Nuo šių metų rugsėjo 1 d. „Swedbank“ klientams nebeliks galimybės prie interneto banko ir kitų elektroninių paslaugų prisijungti naudojantis kodų kortele, kuri 20 metų buvo pagrindinė klientų identifikavimo priemonė. Apie šiuos pokyčius bankas paskelbė dar praėjusių metų rudenį, ir per metus daugiau nei 670 tūkst. banko klientų kodų korteles iškeitė į saugesnes prisijungimo priemones.
„Šiuo metu absoliuti dauguma aktyvių „Swedbank“ interneto banko naudotojų jau naudojasi „Smart-ID“, PIN generatoriumi ir mobiliuoju parašu. Dar nesuskubusius pasirinkti alternatyvios prisijungimo priemonės kodų kortelėms, raginame nelaukti rugsėjo pradžios. Kaip rodo mūsų banko duomenys, dažniausias pasirinkimas tarp interneto bankininkystės paslaugų naudotojų yra nemokama programėlė „Smart-ID“, – sako „Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė Jūratė Gumuliauskienė.
„Swedbank“ užsakymu atliktos apklausos duomenimis, „Smart-ID“ yra populiariausias prisijungimo būdas ne tik tarp banko klientų, bet ir tarp visų Lietuvos gyventojų. Juo naudojasi 52 proc. gyventojų. Tuo metu PIN generatoriumi naudojasi 26 proc. , o 14 proc. prie savo interneto banko paskyros jungiasi naudodamiesi mobiliuoju parašu.
Pasak J. Gumuliauskienės, nuomonės tyrimo rezultatai rodo, kad 3 iš 4 apklaustųjų didžiausiu „Smart-ID“ programėlės privalumu laiko patogumą. Gyventojai vertina tai, kad turint programėlę su savimi nereikia nešiotis papildomų kortelių ar PIN kodų generatoriaus. Apklausoje dalyvavę gyventojai taip pat vertina prisijungimo greitį – jį kaip pagrindinį privalumą įvardija beveik 60 proc. apklaustųjų.
„Kodų korteles pakeisti į „Smart-ID“ galima neiškėlus kojos iš namų – užtenka atsisiųsti programėlę į savo telefoną ir pagal instrukcijas atlikti reikalingus nustatymus. Gyventojai, kurie kodų korteles ketina pakeisti PIN generatoriumi, turėtų užsukti į banko padalinį. O dėl mobiliojo parašo reikėtų apsilankyti mobiliojo ryšio operatoriaus salone“, – sako J. Gumuliauskienė.
Norintiems gauti PIN kodų generatorių banko atstovė rekomenduoja iš anksto rezervuoti laiką susitikimui su konsultantu banko padalinyje, ir taip išvengti galimo laukimo eilėje. Rezervuoti susitikimo laiką galima prisijungus prie interneto banko arba paskambinus į banko konsultacijų centrą tel .1884.
Reprezentatyvų Baltijos šalių gyventojų tyrimą 2019 m. birželį „Swedbank“ užsakymu atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų kompanija „RAIT“. Lietuvoje apklausti 1010 respondentų, tyrimo rezultatai reprezentuoja šalies gyventojų nuo 18 iki 74 metų nuomones ir vertinimus.