Nepaisant augančio neapibrėžtumo, 2025 m. I ketvirtį „Swedbank“ Lietuvoje toliau didino veiklos apimtis: augino gyventojų ir verslo paskolų portfelį, plėtė paslaugų spektrą, o indėliai pirmojo ketvirčio pabaigoje pasiekė istoriškai aukščiausią lygį.
„Swedbank“ Lietuvoje 2025 m. I ketv. pajamos siekė 173 mln. eurų arba 16 proc. mažiau nei tuo pat metu pernai. Tam tiesioginę įtaką darė mažėjusios bazinės palūkanų normos. Banko grynosios palūkanų pajamos per minėtą laikotarpį sudarė 135 mln. Eur , o grynosios komisinių pajamos – 31 mln. Eurų. „Swedbank“ pelnas sudarė 81 mln. eurų – 4 proc. mažiau, palyginti su 2024 m. I ketv.
„Lietuvoje ekonomika metų pradžioje augo, gyventojų bei įmonių finansinė padėtis išliko gera, mažėjo palūkanos. Šie veiksniai teigiamai veikė lūkesčius bei finansinių paslaugų paklausą. Nors palūkanų mažinimo ciklas darė įtaką banko pajamoms, veiklos apimtis pirmąjį ketvirtį didinome visuose segmentuose. Aktyviai skolindami auginome paskolų portfelį verslui ir gyventojams, reikšmingai plėtėme taupymo ir investavimo paslaugas“,– sako „Swedbank“ Lietuvoje vadovė Inga Skisaker.
Pasak jos, artimiausiais mėnesiais finansų sektoriaus dinamika priklausys nuo globalaus konteksto, kuris veiks vartotojų lūkesčius ir turės tiesioginę įtaką daliai Lietuvos verslų.
„Tarptautinė prekybos sistema susiduria su jau seniai nematytais iššūkiais. Didesni prekybos barjerai, sutrikusios tiekimo grandinės, silpnesnė paklausa bei auganti konkurencija gali slopinti dalies eksportuojančių įmonių augimą. Vis tik optimistiškai nuteikia tai, kad matome ryžtingai didinamas Europos valstybių investicijos į gynybą, infrastruktūrą, atsinaujinančią energetiką. Visa tai gali sukurti naujų galimybių ir mūsų šalies įmonėms“, – sako „Swedbank“ Lietuvoje vadovė.
„Swedbank“ paskolų portfelis 2025 m. I ketv. pabaigoje sudarė 9,9 mlrd. eurų ir, palyginti su analogišku praėjusių metų laikotarpiu, buvo 11 proc. didesnis. Augo tiek privačių, tiek verslo klientų finansavimo apimtys. Matome padidėjusį aktyvumą tiek vidutinių, tiek didesnių verslų segmentuose. Auga poreikis tvaraus NT, atsinaujinančios energetikos ir infrastruktūros projektams finansuoti. Privačių klientų segmente stebime augančią finansavimo būstui paklausą, kurią skatino nuo 2024 m. rudens pradėjęs gerėti būsto įperkamumas. Tam įtaką darė mažesnės palūkanos ir didėję atlyginimai“, – teigia I. Skisaker.
Privačių klientų finansavimo portfelis palyginamuoju laikotarpiu padidėjo 10 proc. ir pasiekė 5,8 mlrd. eurų. Per pirmuosius tris šių metų mėnesius bankas klientams suteikė naujų būsto paskolų už rekordinę 277 mln. eurų sumą. Palyginti su analogišku laikotarpiu praėjusiais metais, suteiktų būsto paskolų suma išaugo 78 proc.
Pirmojo šių metų ketvirčio pabaigoje „Swedbank“ verslo paskolų portfelis buvo 14 proc. didesnis, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, ir perkopė 4 mlrd. eurų.
„Swedbank“ indėlių apimtis 2025 m. I ketv. pabaigoje sudarė 16,6 mlrd. eurų ir per metus padidėjo apie 12 proc. Tai istoriškai didžiausias lygis. Mažėjančios bazinės palūkanos paveikia ir indėlių palūkanas, todėl bankas imasi naujų priemonių paskatinti gyventojus išbandyti kitas alternatyvas lėšoms įdarbinti.
2025 m. pradžioje „Swedbank“ pristatė naują investavimo įrankį „Mini investicijos“, kuris į pasirinktą fondą reguliariai investuoja nedideles sumas, liekančias suapvalinus atsiskaitymus kortele. Pirmąjį šių metų ketvirtį taip pat reikšmingai išaugo klientų susidomėjimas „Swedbank Robur“ fondų vienetais.
„Swedbank“ misija skatinti investavimo kultūros sklaidą Lietuvoje taip pat sulaukė įvertinimo – į pirmuosius žingsnius investavime žengiančius gyventojus orientuota kampanija „Šiandien investuotojas – Tu“ buvo pripažinta efektyviausia 2024-ųjų rinkodaros kampanija rinkoje.
Banko dėmesį klientams atspindi ir aukštas įvertinimas už klientų aptarnavimą kiekvienais metais „Shopper Quality“ atliekamoje rinkos apklausoje, kurioje beveik kas antras respondentas išskyrė „Swedbank“ kaip suteikiantį geriausią klientų aptarnavimą tarp finansų institucijų.
Siekdamas didinti emocinės pagalbos prieinamumą jauniems žmonėms, „Swedbank“ tapo pagrindiniu „Jaunimo linijos“ partneriu. Vienas pirmųjų šios partnerystės tikslų – išmanioji programėlė, leisianti teikti reikalingą pagalbą ir savipagalbos įrankius jaunuoliams patogiausiu būdu.
„Swedbank“ Lietuvoje 2025 m. I ketv. finansiniai rezultatai skelbiami: www.swedbank.lt
„Swedbank“ Grupės 2025 m. I ketv. finansiniai rezultatai skelbiami: www.swedbank.com
„Swedbank" Lietuvoje 2025 m. antrojo ketvirčio rezultatai bus skelbiami 2025 m. liepos 17 d.