„Swedbank“: 2 iš 3 lizingu nuperkamų automobilių yra nauji, populiariausi – krosoveriai

2020-11-30

Per pirmuosius devynis šių metų mėnesius daugiau nei 70 proc. lizingu pirktų lengvųjų automobilių buvo naujos iki vienerių metų transporto priemonės, rodo „Swedbank“ duomenys. Populiariausi išlieka kompaktiniai padidinto pravažumo automobiliai, vadinamieji krosoveriai, antroje vietoje lengvos ir vidutinės klasės automobiliai. Taip pat pastebima tendencija, kad auga susidomėjimas ekologiškomis transporto priemonėmis – jų įsigyta 47 proc. daugiau nei praėjusiais metais.

„Šalies gyventojų susidomėjimas mažiau taršiomis transporto priemonėmis didėja. Šiuo metu 1 iš 10 automobilių, kuriuos lizingu įsigyja privatūs banko klientai, išsiskiria mažomis ar nulinėmis CO2 emisijomis. Kaip rodo mūsų užsakymu atlikta apklausa, gyventojus įsigyti aplinkai draugišką automobilį skatina mažesnė tokių modelių kaina (66 proc.) ir palankesnės finansavimo sąlygos (43 proc.)“, – sako Tomas Pulikas, „Swedbank“ Vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento direktorius.

Nuo šių metų spalio pradžios, kai „Swedbank“ palankesnėmis sąlygomis pasiūlė įsigyti ne tik naujus, bet ir naudotus mažos emisijos ir hibridinius modelius ar elektromobilius, gyventojų pateiktų paraiškų skaičius dėl ekologiškų automobilių įsigijimo išaugo 25 proc.

Nuo žaliojo lizingo iniciatyvos pradžios 2019 m. pavasarį „Swedbank“ iš viso finansavo daugiau kaip 360 aplinkai draugiškų automobilių įsigijimą, iš jų – 22 elektromobiliai.

Lizingas pandemijos smūgį atlaikė 

Dėl kilusios pasaulinės pandemijos ir įvesto karantino gyventojai antrąjį šių metų ketvirtį sudarė trečdaliu mažiau sutarčių dėl automobilių įsigijimo nei analogišku 2019 m. laikotarpiu, rodo „Swedbank“ duomenys. 

Tačiau trečiąjį šių metų ketvirtį skolinimo apimtys praktiškai grįžo į pernykštį lygį – sudaryta daugiau kaip 2 tūkst. sutarčių dėl lengvųjų automobilių įsigijimo, kurių bendra vertė siekė apie 25 mln. eurų.

„Lizingas kaip pagrindinis automobilio finansavimo būdas įsitvirtino dar praėjusiais metais, o per šiuos metus jo populiarumas tik dar padidėjo. Be to, pandemija neatnešė pokyčių automobilių klasės pasirinkime – apie pusė lizingu įsigyjamų automobilių išlieka krosoveriai“, – sako T. Pulikas.

Pasak jo, pandemija nepaveikė ir gyventojų noro rinktis naujesnius ir brangesnius automobilius. Tokių automobilių pirkėjų skaičius trečiąjį metų ketvirtį pastebimai ūgtelėjo ir buvo apie 16 proc. didesnis nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. 

Per pirmuosius devynis šių metų mėnesius „Swedbank“ su gyventojais sudarė lizingo sutarčių už bendrą 47,6 mln. eurų sumą. Per tą patį laikotarpį „Swedbank“ išduotų paskolų automobiliui suma siekė 14,8 mln. eurų. 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.