Verslo kontaktų tinklas – raktas į verslo sėkmę

Aktyvus verslo pažinčių mezgimas („networking“) gali padėti verslui sėkmingai augti ir plėstis, taip pat prisideda prie verslo projektų sėkmės. Interneto seminaro pranešėjai – Mindaugas Danys, socialinis inovatorius, „Hub Vilnius“ įkūrėjas, „Build Stuff“ partnerysčių koordinatorius, ir Živilė Baubonienė, jauno verslo leidinio „BZN start“ vyriausioji redaktorė, dalinasi savo įžvalgomis apie efektyvius kanalus verslo ryšiams megzti, pradedančių verslininkų daromas klaidas bei patarimais, kaip plėtoti verslo kontaktų tinklą.

 

Kaip pasiruošti renginiui?

Interneto seminaro pranešėjai Mindaugas Danys ir Živilė Baubonienė sutaria, kad geriausia vieta pažintims megzti – verslininkams aktualūs renginiai. Jų metu galima ne tik užmegzti naujus kontaktus, bet ir stiprinti jau esamus. Todėl einant į renginį reikia išsikelti tikslą. „Jei tikslo nėra, laiką praleisite tuščiai. Geriausiu atveju, išgirsite vieną kitą gerą pranešėjų idėją. Žinoma, kartais atėjus į renginį lūkesčiai, tikslai gali pasikeisti“, – sako M. Danys.

Ruošiantis dalyvauti renginyje M. Danys pataria iš anksto peržvelgti ir įvertinti kitų dalyvių sąrašą – atsirinkti, su kuo reikėtų, būtų naudinga susipažinti. „Tai atlikus, pradėti bendrauti, kontaktuoti su tais žmonėmis, kurie jus domina, galite dar neprasidėjus renginiui“, – sako „Hub Vilnius“ įkūrėjas.

Be to, anot specialisto, mezgant kontaktus svarbu ir patiems pasirodyti vertingiems. Pavyzdžiui, pristatyti savo komandos narius, atskleisti savo pažinčių ratą. Kitas variantas – nebijoti supažindinti tų asmenų, kurie galėtų būti vienas kitam naudingi. Tokiu būdu pelnysite jų palankumą, ir, tikėtina, ateityje galėsite sulaukti jų pagalbos.

Kaip sulaukti dėmesio?

M. Danys pataria smulkiesiems verslininkams plečiant pažinčių ratą nepulti savęs pardavinėti, siūlytis bendradarbiauti. Anot eksperto, verčiau pirmiausia paprašyti patarimo. „Tai palengvina susipažinimo procesą, kontaktų mezgimą.“

Taip pat jis ragina verslininkus visapusiškai stengtis atkreipti į save dėmesį. Vienas iš būdų – renginio metu pateikti klausimą pranešėjui. „Taip jus visi pamatys ir galbūt po konferencijos prieis būtent prie jūsų – jūsų klausimas gali sudominti, be to, klausdami pristatysite save. Pranešdami, kad, tarkime, konstruojate kosminius laivus, galite pritraukti pusę auditorijos“, – tikina ekspertas.

Užmezgus kontaktą, M. Danys siūlo jo „nepaleisti“: „Naudokitės kontaktais, kol jie dar karšti. Bent jau nusiųskite laiškelį, kad „malonu buvo susipažinti, einame išgerti kavos“ ar „patiko jūsų pranešimas, panaudosiu tai darbe“. Nusiųskite kažką, kas liktų el. pašto archyvuose, ir prireikus būtų galima jus rasti.“

Socialinių tinklų galia

O jei renginiai jums – neaktualu, todėl neskubate juose apsilankyti, M. Danys ir Ž. Baubonienė siūlo naudotis internetu: jungtis prie jums įdomių, galimai naudingų forumų, grupių socialiniuose tinkluose, reikštis ir sekti, kuo užsiima kiti. Tai – dar vienas būdas susipažinti.

„Neslėpsiu – kai pradėjau kurti verslą, 50 proc. pardavimų padaryti padėjo „LinkedIn“ tinklas. Niekada netikėjau, kad tai galėtų duoti naudos“, – sako Ž. Baubonienė.

Moteris pabrėžė, kad šiais laikais internetas tampa vienu svarbiausių aspektų, siekiant įtvirtinti pažintį: „Ne vizitinės kortelės įteikimas reiškia kontakto užmezgimą. Kortelės yra praeitis. Niekada jų nebedalinu. Kontaktas turi būti labai aiškus.“

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.