„Swedbank“ paskelbus, kad nuo 2019 metų rudens nustos galioti kodų kortelės, sparčiai auga elektroninės identifikavimo priemonės „Smart-ID“ naudotojų skaičius. Remiantis prisijungimų prie internetinės bankininkystės duomenimis, „Smart-ID“ šiandien jau yra dažniausiai klientų naudojama identifikavimo priemonė – ji lenkia ir kodų korteles, ir PIN kodų generatorius.
„Nuo šių metų liepos mėnesio kodų kortelių nebeišduodame naujiems klientams, o nuo 2019 m. rugsėjo 1 d. nustos galioti ir anksčiau išduotos kodų kortelės. Tokie pasikeitimai vyksta siekiant, kad klientų identifikavimo priemonės atitiktų aukščiausius saugumo ir patogumo standartus. Pastebime, kad virš 70 proc. atsisakančiųjų kodų kortelių pasirenka „Smart-ID“ priemonę“, – sako Igoris Ryklys, „Swedbank“ Elektroninių pardavimų ir paslaugų Baltijos šalyse tarnybos vadovas.
Kiekvieną mėnesį virš 50 tūkst. „Swedbank“ klientų pradeda naudotis „Smart-ID“. Skaičiuojant prisijungimų skaičių, „Smart-ID“ yra dažniausiai naudojama elektroninio identifikavimo priemonė. Skaičiuojant naudotojų skaičių, šis prisijungimo būdas šių metų pradžioje aplenkė PIN kodų generatorių ir sparčiai vejasi kodų kortelę.
„Smart-ID“ yra nemokama ir patogi naudotis priemonė, nes prisijungimui prie banko tereikia turėti savo išmanųjį telefoną. Be to, „Smart-ID“ suteikia daugiausia galimybių interneto banko naudotojams“, – komentuoja I. Ryklys
Remiantis banko duomenimis, daugiausia „Smart-ID“ naudotojų „Swedbank“ turi Lietuvoje − 450 tūkst, Latvijoje jų yra 367 tūkst., Estijoje 285 tūkst. Iš viso Baltijos šalyse šiuo išmaniuoju būdu jau naudojasi 1,1 mln. banko klientų.
Po kodų kortelių atsisakymo banko klientai prisijungti prie interneto banko ir išmaniosios programėlės galės ne tik naudodamiesi „Smart-ID“, bet ir PIN kodų generatoriumi ar mobiliuoju parašu. Vis tik, prognozuojama, kad „Smart-ID“ bus populiariausia identifikavimo priemonė.
Pasak „Swedbank“ atstovo, pradėti naudotis prisijungimo būdu „Smart-ID“ gali visi išmaniųjų įrenginių turėtojai net neiškėlę kojos iš namų. Bankas rekomenduoja patiems parsisiųsti programėlę ir susisieti ją su savo interneto banko paskyra.
„Klientų srautai padaliniuose šventiniu laikotarpiu būna didesni, todėl dedame visas pastangas, kad juose klientams reikėtų lankytis kuo rečiau. Su „Smart-ID“ finansinius reikalus galima susitvarkyti dar greičiau ir, kas patogiausia, neišeinant iš namų. Todėl raginčiau jau šiandien gyventojus įsidiegti šią programėlę ir turėti banką savo telefone. Tam klientams nereikia atvykti į banko padalinį – parsisiųsti programėlę ir susieti ją su savo interneto banko paskyra klientai gali patys, naudodami savo šiuo metu turimą identifikavimo priemonę, pavyzdžiui, kodų kortelę“, – sako I. Ryklys.
Klientams, kuriems kyla papildomų klausimų, patariama pirmiausia susisiekti su banku telefonu, mat daugelį klausimų galima išspręsti nuotoliniu būdu. Jeigu vizitas į banką kalėdiniu laikotarpiu yra neišvengiamas, patariama užsirašyti į konsultaciją iš anksto ir išvengti galimo laukimo eilėje.