„Swedbank“ duomenys rodo, kad vis daugiau žmonių prie interneto bankininkystės jungiasi naudodamiesi nemokama el. parašo programėle „Smart-ID“. Pavasarį pristatyta naujove jau naudojasi daugiau nei 50 tūkst. banko klientų. Dauguma programėlės naudotojų (76 proc.) prieš tai prie interneto banko jungdavosi su kodų kortele. Likusi nežymi dalis į „Smart-ID“ iškeitė PIN kodų generatorius ar m. parašą.
„Jungiantis su kodų kortele didesnius pervedimus internetu reikia papildomai tvirtinti SMS saugumo kodais. Įvedinėti kelis kodus ilgiau užtrunka ir tikrai nėra patogu. Naudojantis „Smart-ID“ prisijungti ir atlikti mokėjimus galima žymiai greičiau ir paprasčiau. Mūsų duomenys rodo, kad 8 iš 10 šios programėlės naudotojų anksčiau jungdavosi su kodų kortele. Vadinasi, dėl „Smart-ID“ į stalčius sugulė jau daugiau nei 40 tūkst. tokių kortelių“, – komentuoja „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovė Jūratė Gumuliauskienė.
Bankas prognozuoja, kad dėl saugumo ir patogumo „Smart-ID“ populiarumu turėtų pralenkti kodų korteles ir PIN kodų generatorius. Tarp „Swedbank“ klientų ši programėlė per keletą mėnesių naudotojų skaičiumi jau aplenkė m. parašą.
Banko ekspertų teigimu, viena pagrindinių šios programėlės populiarumo priežasčių – tai, kad ją labai paprasta pradėti naudoti. Tam nereikia eiti į banko padalinį ar el. parašo platinimo vietą. Pakanka parsisiųsti programėlę į telefoną ir užregistruoti paskyrą naudojantis dabartine savo prisijungimo priemone – kodų kortele, PIN kodų generatoriumi arba m. parašu. Susikūrus paskyrą, su „Smart-ID“ iš karto galima jungtis prie interneto banko ar mobiliosios bankininkystės, tvirtinti pervedimus ir kitus veiksmus.
„Swedbank“ atstovė teigia, kad viena iš situacijų, kuomet „Smart-ID“ privalumai ypatingai išryškėja, yra atostogos. Programėlė visada yra išmaniajame telefone, todėl nereikia vežiotis PIN kodų generatoriaus ar kodų kortelės. Įsidiegti „Smart-ID“ galima į kelis įrenginius. Be to, net ir praradus telefoną ar planšetę, pašaliniai pasinaudoti „Smart-ID“ negalės, nes tam reikalingi naudotojo sukurti ir tik jam žinomi PIN kodai. Programėlė naudoja labai nedaug interneto duomenų, o jos veikimas nėra priklausomas nuo teleoperatorių ryšio ir telefono SIM kortelės.
„Kaip ir prognozavome, „Smart-ID“ ypač pamėgo mobiliosios bankininkystės entuziastai. Prisijungimų prie išmaniosios programėlės su šia priemone yra atliekama 2 kartus daugiau nei prisijungimų prie interneto banko naudojantis kompiuteriu“, – komentuoja J. Gumuliauskienė.
Vien naudodamiesi „Swedbank“ programėle per mėnesį gyventojai atlieka pervedimų, kurių bendra suma sudaro daugiau nei 42 mln. eurų. Tokių pervedimų skaičius per metus yra šoktelėjęs net 110 procentų. J. Gumuliauskienės teigimu, bendram el. mokėjimų augimui įtakos turėjo du faktoriai. Pirma – tai, kad paslaugų planus naudojantiems banko klientams el. mokėjimai yra neriboti ir nemokami. Antra – būtent „Smart-ID“ atsiradimas lėmė tai, kad dabar atlikti el. pervedimus tapo labai paprasta ir patogu.
„Smart-ID“ yra el. parašo programėlė, kurią sukūrė Estijos IT bendrovė „SK ID Solutions“. Tai atviras sprendimas, kuriuo gali naudotis įvairūs el. paslaugų teikėjai. Šiuo metu prisijungimą su „Smart-ID“ savo klientams siūlo du šalyje veikiantys komerciniai bankai.
„Smart-ID“ techniškai atitinka visus reikalavimus, kurie šalyje taikomi kvalifikuotam el. parašui. „SK ID Solutions“ numato netrukus kreiptis dėl nacionalinio sertifikavimo ir suteikti „Smart-ID“ kvalifikuoto parašo statusą. Tai reiškia, kad šis įrankis ateityje galėtų būti plačiai naudojamas ir privačiojo, ir viešojo sektoriaus įmonių.
Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) organizuotame „Metų paslaugos 2017” konkurse „Smart-ID“ pelnė pagrindinį – Metų paslaugos – apdovanojimą.