Infliacija, energetikos ir maisto kainų šuoliai greičiausiai ne vieną šalies gyventoją pastaruoju metu privertė permąstyti savo planus dėl didelių pirkinių. Prognozuojama, kad ekonominė situacija išliks palyginti įtempta ir per 2023 m., tačiau neigiamų siurprizų turėtų būti mažiau. Tiems, kas šiemet planuoja įsigyti naują automobilį ar kitą didelį pirkinį, svarbu pasverti savo finansines galimybes ir nepamiršti – neapibrėžtumo laikotarpiu svarbiausia išlieka finansinė disciplina ir pajamų tvarumas.
Nors praėjusieji metai lengvųjų automobilių lizingo rinkoje padovanojo rekordų, reikia prisiminti, kad po Rusijos invazijos į Ukrainą nerimo ir baimės dėl ateities buvo užtektinai. Kaip dar kartą parodė patirtis, vartotojų nuotaikas galima paaiškinti suspaustos spyruoklės principu. Prasidėjus 2022-iesiems skolinimosi apimtys pastebimai sumenko, tačiau įsibėgėjus pavasariui jos atsistatė, o birželį ir liepą viršijo lūkesčius.
2022 m. pabaigoje pasirodė prognozių, kad automobilių pirkėjų entuziazmas gali prislopti. Nors buvo daug kalbama apie raginimus taupyti ir ruoštis energetinei žiemai, tačiau banko klientų elgsenoje ryškių sulėtėjimo ženklų visgi nebuvo matyti. Susidomėjimas vartojimo finansavimu ir lizingo paslaugomis išliko stabilus, o skolinimosi apimtys turi potencialo augti ir šiais metais.
Žinoma, lengvųjų automobilių lizingo rinkai yra būdingas sezoniškumas ir daugiausiai sutarčių sudaroma pavasarį, kai vairuotojai dažniau nusprendžia pakeisti „senus ratus“ į naujesnius. Todėl dabartinį žiemos periodą galima laikyti pasiruošimu naujam vairavimo sezonui.
2023 m. nerimo turėtų mažėti, ir šią atsargią prognozę leidžia daryti kelios tendencijos: infliacijos pikas greičiausiai jau pasiektas, nedarbo lygis išlieka žemas, o atlyginimų augimas neturėtų sustoti. Šįmet ir toliau dominuos karo tema ir dėmesys su tuo susijusiems veiksniams, bet, norisi tikėti, kad juos esame pasirengę priimti ramiau ir koncentruotis į ilgesnio periodo planus.
Nepalankių siurprizų, kurie dar labiau paveiktų vartotojų nuotaikas, turėtų būti mažiau vien jau dėl to, kad su daugeliu iš jų – pandemijos pasekmėmis, karu, energetikos krize, aukšta infliacija, − susidūrėme per praėjusius metus.
Kita vertus, dalis vartotojų pastaruosius kelerius metus dirbo, taupė pinigus ir laukė geresnių laikų sprendimui dėl didelio pirkinio priimti. Panašu, kad šiais metais, jei situacija pasaulyje bus linkusi taisytis, dalis žmonių norės įgyvendinti nuo pernai ar anksčiau turėtą tikslą ir įsigyti naują automobilį, susiremontuoti būstą ar pasirūpinti energetikos išlaidas galinčiais sumažinti sprendimais.
Žinoma, įgyvendinant savo planus su banko paskola, reikalinga finansų disciplina, pajamų ir išlaidų peržiūra, tačiau jei gyventojai turi poreikį įsigyti didesnį pirkinį ar pasigerinti buitį, tai jų neturėtų stabdyti.
Tiems, kurie 2023 m. planuoja įsigyti automobilį, verta žinoti, kad naujų modelių pasiūlos problema gal ir nebebus tokia aštri, tačiau ji išliks. Popandeminė verslo aplinka tebėra banguojanti, transporto priemonių dalių tiekimo grandinės vis dar sutrūkinėjusios. Todėl naujo automobilio priklausomai nuo markės, modelio ar komplektacijos ir toliau gali tekti palūkėti.
Kinija yra pasaulinis gamybos centras, kuriame koncentruojasi didžiausi žaliavų tiekėjai. Be to, šioje šalyje vis dar gaminama didelė dalis komponentų, kurie automobilių pramonei būtini. Todėl žinios apie naujus COVID-19 ligos paūmėjimus ir galimus miestų bei gamyklų uždarymus darys įtaką automobilių gamybos rodikliams ir bendrai automobilių pasiūlai.
Nepaisant to, dauguma automobilių pardavėjų kol kas garantuoja, kad jie galės įvykdyti savo pažadus klientams. Daugėja pardavėjų, kurie yra pasiruošę ir pripildę savo sandėlius paklausiausiais modeliais, todėl rinktis tikrai yra iš ko.
Kalbant apie kainas, dėl infliacijos šuolių naujų automobilių kainos mažėjimo tikėtis neverta. Vienintelis būdas užsitikrinti palankesnę kainą – tai derybiniai gebėjimai ir pardavėjo noras daryti nuolaidas pritraukiant potencialius klientus.