Savęs paieškos dažnai gyvenimą ir karjerą pasuka kryptimi, apie kurią anksčiau nė nesusimąstome. Būtent taip nutiko Gretai Saukaitytei, Agile produkto vadovei proaktyvių rekomendacijų valdymo įrankių skyriuje.
Gretos pažintis su „Swedbank“ buvo gana netikėta. Iki tol didžiąją karjeros dalį specialistė buvo praleidusi „verslo pusėje“ – rinkodaros srityje. Tačiau giliai viduje visada kirbėjo mintis, kad norisi kažko kito. Tuo „kažkuo“ tapo mažiau klientų matomi procesai – techninių įrankių kūrimas bei problemų sprendimas. Pasiryžusi žengti kiek bauginusį žingsnį, Greta sako niekada nesigailėjusi.
Visą gyvenimą domėjausi technologijomis ir stengdavausi įsitraukti į susijusius projektus, todėl perėjimas į IT tuo metu atrodė nors ir bauginantis, bet teisingas žingsnis. Taip atsidūriau „Women Go Tech“. Šį projektą rekomenduočiau visoms, norinčioms save išbandyti IT srityje. Čia įgavau ne tik kalnus žinių ir susipažindinau su įvairiomis technologijomis – projektas padėjo ir asmeniniam augimui. Šioje bendruomenėje kiekviena mergina turi istoriją, kuri motyvuoja ir tave judėti toliau.
Tuomet pradėjau ieškoti, kur žengti pirmuosius naujos karjeros žingsnius. Nebuvo lengva. Teko sugrįžti vos ne į studento vėžes. Visgi akis užkliuvo už vieno „Swedbank“ skelbimo – verslo analitiko pozicijos marketingo automatizacijos įrankiui. Jei atvirai, iš karto pamaniau, kad puikiai tiktume vieni kitiems. Bijojau, kad patirties stoka sutrukdys, bet tuometinė vadovė labiau įvertino ugnelę akyse, o ne įrašus CV.
Turi ugnelės akyse? Susipažink su atviromis pozicijomis „Swedbank“ karjeros puslapyje : https://jobs.lithuania.swedbank.com/departments
Darbas banke man visuomet siejosi su atsakingumu, formalumu, griežtumu. Tikiu, kad kiekviena pozicija čia vis dar yra labai atsakinga, bet ne visos jos tokios griežtos ir formalios.
Juokiausi, nes mano kelio „Swedbank“ pradžioje pažįstami klausdavo manęs, ar nevargina uniformos ir formalumas. Stebėdavau jų reakcijas, kai pasakydavau, kad jokios uniformos čia neturiu – apranga laisva kaip ir pati atmosfera, o su kolegomis randu laiko ir išgerti kavos, ir pajuokauti, ir stalo futbolą pažaisti ar pasimėgauti vaišėmis virtuvėlėje.
Šioje vietoje niekada nebūna rutinos. Kasdien susiduri su naujomis dėlionės detalėmis, kurioms reikia surasti vietą ir sprendimą. Kadangi IT komanda niekada nedirba tik sau, dažnai bendradarbiaujame su kitomis komandomis tiek Baltijos šalyse, tiek Švedijoje. Tenka „pačiupinėti“ ir nemažai naujų technologijų, darbo metodikų, gerųjų praktikų, programavimo kalbų.
Vyresniajai kartai nė nereikia paaiškinimo. Išsyk atsiranda pasididžiavimo jausmas išgirdus, jog „Swedbank“ yra mano darbdavys. Jaunesni artimieji dažniausiai klausia detalių. Paprastai stengiuosi paaiškinti, jog, nepaisant to, jog nedirbu su paskolomis, pensijomis ar kitomis svarbiomis sferomis, prisidedu prie „Swedbank“ misijos – kuriu įrankius, kurie padeda banko kolegoms efektyviau bendrauti ir padėti klientams.
