Kaip parduoti daugiau? Rinkodaros planas per 30 minučių

Kiek dėmesio smulkusis verslas turėtų skirti rinkodarai ir kaip ja užsiimti produktyviai? Į šį klausimą projekto „Kiekvienas gali būti didelis“ interneto seminaro metu atsakė „Swedbank“ Pardavimų ir rinkodaros palaikymo privatiems klientams tarnybos vadovė Asta Margevičienė.

Verslininkams Asta Margevičienė patarė, kaip smulkiosioms įmonėms, ypač turinčioms mažą rinkodaros biudžetą, pritraukti daugiau klientų, užsitikrinti jų lojalumą ir sėkmingai auginti savo verslą.

 

Išsiaiškinkite savo privalumus

Specialistė išvardijo svarbiausius aspektus, į kuriuos būtina atsižvelgti kuriant rinkodaros strategiją. „Pirmiausia, sukurkite verslo įkūrimo legendą. Pavyzdžiui, jei šiandien atidaryčiau gėlių parduotuvę, pasakočiau, kad apie tokią svajojau dar vaikystėje, nes norėjau džiuginti žmones. Ar tai jau legenda? Tikrai taip. Kam ji reikalinga? Jei papasakosite savo istoriją, jus atsiminti bus daug paprasčiau nei vien pasakius įmonės pavadinimą. Tokia istorija padės prisistatyti, sudominti potencialų klientą“, – pataria ekspertė.

Kitas žingsnis – aiškiai įvardinti jūsų privalumai: „Sugalvokite nors vieną išskirtinumą, kuo esate kitokie, geresni, patrauklesni klientui lyginant su kitais. Pavyzdžiui, kalbėdama apie savo gėlių parduotuvę nuolat priminčiau, kad joje visad rasite lietuviškų lauko gėlių. Ar šiandien esu girdėjusi apie lauko gėles gėlių parduotuvėje? Bent jau aš nesu.“

Pelnykite palankumą

Ypač svarbu, anot A. Margevičienės, pelnyti klientų palankumą. Tai taip pat lemia rinkodara. „Jei jau turite klientų, jie jus turi pamėgti. Turite padaryti viską, kad kartą užėję pas jus, jie norėtų sugrįžti, – sako. – Atidariusi gėlių parduotuvę, pirmiausia aplankyčiau kaimynus. Pavyzdžiui, į jų pašto dėžutes įdėčiau laiškelius, kuriuos parašyčiau asmeniškai. Pakviesčiau juos užsukti į svečius atsigerti arbatos. Galbūt iš šimto kaimynų ateitų 10, bet to pakaktų. Rašant tokį laiškelį nereikia formalumų – reikia šilumos, kitokio priėjimo.“

Šiuo atveju, pasak ekspertės, tiktų bet koks kūrybiškas sprendimas – galima, pavyzdžiui, aplinkiniams prisistatyti išsiuntinėjant linksmus vaizdo įrašus ar kaip kitaip. Be to, specialistė ragina nebijoti lojalių klientų paprašyti, kad jie jūsų verslą rekomenduotų kitiems.

„Negana siūlyti nuostabią paslaugą ar nuostabų produktą. Labai svarbu yra užtikrinti puikų aptarnavimą. Jei aptarnaujate patys, be abejonės, atiduodate visą savo širdį. Tačiau jei tai daro jūsų darbuotojas, pasirūpinkite, padėkite jam būti puikios nuotaikos. Paaiškinkite jam, kaip svarbu puikiai aptarnauti klientą, o ne tik įpakuoti bandelę. Svarbu mylėti savo darbuotojus, rodyti jiems išskirtinį dėmesį: padėkoti, pasakyti, koks jis yra svarbus“, – sako A. Margevičienė.

Tesėkite pažadus

Apgalvokite proginius pasiūlymus: „Pavyzdžiui, ateinant žiemai savo gėlių parduotuvėje imčiau siūlyti kalėdines gėlių puokštes. Proginis pasiūlymas nebūtinai turi būti susijęs su kaina. Juk kuriant nedidelį verslą, „žaisti“ su kaina sudėtinga. Nors kita vertus, su ja „žaidžia“ visi.“

Be to, A. Margevičienė pabrėžia, kaip svarbu tesėti klientams duotus pažadus. Pavyzdžiui, jei iškaboje skelbiate, kad telefoną sutaisysite vos per valandą, taip ir padarykite, nes, kitu atveju, prarasite žmogaus pasitikėjimą, ir jis pas jus nebegrįš. Taip pat klauskite kliento nuomonės, nebijokite paprašyti atsiliepimų, ir reaguokite į juos.

Reklama socialiniuose tinkluose

Pasak ekspertės, ypač pigu ir veiksminga yra reklamuotis socialiniuose tinkluose: „Šiais laikais būti socialiniuose tinkluose yra ne privalumas, o būtinybė. Ten yra galimybė ne tik įkelti savo video, laišką ar pranešti, kad turite naują kolekciją. Socialinių tinklų dėka galite gauti grįžtamąjį ryšį iš klientų. Patikėkite, to reikia jūsų verslui, jūsų klientams. Jie yra internete, socialiniuose tinkluose. Nežinote, kaip naudotis socialiniais tinklais? Pasiklauskite bičiulio, kolegos, kaimyno. Kiek tai kainuoja? Už 10 eurų galite turėti didelį pasiekiamumą.“

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.