„Swedbank“ duomenys rodo, kad šalies gyventojai pernai metais lizingu rinkosi įsigyti ir brangesnius, ir naujesnius automobilius. Vidutinė lizingo suma „Swedbank“, skirta automobiliui įsigyti, pernai siekė daugiau nei 16 tūkst. eurų, ir palyginus su ankstesniais metais, ji išaugo 9 proc. Didesnioji dalis (56 proc.) lizingo būdu įsigytų automobilių buvo visiškai naujos ar iki vienerių metų amžiaus transporto priemonės.
„Matome aiškią tendenciją, kad gyventojai vis dažniau renkasi įsigyti kuo naujesnį automobilį, jei tai jiems leidžia finansinės galimybės. Tokią tendenciją galime paaiškinti dviem veiksniais – nuosekliai auga gyventojų pajamos ir stiprėja sąmoningumas, kad senesnis automobilis dažnai vėliau pareikalauja daugiau papildomų lėšų priežiūrai ir remontui“, – pastebi Tomas Pulikas, „Swedbank“ Vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento direktorius.
Pasak T. Puliko, banko skaičiavimais, vidutinė naujo ar iki vienerių metų amžiaus automobilio finansuojama suma pernai siekė daugiau nei 20 tūkst. eurų.
Skaičiuojant naudotų automobilių vertes, vidutinė ketverių metų amžiaus automobilio finansuojama suma sudarė daugiau nei 11 tūkst. eurų. Sutrumpėjo ir naudotų automobilių, perkamų lizingo būdu, vidutinis amžius − nuo puspenktų metų iki ketverių metų.
Naujų automobilių kategorijoje gyventojai dažniausiai rinkosi „Škoda“, „Kia“ bei „Volkswagen“ gamintojų automobilius. Tuo metu iš naudotų transporto priemonių populiariausi buvo „Volkswagen“, „Volvo“ ir „Audi““ prekės ženklų automobiliai.
Palyginti su ankstesniais metais, pernai išaugo ne tik įsigyjamų automobilių vertė, bet ir lizingo sutarčių kiekis. „Swedbank“ duomenys rodo, kad šalies gyventojai per praėjusius metus sudarė 36 proc. daugiau lizingo sutarčių. Bendra banko fizinių klientų lizingo sutarčių vertė išaugo apie 50 proc. ir siekė daugiau kaip 44 mln. eurų.
„Kita labai aiški tendencija − gyventojai vertina galimybes taupyti savo laiką ir lizingui reikalingus dokumentus pasirašo nuotoliniu būdu. Naudodamiesi internetine bankininkyste pernai automobilio lizingo sutartis pasirašė didžioji dalis lizingo klientų − 72 proc.“, − pastebi „Swedbank“ Vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento direktorius.
Pasak jo, pagal šį skaičių, lietuviai lenkia kaimynus latvius, kurie nuotoliniu būdu pernai pasirašė 33 proc. automobilių lizingo sutarčių, tačiau nusileidžia estams (96 proc.).
Kaip rodo „Swedbank“ duomenys, automobilius lizingo būdu įsigyjančių gyventojų vidutinės pajamos siekia daugiau kaip 1,8 tūkst. eurų, atskaičius mokesčius. Palyginus su ankstesniais metais, automobilių pirkėjų pajamos ūgtelėjo 5–6 procentais.