Įsigyjame automobilį: svarbiausi patarimai ir dažniausios klaidos

2022-12-16

Vis daugiau gyventojų gali sau leisti naujus automobilius – tai atsispindi „Swedbank“ automobilių finansavimo statistikoje. Tačiau kaip įvertinti, ar mūsų norai atitinka galimybes ir ką dar reikėtų apgalvoti?


Neretam vairuotojui kyla klausimas – kaip paskaičiuoti, kada seno automobilio išlaikymas tampa per brangus ir verta galvoti apie automobilio keitimą. Situacijos gali būti labai individualios, tačiau jei per metus automobilio remontui ir priežiūrai išleidžiama suma sudaro apie 10 proc. ar daugiau metinių pajamų, verta rimtai apsvarstyti automobilio keitimą ir, pavyzdžiui, tokią sumą skirti naujo automobilio lizingo įmokai. 

Naujas ar naudotas?

Atsakymas į šį klausimą priklauso ir nuo norų, tačiau dar labiau – nuo galimybių. Įmoka už automobilį per mėnesį turėtų sudaryti apie 10–15 proc. šeimos pajamų. Tai – protinga suma, nesudaranti didesnės finansinės naštos šeimai. Na, o drauge su kita, pavyzdžiui, būsto ar vartojimo paskola, finansiniai įsipareigojimai per mėnesį negali viršyti 40 proc. asmens ar šeimos pajamų.

Tiesa, renkantis tarp naudoto ir naujo, svarbu gerai įvertinti tikrąją naudoto automobilio kainą. Viena dažniausių klaidų ir yra tai, kad kai įsigyjamas senesnis naudotas automobilis, pamirštama, jog jo išlaikymas yra daug brangesnis. Todėl reikėtų apgalvoti, ar nebūtų efektyviau tas išlaidas, kurias potencialiai teks skirti automobilio remontui ir aptarnavimui, skirti naujo automobilio įsigijimo įmokai. 

Lizingas ar lizingas su likutine verte?

Pagrindiniai šių finansavimo būdų skirtumai yra du – mėnesio įmokos dydis bei tai, kas pasibaigus lizingo sutarčiai tampa automobilio savininku. Lizingo atveju savininku iškart tampa klientas, na o pasibaigus lizingo su likutine verte sutarčiai yra sprendžiama, ar klientas išsipirks automobilį už likutinę vertę, ar parduos kažkam kitam, ar grąžins pardavėjui. Tai priklauso nuo sąlygų, numatytų sudarant sutartį.

Lizingo su likutine verte atveju išmokama ne visa automobilio kaina, yra 20–40 proc. likutinė vertė, kuri sutariama su pardavėju kontrakto pradžioje. Tokiu atveju paskolos amortizacija yra lėtesnė ir teoriškai klientas sumoka šiek tiek daugiau palūkanų, tačiau mėnesinė įmoka yra ženkliai mažesnė.

Pavyzdžiui, automobilio kaina yra apie 25 tūkst. eurų, sumokamas 10 proc. pradinis įnašas ir numatoma 30 proc. likutinė vertė. Tokiu atveju per 5 lizingo sutarties metus mėnesio įmoka su likutine verte būtų apie 250 eurų, lizingo be likutinės vertės atveju ji būtų didesnė nei 300 eurų.

Kokius automobilius renkasi lietuviai

Vidutinė lizingo suma, „Swedbank“ duomenimis, yra apie 20 tūkst. eurų. Lizingu galima įsigyti tiek naują, tiek naudotą automobilį. 

Kaip rodo „Swedbank“ duomenys, iš naujų populiariausi yra vadinamieji miesto visureigiai, sudarantys daugiau nei 50 proc. visų finansuojamų automobilių. Dažniausiai tai – „Toyota“, „Volkswagen“, „Hyundai“, „Kia“, „Škoda“ gamintojų modeliai.

Tarp lizingu įsigyjamų naudotų populiarumo taip pat nestokoja „Toyota“, „Volkswagen“, „Škoda“, į populiariausiųjų sąrašą patenka ir BMW, „Lexus“ gamintojų modeliai. 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.