Šalies gyventojai lizingu įsigyti dažniausiai renkasi kompaktinės klasės krosoverių modelius, rodo „Swedbank“ duomenys. Pastaraisiais metais šio tipo lengvieji automobiliai, kainuojantys vidutiniškai 17 tūkst. eurų, surenka daugiausiai naujų automobilių pirkėjų simpatijų. Praėjusių metų duomenimis, tarp privačių banko klientų šio tipo modeliai sudarė 40 proc. visų lizingu įsigytų automobilių.
„Kaip ir kitose šalyse, taip ir Lietuvoje dažnai automobilių pirkėjai renkasi įsigyti vadinamuosius krosoverius, kurie sudaro didesniąją dalį visų lizingu nuperkamų automobilių. Iš kitų automobilių jie išsiskiria dar ir tuo, kad klientai dažniausiai renkasi įsigyti naują tokio tipo automobilį“, – sako Tomas Pulikas, „Swedbank“ Vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento direktorius.
Pasak T. Puliko, maždaug 3 iš 4 krosoverių modelių, kuriuos per praėjusius metus nusipirko banko klientai, buvo naujos gamybos modeliai, pavyzdžiui, Nissan „Qashqai“ arba KIA „Sportage“. Tai didžiausia naujų automobilių dalis tarp visų tipų transporto priemonių, kurias per praėjusius metus šalies gyventojai įsigijo lizingu.
Antroje vietoje pagal populiarumą buvo vidutinės ir aukštesnės klasės sedanai, kurie sudarė 24 proc. visų transporto priemonių, pavyzdžiui, Volkswagen „Passat“. Tiesa, šiuo atveju banko klientai dažniau rinkosi kelerių metų senumo modelius. Vienam naujam sedanui teko du naudoti vidutinės klasės sedanai.
Trečioje vietoje liko kompaktinės klasės lengvieji automobiliai, kurių dalis tarp lizingu perkamų automobilių sudarė 22 procentus. „Swedbank“ klientai, rinkdamiesi kompaktinės klasės automobilius, prioritetą dažniau teikė naujoms transporto priemonėms, pavyzdžiui, Škoda „Octavia“. O rečiausias šalies gyventojų pirkinys buvo prabangios klasės sedanas. Šie automobiliai, sudarė tik apie 1 proc. visų lizingu įsigytų transporto priemonių per praėjusius metus.
„Praėjusiais metais krosoveriai pagal savo populiarumą dominavo ir tarp pirkėjų moterų, ir tarp vyrų. Šio tipo modelius taip pat dažniausiai rinkosi ir šeimos, turinčios vaikų. Krosoverių pirkėjų vidutinis amžius siekia 43 metus, o vidutinės jų namų ūkių pajamos sudaro apie 2 tūkst. eurų per mėnesį“, − komentuoja „Swedbank“ ekspertas T. Pulikas.
Remiantis „Swedbank“ duomenimis, jauniausi yra visureigių pirkėjai – jų vidutinis amžius siekia 37 metus. Šių pirkėjų vidutinės namų ūkio pajamos yra kiek didesnės ir sudaro apie 2,2 tūkst. eurų per mėnesį.
Tuo metu didžiausiomis pajamomis išsiskiria prabangių sedanų pirkėjai – vidutinės jų namų ūkio pajamos siekia 3,4 tūkst. eurų per mėnesį. Be to, prabangių sedanų pirkėjai yra santykinai vyriausi – vidutinis jų amžius siekia 46 metus.