Kaip sėkmingai parduoti nebereikalingus daiktus

Kaip sėkmingai parduoti nebereikalingus daiktus

Nebedėvimų drabužių ar nebereikalingų daiktų pardavimas – puikus būdas ne tik atlaisvinti savo spintą, suteikti daiktams antrą gyvenimą taip palaikant tvaraus vartojimo idėją, bet ir puiki proga užsidirbti papildomų pajamų. Kokių taisyklių paistyti, kad pardavimas būtų kuo sėkmingesnis ir efektyvesnis?

Tinklaraščio skaitytojams į pagalbą čia ateina ir populiarios mainų ir prekybos platformos „Vinted“ komunikacijos vadovė Natacha Blanchard-Astier. „Vinted“ narių skaičius Lietuvoje šiuo metu siekia daugiau nei 540 tūkst., o karantino metu platformos kūrėjai sako stebintys didesnį narių aktyvumą. 

Pasak N. Blanchard-Astier, ieškodami konkrečios prekės, „Vinted“ vartotojai naudoja specialius filtrus, žymas ir ieško kuo išsamesnių aprašymų bei nuotraukų. Tai padeda suprasti, kokį daiktą pirkėjas gaus, apsispręsti, ar jį įsigyti. 

„Pardavėjas privalo nepamiršti kokybiškų savo produkto nuotraukų – parodyti visas jo savybes ir išskirtinumą. Tai svarbu ir todėl, kad tokiu būdu pardavėjas parodo savo skaidrumą, patikimumą. Norint parduoti ne ką mažiau svarbus ir prekės aprašas, naudojami filtrai ir žymos. Be to, nepamirškite ir kitų aspektų – adekvačios kainos bei atvirumo deryboms bei diskusijoms“, – pataria „Vinted“ atstovė.

Taigi, apie viską nuo pradžių:

Nuotraukos

Pirmiausia, jos turi būti kokybiškos, nes prasta vaizdo kokybė gali pakenkti daikto išvaizdai. Kokybė turi net kelis parametrus, t. y. techninė nuotraukos kokybė ir fotografuojamo daikto situacija.
 
Kokybiškas nuotraukas šiandien galima padaryti ir fotoaparatu, ir telefonu. Jei fotografuojame pastaruoju, itin svarbu atkreipti į apšvietimo lygį, nes esant prastesniam apšvietimui ne visi telefonai geba išgauti kokybiškai atrodančias nuotraukas. Reikia pasirūpinti natūraliu apšvietimu, neutraliu fonu, išvengti krintančių šešėlių ar blykstės atspindžių.
 
Kitas svarbus dalykas – pasistengti nufotografuoti daiktą taip, kad jis atrodytų kuo reprezentatyviau. Padarykite pakankamai daikto/drabužio nuotraukų iš įvairių pusių (dažniausiai optimalus skaičius yra 6–10 nuotraukų), jį fotografuokite tvarkingai pateiktą (jei tai drabužis, jis neturėtų būti bet kaip numestas), venkite nederančio fono ar buities rakandų (atrodo neprofesionalu). Tiesa, nereikia specialiai maskuoti jo trūkumų, jeigu jis tokių turi. Juos parodykite, bet neakcentuokite – taip sudarysite patikimo pardavėjo įspūdį.

Nuoroda į gamintojo tinklapį

Jeigu įmanoma rasti, pateikite nuorodą į gamintojo puslapį su jūsų parduodamu daiktu. Taip užtikrinsite, kad parduodate autentišką daiktą, o potencialus pirkėjas galės lengviau rasti papildomos informacijos apie jį. Jei išeina rasti nuorodą, kur būtų naujo daikto kaina, taip dar papildomai parodysite, kad jį siūlote už kur kas patrauklesnę kainą (jei iš tiesų daiktą parduodate pigiau).  

Bonusas

Pridėkite kokią smulkią dovanėle daikto pirkėjui. Tai sumažins paskatą derėtis dėl kainos bei paliks malonų įspūdį, kad pirkėjas gavo daugiau negu sumokėjo.

Lankstumas

Būkite lankstūs ir pasirengę eiti į derybas. Kartais net nedidelė nuolaida gali tapti paskata kitam įsigyti daiktą, nes rodo jūsų norą parduoti. Tačiau venkite veltis į ilgas diskusijas dėl kainos mažinimo. Dažniausiai prašytojai, kurie nori didelių nuolaidų arba kelis kartus prašo nuleisti kainą, nėra patys rimčiausi pirkėjai. Rašykite realią kainą ir būkite pasirengę ją šiek tiek sumažinti vieną kartą – to rimtai nusiteikusiems pirkėjams turėtų pakakti.
 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.