Bendradarbiaudami su „Kepler Cheuvreux“ analitikais kas dvi savaites skelbiame Skandinavijos akcijų rinkų apžvalgą. Apžvalgoje rasite svarbiausias naujienas bei Skandinavijos įmonių analizę su investicijų rekomendacijų sąrašu ir ateinančios savaitės investuotojų kalendoriumi.
„Lundin Mining“ yra diversifikuota netauriųjų metalų kalnakasybos įmonė, daugiausia veiklą koncentruojanti į varį, kuris sudaro apie 75 proc. jos pajamų. Bendrovė sudarė sutartį su BHP dėl dviejų didelių vario projektų - „Josemaria“ ir „Filo Del Sol“ - plėtojimo ir turi vieną stipriausių vario gavybos plėtros projektų portfelių šioje pramonės šakoje. Bendrovės „Lundin Mining“ padaliniai Europoje labiau orientuoti į cinką, todėl svarstoma galimybė juos parduoti. Manome, kad „Lundin Mining“ turima tvirta vario gavybos bazė ir plėtros projektai yra viena geriausių vario perspektyvų šioje pramonėje. Mūsų teigiama nuomonė apie vario rinką vidutiniu ir ilguoju laikotarpiu nesikeičia. Tačiau, atsižvelgdami į neaiškias pasaulio ir Kinijos ekonomikos augimo perspektyvas, esame šiek tiek atsargesni vertinant trumpesnę perspektyvą. Mūsų nuomone, rizikos ir grąžos santykis yra neutralus, todėl vėl palaikome reitingą „Laikyti“, o mūsų tikslinė kaina yra 120 SEK.
„The Financial Times“ paskelbtame straipsnyje („Donaldas Trumpas sako, kad įves naujus muitų tarifus Kinijai, Kanadai ir Meksikai“) rašoma, kad D. Trumpas pranešė, jog pirmąją savo darbo dieną ketina įvesti 10 proc. muitų tarifą visoms kiniškoms prekėms. 2018 m. pabaigoje ir 2019 m. D. Trumpas įvedė 25 proc. muitų tarifus kai kurioms Kinijos prekėms (atitinkamai 150 mlrd. + 50 mlrd. JAV dolerių). Šį kartą pradiniai tarifai bus taikomi visoms Kinijos prekėms, todėl tikėtina, kad 10 proc. tarifų poveikis bus maždaug panašaus masto kaip 2018– 2019 m., t. y. Kinijos prekių importas sumažės maždaug 17 proc. (mlrd. JAV dolerių, 2019 m. vs. 2018 m.). Konteinerių laivybos perspektyvą ir toliau vertiname neigiamai dėl šių priežasčių: mažesnis apimčių augimas 2025 m. (1,5-2 proc., palyginti su 5 proc. 2024 m.); 2) maršrutų keitimo laikotarpio pabaiga (apie 6 proc. sumažėjusi laivų paklausa) ir 3) laivyno augimas apie 7 proc. per metus. Manome, kad pajėgumų panaudojimas konteinerių laivybos rinkoje apytikriai sumažės nuo prognozuotų 85 proc. 2024 m. pabaigoje iki 78 proc. 2025 m., o tarifai gali sumažėti 30-50 proc. priklausomai nuo maršrutų keitimo situacijos ir muitų tarifų dydžio.
Ispanijos teisės aktai numato, kad jei 2023 m. šalis nesurinks 70 proc. plastikinių butelių, bus įdiegta užstato sistema (DRS). Penktadienį, lapkričio 22 d., vėlai vakare paskelbtoje ilgai lauktoje Ispanijos ataskaitoje teigiama, kad šalyje surenkama tik 41 proc. plastikinių butelių, todėl per ateinančius dvejus metus Ispanijoje bus įgyvendinta užstato sistema (DRS). Mūsų taros surinkimo prognozė pagrįsta nustatyto potencialo rizikos įverčiu, kuris, mūsų nuomone, gali svyruoti ir teigiama, ir neigiama linkme. Be to, kadangi užstato sistema (DRS) bus pradėta taikyti naujose rinkose, „Tomra“ perspektyvos labai priklausys nuo šiose rinkose užimamos dalies. Užstato sistemos (DRS) įdiegimas Ispanijoje gali padidinti prognozuojamą 2026 m. pelno, tenkančio vienai akcijai, rodiklį 5-7 proc., nes dėl paspartino termino „Tomra“ gali užimti 66 proc. numatomos rinkos, o kitose rinkose, kurios neįtrauktos į mūsų įvertintą riziką, nėra jokių atidėjimų. Naudojant 26x kainos ir pelno vienai akcijai santykį (P/E) (istorinis 2016-2019 m. vidurkis), šis koregavimas padidina mūsų numanomą vienos akcijos nuosavybės vertę nuo 154 NOK iki 163-166 NOK (remiantis 2024 m. lapkričio 25 d. duomenimis - 11,64 EUR/NOK).
Išsamiai susipažinkite su teisine informacija dokumento pabaigoje