„Swedbank“ duomenimis, gyventojai kiekvieną mėnesį internetu apmoka daugiau nei 2 milijonus sąskaitų už komunalines ir kitas paslaugas. 50 proc. tokių kasmėnesinių mokėjimų atliekama paskutinę mėnesio savaitę, o pats įkarštis fiksuojamas paskutinę mėnesio dieną.
„Sąskaitų apmokėjimo „paskutinės minutės“ sindromas priklauso ne tik nuo finansinių srautų, bet ir nuo laiko planavimo įpročių. Nemažai gyventojų šį darbą yra linkę atidėlioti – toks įprotis išlikęs iš anksčiau, kuomet sąskaitų apmokėjimas naudojant atsiskaitymų knygelę tikrai buvo laikui imlus dalykas. Tačiau šiandien apmokėti visas mėnesio sąskaitas interneto banke užtrunka vidutiniškai apie 3 minutes,“ – komentuoja „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovė Jūratė Gumuliauskienė.
Statistinis didmiesčio namų ūkis už vienam butui teikiamas komunalines paslaugas paprastai moka 4-5 įmokas. Tai sąskaitos už elektros energiją, šildymą ir karštą vandenį, šaltą vandenį ir nuotekas, dujas, bendrijų ar daugiabučių namų administravimą. Be to, taip pat apmokamos 2-3 kasmėnesinės sąskaitos už įvairias kitas paslaugas, pavyzdžiui, interneto ryšį, kabelinę televiziją.
Remiantis „Swedbank“ duomenimis, sąskaitas už įvairias paslaugas gyventojai vis dažniau pasirenka mokėti e. sąskaitų būdu, kuris pakeitė anksčiau naudotą tiesioginį debetą. E. sąskaitų mokėjimai atliekami automatiškai, todėl žmogui nebereikia gaišti laiko rūpinantis sąskaitų apmokėjimu. Jis taip pat kaskart informuojamas apie įvykdytą mokėjimą.
J. Gumuliauskienės teigimu, e. sąskaitos būdu „Swedbank“ apmokama iki 40 proc. visų sąskaitų už paslaugas.
Pasak „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovės, e. sąskaitas galima skirstyti į du tipus. Pirmasis – kuomet kas mėnesį nurašoma faktinė fiksuota suma už tokias paslaugas, kaip mobilusis ryšys, televizija ar internetas.
Kiti paslaugų teikėjai e. sąskaitas pateikia ne pagal faktinę sumą, bet pagal išvestinį vidurkį. Paprastai tai yra paslaugos, už kurias atsiskaitoma pagal realų suvartojimą, suvedus skaitiklių rodmenis (pvz., elektros energija, vanduo, dujos). Tokiu atveju paslaugos teikėjas apskaičiuoja mėnesio suvartojimo vidurkį ir atitinkamą vidutinę sumą. Tokia vidutinė suma ir yra automatiškai nurašoma kas mėnesį. Kartą per metus įmonė patikrina realų suvartojimą ir sutikslina mėnesio mokėtiną sumą.
Kelerius pastaruosius metus „Swedbank“ interneto banke gyventojai mokesčius už komunalines ir kitas paslaugas moka naudodamiesi specialiu įrankiu – „Įmokų ir mokėjimų krepšeliu“.
„Kartą išsaugojus krepšelyje reguliariai atliekamus mokėjimus, visi duomenys išlieka. Apmokant sąskaitas pakanka įvesti naujausius skaitiklių rodmenis arba einamojo mėnesio mokėtiną sumą. Visas mėnesio sąskaitas galima apmokėti vienu kartu, tai yra, nereikia įmokų tvirtinti po vieną. Klientams, kurie yra užsisakę bet kurį „Swedbank“ paslaugų planą, visi elektroniniai mokėjimai yra nemokami“, – komentuoja J. Gumuliauskienė.
„Swedbank“ specialistai teigia pastebintys, kad populiarėja ir neterminuotos prenumeratos principu veikiančios paslaugos, tokios kaip „Spotify“ ir „Netflix“, elektroninių žurnalų prenumeratos ar internetinių žaidimų svetainės. Mokesčiai už tokias paslaugas būna nurašomi automatiškai nuo sąskaitos, susietos su mokėjimo kortele, kuri buvo nurodyta užsakant paslaugą.
„Naudojantis prenumeruojamomis paslaugomis žmonėms patariame retkarčiais pasitikrinti, kokia suma nurašoma. Būna, kad naudotojai pamiršta apie užsisakytą paslaugą, jos nebenaudoja. Norint nutraukti tokią prenumeratą, reikia atlikti tam tikrus veiksmus, kad pinigai nebebūtų nurašomi automatiškai,“ – paaiškina „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovė.