Kovo pabaigoje IT bendruomenė susirinko į pirmąjį „SwedbankTech“ renginį. Džiaugiamės, kad „Swedbank“ kolegos ne tik pristatė naujausias technologijų tendencijas, kasdienius iššūkius, bet ir sukūrė platformą diskusijoms bei profesiniam tobulėjimui.
„Rockit“ bendruomenės erdvėje vykęs „SwedbankTech“ renginys subūrė beveik šimtą IT profesionalų į dinamišką ir įtraukiančią diskusijų aplinką. Dalyviai turėjo galimybę išgirsti tris pranešimus, kuriuose „Swedbank“ ekspertai dalijosi savo praktine patirtimi – nuo debesijos saugumo reguliavimo iššūkių ir dirbtinio intelekto taikymo programavime iki mokėjimo kortelių veikimo technologijų užkulisių. Auditorija ne tik įdėmiai klausėsi, bet ir uždavė pranešėjams daug aktualių klausimų. Patys smalsiausi ir aktyviausi dalyviai buvo apdovanoti specialiais „SwedbankTech“ prizais.
„Didelio masto duomenų apdorojimas realiu laiku, palaikant aukščiausio saugumo lygį, yra esminiai informacinių technologijų aspektai, užtikrinantys sklandų finansų institucijos veikimą“, – renginio pradžioje pristatydama renginį sakė jo moderatorė Rūta Kinderytė, „Swedbank“ Baltijos bankininkystės verslo informacijos vadovė. Ji taip pat pristatė pranešėjus, įtraukė auditoriją ir padėjo atsakyti į jos klausimus.
„Šiuo metu debesijos saugumo vertinimo srityje dirbame pagal PEACH modelį, kuris leidžia saugiai naudoti debesijos sprendimus, neatskleidžiant jautrios informacijos“, – pristatydamas savo temą sakė Gytis Rožanskas „Swedbank“ saugumo specialistas.
Jautrių duomenų apsauga, ypač finansų sektoriuje, yra itin svarbi debesų kompiuterijos aplinkoje, kur duomenys dažnai saugomi ir apdorojami trečiųjų šalių serveriuose. PEACH modelis pasirinktas neatsitiktinai – visai neseniai technologijų milžinė „Google“ įsigijo PEACH rizikos vertinimo modelio kūrėją „Wiz“. Bankui šio modelio naudojimas leidžia visapusiškai įvertinti techninius ir loginius debesijos sprendimus pagal „Swedbank“ aktualius kriterijus.
„Sakoma, kad tikras programuotojas neskaito dokumentacijos. Todėl mes testuojame dirbtinį intelektą kaip būdą optimizuoti API integracijos dokumentacijos panaudojimą ir palengvinti integraciją su partneriais“, – temą pristatė kolegė Aurelija Milkaitė-Stasiukevičė.
Eksperimentuojant su dirbtiniu intelektu, buvo išbandyti du būdai: 1) formuluoti užduotį be detalių paaiškinimų, nurodant tik galutinį rezultatą; 2) pateikti tikslias užuominas ir nurodymus. Šiam eksperimentui buvo sukurta fiktyvi virtualios parduotuvės platforma.
Tačiau procesas nebuvo paprastas – jis pareikalavo papildomų nurodymų ir klaidų taisymo. Eksperimentas atskleidė, kad nors dirbtinis intelektas gali pagreitinti darbą, programuotojo gebėjimas suvokti užduotis ir įsigilinti į dokumentaciją išlieka kritiškai svarbus. Tai reiškia, kad bent jau artimiausiu metu dirbtinis intelektas dar negalės pakeisti IT specialistų.
„Ar girdėjote mitą, kad kai buvo išrastas bankomatas (ATM), žmogus sėdėjo jame?“, –nuotaikingai savo pristatymą pradėjo Povilas Kulvietis, „Swedbank“ kortelių programų koordinatorius Baltijos šalyse. Daug dalykų pasikeitė nuo tų laikų, tačiau mokėjimo kortelės išliko kaip vienas labiausiai paplitusių mokėjimo būdų pasaulyje. Mokėjimo kortelėmis kiekvienas naudojamės bene kasdien įsigydami prekes ar paslaugas visame pasaulyje, o tokie mokėjimai gali vykti bet kuriuo paros metu realiu laiku. Šį procesą užtikrina mokėjimo kortelių infrastruktūra, automatizuoti ir pusiau automatizuoti veiklos procesai.
„Swedbank“ mokėjimo kortelėmis naudojasi daugiau nei 9 mln. klientų, iš jų – apie 35 proc. turi skaitmenizuotas korteles ir gali naudotis dar platesnėmis jų panaudojimo galimybėmis. Šis skaičius vis auga, o tai reiškia, kad gyventojai nuolat ieško patogesnių atsiskaitymo galimybių.
„Plastikinės kortelės po truputį užleidžia vietą skaitmenizuotoms. Kai kurie bankai jau išduoda tik skaitmenines korteles, o už plastikinę jos kopiją reikia mokėti. Tačiau mokėjimo kortelių infrastruktūra išliks dar ilgai kaip patogiausia, patikimiausia ir saugiausia mokėjimo platforma veikianti visame pasaulyje“, – mano Povilas.
Pasak jo, mokėjimo kortelės yra ne tik produktas, bet ir sistemų visuma, todėl svarbu suprasti, kaip jos „keliauja“ nuo pirmo prisilietimo prie skaitytuvo iki vidinių procesų patvirtinimo. Pristatydamas šiuos procesus, pranešėjas plačiau aptarė kortelių veikimo mechanizmus tiek kortelių išleidėjo, tiek priėmėjo pusėje.
Nuoširdžiai dėkojame renginio moderatorei Rūtai, bei mūsų pranešėjams – Aurelijai, Gyčiui ir Povilui – už vertingas įžvalgas ir dalijimąsi žiniomis, o svečiams – už aktyvų dalyvavimą ir klausimus.
Dalyvių įsitraukimas patvirtino, kad tokie renginiai išties reikalingi IT sektoriuje dirbantiems ar tuo besidomintiems specialistams. Jie padeda augti patiems ir dalintis žiniomis su bendraminčiais.
Šiemet planuojami dar du „SwedbankTech“ renginiai – artimiausias jau birželio 17 d. Kviečiame nepraleisti ir registruotis čia.
Dalinamės renginio akimirkomis: