„Nė nežinau, kaip suformuluoti atsakymą, kad šis neskambėtų nuvalkiotai“, – paprašytas įvardinti ryškiausias asmenines bei profesines per darbo „Swedbank“ metus įgytas pamokas, atsako Stambių verslo klientų projektų vadovas Arvydas Račkus . Tačiau ką jau padarysi, jeigu į galvą ateina tik mintis, teigianti, kad nėra nieko neįmanomo. Anot Arvydo, šiandien daugiausiai džiaugsmo jam teikia savirealizacijos jausmas, o optimizmo dėl ateities – žinojimas, kad organizacija, atėjus laikui, jam suteiks galimybę atrasti save iš naujo.
Anksčiau dažniau sulaukdavau klausimo, ką veikiu tame banke. Populiariausias atsakymas buvo, kad skaičiuoju svetimus pinigus. Pažintis su „Swedbank“ prasidėjo dar universitete, per studentų susipažinimą su organizacija. Pamenu, kad tuo metu Konstitucijos prospekte dar nebuvo tiek aukštų pastatų, tad „Swedbank“ būstinė padarė didelį įspūdį. Per banko darbuotojų vestą ekskursiją po patalpas ir pristatymą pagalvojau, kad galbūt ateityje visai norėčiau čia dirbti. Oficialiai mūsų keliai vėl susikirto 2018 m., kai prisijungiau prie verslo bankininkystės komandos kaip projektų vadovas.
Prisijungdamas prie „Swedbank“ jau daugiau mažiau žinojau, ko tikėtis, nes prieš tai teko dirbti kituose švediško kapitalo bankuose Lietuvoje. Tačiau pirmosiomis savaitėmis įspūdį darė žmonių skaičius viename pastate. Užtruko, kol susipažinau su skirtingais kolegomis, perpratau vidinės kultūros specifiką. Tačiau visos organizacijos yra gyvas organizmas. Jos nuolat keičiasi. „Swedbank“ per tuos mano darbo metus taip pat išgyveno ne vieną kultūrinį ir organizacinį pokytį, nes siekia tapti tvaresne ir darbuotojams patrauklesne organizacija.
Manau, kad banko kultūrą kuria darbuotojai. Kiekvienas atskiras departamentas kuria nerašytas taisykles, tradicijas ar įsimintinų progų paminėjimo būdus. Mūsų skyriuje stengiamasi džiaugtis didesniais sandoriais, kolegų įvertinimais bei apdovanojimais, įprasminti kitus svarbius įvykius. Šiais metais tokiu paminėjimu džiaugiausi ir aš, nes buvau įvertintas kaip geriausias 2021 metų darbuotojas. Dar gana gajus mitas, kad bankas – griežta organizacija. Tačiau iš tikrųjų sprendimai čia priimami atvirai diskutuojant. Tai labai svarbi vidinės kultūros dedamoji dalis.
Norėtum būti organizacijos, kur vyrauja stipri vidinių diskusijų kultūra, ir kasdien vadovaujamasi atvirumo, paprastumo ir atsakingumo principais, dalimi? Susipažink su atviromis pozicijomis „Swedbank“ karjeros puslapyje: http://www.swedbank.lt/karjera.
Banke yra daugybė funkcijų: KYC, AML, IT, finansų, priežiūros, rizikos valdymo ir kt. „Swedbank“ yra puiki vieta padėti pamatus savo karjerai, daugiau sužinoti apie finansų pasaulį, mokytis iš ilgamečių savo srities profesionalų. Mūsų Stambių verslo klientų departamentas dirba su stambiausiomis Lietuvos įmonėms, teikia finansavimą ir kitus bankinius produktus, būtinus jų vystymuisi. Dirbdamas čia gali prisidėti prie svarbiausių šalies investicinių projektų įgyvendinimo ir jausti, kad tavo darbas svarbus ne tik bankui, verslui, bet ir Lietuvos augimui.
Turbūt, beveik visi kolegos žino mano pagrindinį hobį – krepšinį. Su šiuo sportu susipažinau prieš 26 metus, kai tėtis nuvedė į pirmąją treniruotę. Krepšinis mane išmokė kertinių dalykų: komandinio darbo, pasitikėjimo žmonėmis, pergalių siekimo, bei, svarbiausia, leido susipažinti su daug įdomių žmonių.
Verslo klientų aptarnavime svarbiausia būti komunikabiliam, turėti gerus bendravimo įgūdžius, nes juk dirbama su žmonėmis, kurie yra įmonių akcininkai, direktoriai ar finansų vadovai. Svarbu rasti priėjimą prie kiekvieno iš jų ir sukurti santykius, grįstus pasitikėjimu. Ne mažiau svarbu analitinis ir loginis mąstymas. Turi suprasti rinkos situaciją, įmonių finansus, kaip konkrečioms įmonėms pritaikyti bankinius produktus. Būna įvairių situacijų. Tiek gerų, tiek įtemptų. Jas ramiai išspręsti padeda patirtis, žmogiškas priėjimas. Turi suprasti, kad emocijomis problemų neišspręsi, o šaltu protu galima pasiekti gerokai daugiau.
Man smagiausia yra kolegų ir klientų įvertinimas. Pastaruoju atveju tai dažniausiai būna užmegzti ilgalaikiai santykiai, kurie grindžiami tarpusavio pagarba ir verslo supratimu. Organizacijos viduje yra ypač svarbus kolegų įvertinimas ar net apdovanojimas. Šiais metais kolegos ir vadovai įvertino mano paskutinių metų pastangas ir rezultatus bei įteikė metų darbuotojo apdovanojimą. Kiekvienas toks įvykis skatina ir toliau kuo geriau atstovauti bankui, savo komandai.
„Swedbank“ Stambių verslo klientų departamento komanda sudaryta iš aukščiausio lygio profesionalų. Jų užduotis – kurti pasitikėjimu paremtus santykius su Lietuvos bei tarptautinėmis kompanijos, bei prisidėti prie tvaraus jų augimo. „Swedbank“ sukaupta įvairiapusiška patirtis finansų rinkoje, leidžia departamento komandai ne tik finansuoti ambicingus verslo projektus, bet ir būti naudingu partneriu, kartu siekiant ilgalaikių tikslų.
Norėtum prisijungti prie Arvydo ir likusios „Swedbank“ verslo komandos? Aplankyk mūsų karjeros galimybių puslapį ir išsirink tave dominančią poziciją: http://www.swedbank.lt/karjera.