Mobiliosios bankininkystės vartotojų skaičius Lietuvoje muša naujus rekordus. „Swedbank“ skaičiuoja, kad banko išmaniąja programėle jau aktyviai naudojasi beveik 250 tūkst. klientų – tai yra 85 proc. daugiau nei prieš metus. Auga ir naudotojų aktyvumas, ir šiemet per programėlę atliekama dukart daugiau pavedimų nei pernai metais. Kitas užfiksuotas lūžis – sąskaitos likutį gyventojai jau dažniau tikrinasi telefonuose, o ne bankomatuose.
„Banko duomenys rodo, jog aktyviausiai mobiliąja bankininkyste naudojasi jaunimas – 19-24 metų klientai. Kas trečias tokio amžiaus jaunuolis naudojasi banku išmaniajame telefone. Tačiau bendra naudotojų amžiaus skalė yra tikrai plati – nuo trylikamečių iki 70 metų sulaukusių gyventojų. Jaunieji naudotojai dažniausiai telefone tikrinasi, kiek rankpinigių yra pervesta į jų kortelę. Tarp senjorų populiariausia funkcija taip pat yra sąskaitos likučio patikrinimas“, – sako „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovė Jūratė Gumuliauskienė.
Naudodamiesi „Swedbank“ programėle per mėnesį gyventojai atlieka pervedimų, kurių bendra suma sudaro daugiau nei 42 mln. eurų. Tokių pervedimų skaičius per metus yra šoktelėjęs net 110 procentų. „Swedbank“ atstovės teigimu, tokiam augimui įtakos turėjo ir nauja išmani klientų identifikavimo priemonė „Smart-ID“.
„Kaip ir prognozavome, „Smart-ID“ ypač pamėgo mobiliosios bankininkystės naudotojai. Prisijungimų prie išmaniosios banko programėlės su šia priemone yra atliekama du kartus daugiau nei prisijungimų prie interneto banko naudojantis kompiuteriu“, – komentuoja J. Gumuliauskienė.
Daugiau kaip pusė pervedimų išmaniuoju telefonu neviršija 30 eurų sumos. Tokius pervedimus pažįstamų ratui galima atlikti neįvedant prisijungimo kodų, tad mokėjimas atliekamas vos keliais mygtuko paspaudimais. Dėl saugumo sumetimų visais kitais atvejais prašoma įvesti saugumo kodus.
Pasak J. Gumuliauskienės, populiariausia mobiliosios bankininkystės funkcija kelerius metus iš eilės išlieka galimybė akimirksniu pasitikrinti, kiek pinigų yra sąskaitoje. „Swedbank“ programėlėje tą galima padaryti vos papurčius telefoną. Tokių „papurtymų“ bankas per mėnesį fiksuoja daugiau nei 4,5 mln. Šiuo skaičiumi mobilioji bankininkystė jau aplenkė bankomatus, kurie anksčiau buvo dažniausiai naudojama priemonė norint sužinoti, kiek pinigų yra banko kortelėje.
„Swedbank“ duomenimis, aktyviausi programėlės naudotojai yra jonaviškiai – ja besinaudojančių „Swedbank“ klientų dalis Jonavoje sudaro 21 proc. Antrąja vieta dalinasi Vilniaus ir Palangos gyventojai (20 proc.), trečioje – Klaipėdos ir Širvintų gyventojai (18 procentų).
„Vasara yra papildomų išlaidų metas, tad stebėti lėšų likutį yra labai svarbu. Norime paskatinti žmones atsakingiau valdyti asmeninį biudžetą, todėl vasaros metu raginame naudoti populiariausią programėlės funkciją – sąskaitos likučio tikrinimą. Tai darantys gyventojai savo sąskaitą gali papildyti 1000 eurų. Šią sumą kiekvieną savaitę bankas dovanoja atsitiktine tvarka atrinktam žmogui, kuris bent tris kartus per savaitę pasitikrina sąskaitos likutį telefone“, – sako „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovė Jūratė Gumuliauskienė.
„Swedbank“ išmanioji programėlė iš parduotuvių „App Store“ ir „Google Play“ per mėnesį atsisiunčiama apie 17 tūkst. kartų.