Trečdalis lietuvių išsiverstų tik su skaitmeniniu banku

2019-11-18

Maždaug kas trečias (31 proc.) šalies gyventojas jau dabar būtų pasirengęs naudotis vien tik skaitmeninio banko paslaugomis, parodė „Swedbank“ užsakymu atlikta Baltijos šalių gyventojų apklausa. Lietuviai pagal savo nusiteikimą naudotis išimtinai tik skaitmeninėmis finansinėmis paslaugoms išsiskiria iš kaimynų – tokių gyventojų dalis Estijoje ir Latvijoje sudaro, atitinkamai, 18 proc. ir 15 proc.

„Šalies bankų klientai šiuo metu gali naudotis plačia elektroninių paslaugų pasiūla ir daugelį kasdienių finansinių reikalų susitvarkyti interneto banke ar išmaniojoje banko programėlėje. Matome, kad ši pasiūla pataikė į gyventojų poreikius, nes vis daugiau jų aktyviai naudojasi finansinėmis paslaugomis be tiesioginio banko darbuotojų įsitraukimo“, – sako Jūratė Gumuliauskienė, „Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė.

Ji pabrėžia, kad tai yra svarbus vartotojų elgsenos virsmas, nes neribojamas banko paslaugų prieinamumas virtualioje erdvėje leidžia jomis naudotis bet kur ir bet kada, kai tik to prireikia klientui. Derintis prie fizinės banko padalinio vietos ir jo darbo valandų nebereikia.

„Pavyzdžiui, šiandien 9 iš 10 „Swedbank“ klientų vartojimo ar automobilio paskolos paraišką užpildo nuotoliniu būdu internetu. Sulaukę teigiamo atsakymo, didesnioji jų dalis sutartį taip pat pasirašo neatvykdami į banko padalinį“, − klientų elgseną komentuoja J. Gumuliauskienė.  

Kas skaitmeniniam bankui pasiruošęs labiausiai?

Kaip rodo gyventojų apklausos duomenys, naudotis finansų paslaugomis vien tik nuotoliniu būdu labiausiai pasirengę vidutinio amžiaus grupės gyventojai – 37 proc. jų sutiktų pasirinkti vien tik skaitmeninį banką.

Tuo metu pasyviausi pagal šį pasirinkimą yra vyriausios 65-74 m. ir jauniausios 18-25 m. amžiaus grupės šalies gyventojai (27 proc.).

„Pastebima tendencija, kad kuo klientams reikia įvairesnių ir dažnesnių su finansais susijusių paslaugų, tuo jie labiau linkę rinktis skaitmeninius kanalus. Tai atskleidžia pagrindinę skaitmeninių paslaugų savybę – galimybę jas gauti greitai ir klientui patogiu paros metu“, − sako „Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė.

Remiantis „Swedbank“ duomenimis, banko išmaniąja programėle šių metų spalio mėnesį bent kartą naudojosi 570 tūkst. klientų, o prie interneto banko tuo pačiu laikotarpiu mažiausiai vieną kartą buvo prisijungę beveik 770 tūkst. banko klientų.  

Kaip rodo apklausos duomenys, 85 proc. šalies gyventojų naudodamiesi interneto banku ar išmaniąja programėle tikrinasi savo sąskaitos likutį ir atlieka mokėjimų pavedimus.

Reprezentatyvų Baltijos šalių gyventojų tyrimą 2019 m. „Swedbank“ užsakymu atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų kompanija „RAIT“. Lietuvoje apklausti 1010 respondentų, tyrimo rezultatai reprezentuoja šalies gyventojų nuo 18 iki 74 metų nuomones ir vertinimus.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.