Verslas kraustosi į „Metaverse“. Kodėl ir ką tai reiškia?

2022-04-27

Virtualūs pasauliai mums jokia naujiena. Tiesa, iki pandemijos pramogų ten ieškojome rečiau, o užklupus COVID-19 bangai ėmėmės sau kurti virtualius pasaulius ir į juos kraustytis. Bene žinomiausias jų – „Metaverse“ skaitmeninis 3D pasaulis. 

Įsivaizduokite, jei internetui suteiktume žmogiškesnį veidą – tinklalapiai taptų pastatais, į kuriuos gali užeiti, o interneto naudotojai – veikėjais, kurie gali keisti savo išvaizdą ir vienas su kitu susitikti virtualiai. Gali skambėti juokingai, kol nesužinai, kad Marko Zuckenbergo atitinkamai pervadinta įmonė „Meta“ skyrė 10 milijardų dolerių investiciją nuosavo virtualaus pasaulio plėtojimui.

Jau dabar specialistai mano, kad „Metaverse“ ir kiti virtualūs pasauliai daugiausiai įtakos turės kelioms industrijoms ir gyvenimo sritims. Šįkart pamėginsime pažvelgti į keletą iš jų. 

Reklama 

Skaitmeninis „Metaverse“ pasaulis suteikia verslams galimybę bendrauti su vartotojais įdomiau ir efektyviau. Čia reklama yra kur kas daugiau, nei skaitmeninės skelbimų lentos, į kurias pavirto socialiniai tinklai.

Neribojama fizikos dėsnių ir didelių kaštų, „Metaverse“ jau tampa vieta prekių ženklų renginiams, vakarėliams, konkursams ir koncertams. Mados industrijos milžinas „Gucci“ neseniai pristatė tik „Metaverse“ prieinamą rūbų kolekciją, taip supažindindamas jaunesnę auditoriją su savo prekių ženklu.

Renginiai ir koncertai

Muzikos žvaigždės, menininkai, politikai ir visi kiti, norintys savo darbais ir mintimis pasidalinti su kuo platesne auditorija, tai gali padaryti nepaisydami geografinių ar finansinių barjerų. 

Todėl vis dažniau galime net tik sulaukti kvietimų,  bet ir iš karto nusipirkti bilietus į koncertus, kuriuose galėsime dalyvauti sėdėdami namuose. Užteks užsimaukšlinti virtualios realybės akinius ir kartu su minia kitų virtualių veikėjų ploti virtualioje arenoje, kurios neriboja sienos ir darbo valandos. 

Ne skaitmeniniai produktai tampa skaitmeniniais

Skaitmeniniai drabužiai, paveikslai, automobiliai ir net nekilnojamas turtas – tai tik keletas prekių, kurias žmonės už tikrus pinigus jau gali nusipirkti „Metaverse“. Jų unikali nuosavybė yra įrodoma „blockchain“ sistemos pagalba.

Jau šiandien galite rasti skaitmeninio nekilnojamo turto, parduodamo už milijonus dolerių. Ir žmonės jį perka! Į skaitmeninį nekilnojamąjį turtą investavusios įmonės prilygina šiuos skaitmeninius sklypus nekilnojamojo turto pirkimui Niujorke prieš šimtus metų – tai unikali galimybė įsigyti vietos pasauliuose, kuriuose ateityje bus labai daug lankytojų, todėl iš anksto paruošę ten vietą savo parduotuvei, kavinei ar kitokiam verslui, galite laimėti.

Išmanieji prietaisai

Patekimui ir patogiam gyvenimui „Metaverse“ reikalingi išmanūs prietaisai, galintys vartotoją kuo įspūdingiau perkelti į virtualų pasaulį. Tačiau tai ne tik virtualios realybės akiniai, bet ir apyrankės, sekančios individualius pirštų judesius, ar net vibracijas sukeliančios liemenės, padedančios „pajusti“ kitų žmonių prisilietimus.

Darbas iš namų

Daugelis darbuotojų ir darbdavių jau spėjo pamilti pandemijos sukeltą darbo iš namų revoliuciją. Tačiau šis naujas būdas dirbti turi ir problemą, JAV mokslininkų pramintą „Zoom“ nuovargiu – tai darbuotojų motyvacijos kritimas, sukeltas dėl tikro kontakto su kolegomis stygiaus. „Metaverse“ žada tai išspręsti, suteikiant skaitmeniniams biurams daugiau komforto.

Nenorite rodyti savęs prieš kamerą, bet norite perteikti emocijas daugiau nei emotikonu? „Metaverse“ jus pakeis animuotas avataras, kurį patys susikursite ir galėsite valdyti visas jo emocijas. 

Daug bendraujate su kolegomis užsienyje? Galėsite susikalbėti be nesusipratimų – pokalbių metu jūsų žodžiai bus išversti į pašnekovo pasirinktą kalbą arba atsiras ekrane kaip titrai.  

Galų gale, virtualiuose ofisuose galėsite rodyti įspūdingesnes prezentacijas, juose netrūks oro, o žmonių tilps tiek, kiek tik norėsite.

„Metaverse“ paslaugos

Juokaujama, kad per aukso karštinę daugiausiai uždirbo ne auksakasiai, o kastuvų pardavėjai. Panašią tendenciją galime matyti ir kai kalbame apie „Metaverse“. Kuriasi vis daugiau „Metaverse“ dizaino agentūrų, jau yra teisininkų, ekonomistų ir konsultantų, kurie specializuojasi šiame naujame virtualiame pasaulyje .

Deja, bet teisininkų paslaugų reikia jau dabar, nes „Metaverse“ platformoje gausų azartinių žaidimų, apgavysčių, mokesčių vengimo ar net seksualinio priekabiavimo. Daugelis šių problemų kompiuterinių žaidimų rinkoje egzistuoja jau dešimtis metų. Tačiau platesnis susidomėjimas virtualiu pasauliu atskleis jo trūkumus ir sukurs profesijas sprendimų ieškojimui.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.