ir pasirašytų lizingo sutarčių vertė siekė daugiau kaip 30 mln. eurų sumą“, − Baltijos šalių duomenis komentuoja „Swedbank“ atstovas.
Pasak L. Zajančkausko, įmonės Lietuvoje iš kitų Baltijos šalių tikrai išsiskiria vienu aspektu − jos renkasi įsigyti brangesnius lengvuosius automobilius.
„Vidutinė lizingu perkamo automobilio vertė tarp mūsų šalies įmonių sudaro beveik 23 tūkst. eurų. Tuo metu įmonės Estijoje renkasi vidutiniškai 21 tūkst. eurų kainuojančias lengvąsias transporto priemones, Latvijos įmonės – kiek daugiau negu 19 tūkst. eurų vertės automobilius“, − sako „Swedbank“ Finansavimo verslo vystymo departamento direktorius.
Pastebimai brangiau kainuojančius lengvuosius automobilius šįmet įsigyja stambios Lietuvos įmonės – jų vienos lizingo sutarties dėl lengvojo automobilio įsigijimo vertė siekia daugiau kaip 25 tūkst. eurų. Palyginus su praėjusiais metais, ši suma yra išaugusi 27 procentais.
Tarp automobilių markių, kurias dažniausiai renkasi ir Lietuvos, ir Estijos įmonės, dominuoja „Škoda“, „Volkswagen“ ir „Toyota“ modeliai. Tuo metu Latvijoje šių populiariausių markių trejetuke „Škodą“ keičia „Peugeot“ automobiliai.
L. Zajančkauskas pastebi, kad Lietuvos įmonės dažniau nei bendrovės Latvijoje ir Estijoje renkasi naujas transporto priemones.
„Swedbank“ duomenys Lietuvoje rodo, kad 80 proc. verslo įmonių lizingo būdu įsigyjamų automobilių yra nauji. Pagal šį rodiklį mūsų šalies įmonės pranoksta estiškas ir latviškas bendroves, kur nauji automobiliai sudaro atitinkamai 68 proc. ir 75 proc. visų įsigytų lengvųjų transporto priemonių“, − sako jis.