Vis dažniau renkamės pirkti internetu, tuo pačiu pastebime, kad keičiasi ir mūsų pirkimo kriterijai. Nors kaina ir patogus pristatymas apsiperkant internetu lemia daugiausiai, tačiau tyrimas rodo, jog mažiausios kainos kriterijų nusveria visapusė apsipirkimo patirtis, įskaitant prekių pristatymo būdą, galimybę grąžinti prekes bei lankstų ir patogų apsipirkimo procesą.
- „Swedbank“ tyrimo duomenys rodo, kad vertinančių patogų pristatymo būdą gyventojų dalis nuo 2018 m. paaugo 6 proc. punktais bei pasiekė 71 proc. Prekės kainos svarba sumažėjo 8 proc. punktais ir siekia 70 proc.
- 59 proc. lietuvių prie aktualių kriterijų perkant internetu priskiria ir platų prekių asortimentą. Apie 40 proc. mūsų yra svarbi galimybę grąžinti netinkančią prekę, gauti garantiją dėl įsigytų prekių kokybės.
- Internetinės parduotuvės patikimumas svarbus 4 iš 10 apklaustųjų. Pirkėjų skaičius, kuriems svarbu turėti galimybę apsipirkti išmaniuoju telefono, per pastaruosius trejus metus padidėjo nuo 11 iki 17 proc., rodo tyrimo rezultatai.
- Remiantis tyrimu, absoliuti dauguma mūsų yra įsigiję prekių ar paslaugų lietuviškose e. parduotuvėse. Dažniau apsiperkantys užsienio e. parduotuvėse nurodo kas antras pirkėjas (50 proc.), o kas trečias (31 proc.) sako vienodai dažnai apsiperkantis ir Lietuvos, ir užsienio šalių e. parduotuvėse.
- 59 proc. šalies gyventojų nurodo, kad jie per pastaruosius metus išbandė naujų e. parduotuvių. 56 proc. sako, kad internetu pirko maisto prekių, drabužių, daiktų buičiai, kuriuos anksčiau įsigydavo fizinėse prekybos vietose.
Parengta remiantis „Swedbank“ užsakymu atlikta reprezentatyvia Lietuvos gyventojų apklausa, kurios metu Lietuvoje apklausti 1 009 gyventojai nuo 18 iki 75 m. amžiaus, bei „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius Deimanto Trumpicko įžvalgomis.