Man rodos, niekas labiau nesuvienija geriau nei bendras tikslas. Kasdieniame darbe, kad ir mūsų kuriamo įrankio kontekste, tikslų yra daug: vieniems tai – proaktyvi ir aktuali komunikacija su klientu, kitiems – konversijų skaičius, tretiems – efektyvesnis geriau automatizuotas darbas atliekant kasdienes užduotis, o mums – techninio, iš rezultatų besimokančio įrankio kūrimas ir diegimas. Tačiau galutinis tikslas toks pats – padėti klientams gyventi finansiškai tvaresnius gyvenimus.
Labai svarbu save apsupti žmonėmis, kurie gyvenime tave įkvėptų. Tokie ir yra mano komandos nariai bei kolegos. Būtent jie sukuria tuos kasdienius „wow“ momentus. O pats sunkiausias dalykas, kurio išmokau čia – prašyti pagalbos. Komandoje visada galima nuveikti daugiau, o iš perdegimo naudos dar nėra gavęs nė vienas.
Esu dėkinga absoliučiai kiekvienam kolegai, kurį sutikau savo kelyje „Swedbank“. Kiekvienas iš jų man padėjo tapti būtent tuo, kas esu dabar. Visos patirtys praverčia – net jei tai būtų ir elementarūs argumentavimo įgūdžiai stengiantis susitarti dėl būsimo sprendimo.
Tačiau dėkingiausia esu savo dabar jau buvusiai vadovei, kad patikėjo manimi ir drąsino kaskart suabejojus savo jėgomis. Taip pat dabartiniam vadovui, kuris kasdien savo pavyzdžiu moko, kaip reikia spręsti problemas ir švęsti pergales. Galų gale, esu dėkinga mūsų komandos architektei, kuri nuo pat pradžių drąsino ir pasisiūlė būti mentore tiek techniniais klausimais, tiek visais kitais...
Čia yra puiki vieta augti ir kaip specialistui, ir kaip asmenybei. Matau tai iš aplinkoje esančių pavyzdžių ir iš savo patirties. Turbūt ne veltui mane supa kolegos, kurie dirba čia 10 metų ir daugiau. Pati nebūčiau net įsivaizdavusi, kad per dvejus metus man komanda padės ne tik išaugti jaunesniosios verslo analitikės batus, bet ir pasiekti produkto vadovės poziciją. O apie tai, kad būsiu apdovanota „Metų darbuotojos“ apdovanojimu nė nesvajojau
Retai kada viskas paduodama ant lėkštutės. Aš pati dažnai sulaukiu komentarų, kad man pasisekė. Tačiau prie tos sėkmės visada prisideda nemažai darbo ir iniciatyvos. Mano pasiūlymas – domėtis, dalyvauti ir veikti. Šiais technologijų laikais galima užsirašyti net į kursus, vykstančius kitoje planetos pusėje. Galiausiai aplink yra nuostabių žmonių, iš kurių galima nemažai išmokti. Aš pakankamai dažnai nežinodama, kaip išspręsti vieną ar kitą problemą, surandu žmonių, kurie – nepatikėsit – labai mielai ateis pasikalbėti prie puodelio kavos ir padėti surasti išeitį.
Mažiau kalbų, daugiau darbų – verta. Verta ir iš asmeninės, ir iš karjeros tobulėjimo perspektyvos, ir dėl kolegų, dėl įmonės vertybių, kurios nėra tik užrašytos ant popieriaus, ir todėl, kad darbuotojai čia vertinami, pastebimi ir skatinami. Tačiau labiausiai, manau, todėl, kad įdomu dirbti ir prisidėti, kad mūsų šalies gyventojai ir verslai turėtų geriausią patirtį savo finansiniame kelyje. Na, galima dar šiek tiek ir dėl to, kad giminaičiams galėtum pasigirti, jog dirbi banke. 😊
IT padalinys „Swedbank“ plėtoja skaitmeninę banko ekosistemą, vysto įrankius, naudojamus tiek tūkstančių banko darbuotojų, tiek milijonų klientų, bei stiprina banko organizaciją duomenimis, kurių analizė leidžia mums priimti efektyvius sprendimus, tobulinti paslaugas ir gerinti klientų patirtį.
Norėtumei tapti Gretos kolega „Swedbank“? Aplankyk mūsų karjeros galimybių puslapį ir išsirink tave dominančią poziciją: https://jobs.lithuania.swedbank.com/departments