Lietuvoje vis daugiau gyventojų žino apie asmens duomenų apsaugą ir jos svarbą, rodo visuomenės apklausos. Dauguma respondentų paprastai mano, kad itin svarbu asmens duomenis gerai saugoti finansinėse institucijose. Stengdamiesi pateisinti šiuos lūkesčius, savo klientų asmens duomenų apsaugą laikome neginčijama vertybe, jų saugumas yra vienas pagrindinių mūsų kasdienės veiklos prioritetų.
Ir nors yra viešai skelbiama, kokius, kiek ir kokiais tikslais klientų asmens duomenis bankas renka, dalis žmonių apie tai ne visada susimąsto. Yra keletas skirtingų situacijų, kai klientų duomenys renkami: vienu atveju tai daroma vykdant teisės aktų reikalavimus, siekiant užtikrinti paslaugų klientui suteikimą, o kartais – tam, kad klientas sutaupytų laiko ir gautų būtent tas paslaugas, kurių jam reikia.
Jeigu karts nuo karto savo pašto dėžutėje randate paprastą ar elektroninį laišką iš „Swedbank“ su aktualia informacija ar naujienlaiškiu, vadinasi, esate davę leidimą šiuo tikslu naudoti savo kontaktinius duomenis. Tai vienas iš pavyzdžių, kam „Swedbank“, jums leidus, naudoja klientų asmeninius duomenis. Taip galite nepraleisti informacijos apie banke vykstančius dalykus, atsirandančias naujas paslaugas ar akcijas.
Svarbu pabrėžti, kad visi klientai gali bet kada pasitikrinti, kokius duomenis apie juos bankas renka ir peržiūrėti savo anksčiau duotus sutikimus.
Taip pat tam tikrų asmens duomenų rinkimas bankui padeda užtikrinti kasdienius procesus, pavyzdžiui, leidžia greitai ir saugiai nustatyti klientų tapatybę. Yra atvejų, kai asmens duomenys renkami siekiant užtikrinti asmenų ir turto apsaugą. Tam banko padaliniuose ar prie bankomatų filmuojama žmogaus atvaizdas. Be to, tam tikri asmens duomenys gali padėti nustatyti, ištirti ar pranešti apie galimą pinigų plovimo ar teroristų finansavimo veiklą.
Yra dalis asmens duomenų, kurių rinkimas ir tvarkymas bankui padeda tobulinti savo darbą, kad jų paslaugomis galėtumėte naudotis greičiau ir patogiau. Pavyzdžiui, žmonės, kurie suteikę tam tikrus leidimus, dalyvauja vykdomose apklausose apie gaunamas paslaugas ar asmeninę patirtį banko padaliniuose. Tai leidžia „Swedbank“ tobulinti savo darbą.
Geriau pažindami savo klientą, galime pateikti jo finansinę situaciją geriausiai atitinkantį asmeninį pasiūlymą. Pavyzdžiui, domėdamiesi finansavimo galimybėmis, galėtumėte iš karto matyti, kokio preliminaraus dydžio kreditą galite gauti būtent jūs. Papildomai nereikėtų naudotis jokiomis skaičiuoklėmis ar rašyti užklausų specialistams.
Turbūt esate ne kartą atsidūrę tokioje situacijoje, kai pamatote reklamuojamą kokį nors pasiūlymą ir pagalvojate, kad jo jums reikėjo prieš mėnesį ar kelis. Davę sutikimą „Swedbank“ profiliuoti savo asmens duomenis, specialius pasiūlymus matysite tuomet, kada jie jums bus aktualūs. Pavyzdžiui, automobilio draudimo nuolaidas jums pasiūlys tuomet, kai lizingu įsigysite automobilį ar partnerių nuolaidą baldams, kai sudarysite būsto paskolos sutartį.
Profiliavimas taip pat yra naudojamas ir, pavyzdžiui, siekiant atlikti analizę, būtiną norint suteikti klientams geresnę konsultaciją. Taigi technologijos ir sutikimas naudoti asmens duomenis apibrėžtomis situacijomis neabejotinai suteikia naudos ne tik bankui, bet ir klientams, nes taip pasiūlymai gali geriau atitikti vartotojų lūkesčius.
Kokius asmens duomenis renka ir kokiems tikslams, „Swedbank“ aiškiai apibrėžia ir skelbia viešai. Asmens duomenų tvarkymo principus galima rasti internetinėje banko svetainėje.