Atvirosios bankininkystės startas: „Swedbank“ klientai interneto banke valdys savo kituose bankuose turimas sąskaitas

bei „Swedbank“ bankų kitose Baltijos šalyse Nuo rugpjūčio 22 d. „Swedbank“ klientai galės matyti keliuose bankuose turimų sąskaitų duomenis vienoje vietoje. „Swedbank“ yra pirmasis bankas, tokią nemokamą paslaugą pasiūlęs savo klientams Baltijos šalyse. Visų pirma „Swedbank“ klientai galės matyti SEB banko Lietuvoje bei „Swedbank“ bankų kitose Baltijos šalyse sąskaitas, jų informaciją bei likučius. Kituose bankuose turimų sąskaitų išrašai bei mokėjimų inicijavimas iš kitų bankų sąskaitų per „Swedbank“ interneto banką bus pristatyti netolimoje ateityje.

„Šiandien prasideda atvirosios bankininkystės era. Pirmasis mūsų žingsnis yra skirtas „Swedbank“ privatiems ir verslo klientams, kurie naudojasi ir SEB banko paslaugomis. Anksčiau klientams nebuvo patogu turėti keletą sąskaitų skirtinguose bankuose, nes jų valdymas reiškė jungimąsi prie skirtingų interneto bankų. Ši naujovė, kuri klientams suteikia patogumo bei kartu keičia finansų rinkos žaidėjų mąstyseną, padės gyventojams bei įmonėms patogiau stebėti ir efektyviau valdyti savo finansus naudojantis vienu interneto banku“, – sako „Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė Jūratė Gumuliauskienė.

Pasak jos, prisijungę prie „Swedbank“ interneto banko, klientai galės matyti SEB banko Lietuvoje sąskaitų informaciją ir pinigų likučius jose. Norintys tai padaryti „Swedbank“ klientai, prisijungę prie savo interneto banko, turi spustelėti nuorodą „Pridėti kitų bankų sąskaitas“.

Iki metų pabaigos klientai turėtų matyti ir kitų dažniausiai klientų naudojamų šalyje veikiančių bankų sąskaitas ir jų informaciją. Tai priklausys nuo šių bankų pasiruošimo prisijungimui. Svarbu paminėti, kad „Swedbank“ nesaugos ir neanalizuos klientų turimų sąskaitų kituose bankuose informacijos.

Pagal antrąją Mokėjimo paslaugų direktyvą, iki 2019 m. rugsėjo 14 d. visi Europos Sąjungoje veikiantys bankai yra įpareigoti atverti savo duomenis. Tuomet, gavę vartotojo sutikimą, licencijuoti paslaugų teikėjai, tarp jų ir „Swedbank“, galės teikti dvi naujas paslaugas – pateikti vienoje vietoje vartotojo sąskaitų informaciją bei teikti mokėjimo inicijavimo paslaugą.

„Planuojame, kad iki metų pabaigos „Swedbank“ klientai interneto banke galės ne tik matyti kituose šalies bankuose turimų sąskaitų likučius, bet ir tų sąskaitų išrašus bei inicijuoti mokėjimus iš tų sąskaitų. Tai reiškia, kad neišeidami iš „Swedbank“ interneto banko aplinkos jie galės padaryti pavedimą iš kito savo banko sąskaitos“, – komentuoja J. Gumuliauskienė.

Pasak „Swedbank“ atstovės, svarbu pažymėti, kad licencijuotiems paslaugų teikėjams pasiekti gyventojo sąskaitos informaciją ar inicijuoti mokėjimą bus galima tik gavus paties vartotojo sutikimą. Sutikimas pasiekti sąskaitos informaciją galios 90 dienų, tačiau jį vartotojas galės bet kuriuo metu atšaukti. Tuo tarpu inicijuojamą mokėjimą vartotojas turės patvirtinti kiekvieną kartą.

2018 m. priėmus ES antrąją mokėjimo paslaugų direktyvą, jos nuostatos netrukus buvo perkeltos ir į Lietuvos teisės aktus. Šia direktyva tikimasi paskatinti naujų vartotojams patogių paslaugų kūrimą.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.