Mažiau laiko nuobodžiai finansinei rutinai – daugiau laiko sau: kaip veikia e. sąskaitos

2023-06-28

Greitas gyvenimo tempas skatina ieškoti būdų efektyviau, paprasčiau ir greičiau spręsti finansinius klausimus. Dažnas įpratome naudotis banko paslaugomis savo mobiliajame telefone ir akimirksniu atlikti aktualias operacijas. Norint sutaupyti dar daugiau laiko ir išvengti situacijų, kuomet netyčia pamirštame apmokėti elektros, telekomunikacijų ar kitas sąskaitas, verta pasinaudoti e. sąskaitų paslauga.

Pateikiame atsakymus į visus dažniausius klausimus, kurie kyla „Swedbank“ klientams, kad žingsnis į dar paprastesnį ir sumanesnį finansų valdymą būtų sklandus ir itin paprastas.

Kas yra e. sąskaitos?

Elektroninė sąskaita (e. sąskaita) – tai būdas elektroniniu formatu „Swedbank“ interneto banke gauti nuolatines sąskaitas už interneto, telekomunikacijų, komunalines ir kitas paslaugas ar įsigytas prekes.

Kaip veikia e. sąskaitos?

  1. Klientas užsisako e. sąskaitos gavimą, pateikdamas prašymą tiesiogiai įmonėje ar per banką;
  2. Įmonė pateikia e. sąskaitas bankui;
  3. Klientas mato e. sąskaitas interneto banke;
  4. Klientas apmoka e. sąskaitas pats mokėjimo pavedimu arba inicijuoja automatinį e. sąskaitos apmokėjimą (sudarydamas e. sąskaitos automatinio mokėjimo sutartį).

Kas gali gauti e. sąskaitas?

E. sąskaitas gali gauti „Swedbank“ privatūs ir verslo klientai, užsisakę jų gavimą iš įmonių e. sąskaitų siuntėjų. 

Kaip užsisakyti e. sąskaitų gavimą?

Jei pageidaujate gauti e. sąskaitas, reikia pateikti e. sąskaitos prašymą. Tai padaryti galima paslaugų teikėjo (e. sąskaitų siuntėjo) įmonėje, interneto banke ar paskambinus banko telefonu 1884. Taip pat – banko padalinyje.
Pageidaujant gauti e. sąskaitas ir jas apmokėti automatiniu mokėjimu, reikia pateikti e. sąskaitos prašymą ir sudaryti e. sąskaitos automatinio mokėjimo sutartį. Tai galima padaryti interneto banke, paskambinus banko telefonu 1884, banko padalinyje arba e. sąskaitų siuntėjo įmonėje, jei įmonė yra įgaliota banko. 

Kuo skiriasi prašymas gauti e. sąskaitą nuo automatinio mokėjimo sutarties? 

E. sąskaitos prašymas – tai dokumentas, kuriuo užsisakote e. sąskaitų gavimą. E. sąskaitos automatinio mokėjimo sutartis – dokumentas, pagal kurį bankas nurašo lėšas nuo kliento banko sąskaitos pagal pateiktas e. sąskaitas.

Kas yra klientui suteiktas kodas (mokėtojo kodas)?

Mokėtojui e. sąskaitų siuntėjo suteiktas unikalus identifikacinis kodas (pvz., sutarties numeris, draudimo poliso numeris, kliento numeris, telefono numeris ir pan.), kurį bankui nurodo mokėtojas.

Negaunu e. sąskaitų: ką reikėtų patikrinti?

Pirmiausia reikėtų patikrinti, kad prašyme e. sąskaitai gauti nurodyta banko sąskaita yra aktyvi. Tam, kad paslaugų teikėjas galėtų atsiųsti e. sąskaitą, prašyme turi būti nurodyta aktyvi banko sąskaita. Jei banko sąskaita uždaryta, tuomet pateikite naują prašymą e. sąskaitai gauti ir nurodykite aktyvią banko sąskaitą.

Taip pat reikėtų įsitikinti, ar esate paslaugos gavėjas, t. y. – ar turite sutartį su paslaugų teikėju. Jei sutarties neturite, tuomet užsakytų e. sąskaitų negausite. Prašymą gauti e. sąskaitas turi pateikti asmuo, kuris yra sudaręs sutartį su paslaugų teikėju.

Galiausiai, interneto banke reikėtų patikrinti, koks prašymo e. sąskaitai gauti tipas – „Užsakymas“ ar „Nutraukimas“. Prašymo tipas turi būti „Užsakymas“. Gali būti taip, kad netyčia paspaudėte mygtuką „Atsisakyti e. sąskaitų gavimo“. Tuomet reikia pateikti naują prašymą gauti e. sąskaitą.

Na, o jei nesulaukiate pirmosios e. sąskaitos po prašymo pateikimo, nors e. sąskaitą užsisakėte sėkmingai ir prašyme pateikėte teisingus duomenis, reikėtų kreiptis į paslaugų teikėją.

Kodėl šį mėnesį nenurašytos lėšos pagal pateiktą e. sąskaitą?

Dažniausia tokios situacijos priežastis – nepakankamas lėšų likutis sąskaitoje. Priežastis matysite skiltyje „Gautos e. sąskaitos“, arba skiltyje „E. sąskaitų archyvas“, konkrečios e. sąskaitos eilutės „Būsenos“ stulpelyje.

Taip pat reikėtų patikrinti, ar tikrai gavote e. sąskaitą į savo interneto banką. Jei ne, reikėtų kreiptis į paslaugų teikėją.

Dar viena priežasčių, su kuriomis kartais susiduria klienai, yra klaidingas įsitikinimas, kad e. sąskaitai buvo užsakytas automatinis apmokėjimas. Taigi, reikėtų įsitinkinti, ar ši paslauga tikrai užsakyta. Taip pat patikrinti, ar nepasibaigė e. sąskaitos automatinio apmokėjimo sutarties galiojimas. Jei pasibaigė – sudarykite ją iš naujo ir nustatykite sau tinkamą jos galiojimo terminą.

Mokėjimas gali neįvykti ir viršijus automatinio apmokėjimo leistiną didžiausią mėnesio sumą.

Kaip nutraukti e. sąskaitų gavimą?

Nutraukti e. sąskaitų gavimą galite, prisijungę prie interneto banko skiltyje „Prašymai ir sutartys“ (Kasdienės paslaugos >> Mokėjimai >> E. sąskaitos), paskambinę telefonu 1884, banko padalinyje arba kreipdamiesi į e. sąskaitų siuntėją.

Kaip atšaukti e. sąskaitos automatinį apmokėjimą?

Atšaukti automatinį mokėjimą interneto banke, paskambinus banko telefonu ar padalinyje galima iki mokėjimo dienos. Atšaukus mokėjimą, e. sąskaita nebus apmokėta – mokėtojas turės ją apmokėti pats.

Automatinis mokėjimas taip pat nebevykdomas (atšaukiamas) ir tuo atveju, kai mokėtojas apmoka vietiniu pavedimu tiesiai iš gautos e. sąskaitos, nelaukiant sutartyje pasirinktos mokėjimo dienos.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.