Lietuvių meilė NT: į antrą būstą investuoti norėtų kas trečias

Nekilnojamasis turtas neretam atrodo kaip patraukli investicija, susidomėjimą juo kursto ir sparčiau pradėjusios augti būsto kainos. Vis dėlto pastaruoju metu sparčiai išaugusios nekilnojamojo turto kainos mažina jo investicinį patrauklumą ir būsimą grąžą, todėl lėšų sukaupę ir jas investuoti norintys gyventojai turėtų apsvarstyti ir kitas alternatyvas. 

  • Antrą būstą investicijai norėtų įsigyti 31 proc., o tą jau yra padarę 6 proc. lietuvių. Šalyse kaimynėse antras būstas kaip investicija yra mažiau populiarus – šiuo tikslu jį įsigyti svarstytų 20 proc. latvių ir 25 proc. estų, o į antro būsto įsigijimą jau yra investavę 3 proc. Latvijos ir 4 proc. Estijos gyventojų.
  • Daugiausiai antrą būstą kaip investiciją nurodo turintys 36–44 m. (8 proc.) ir 45–54 m. (7 proc.) amžiaus šalies gyventojai.
  • Antrą būstą kaip investiciją jau yra įsigiję po 9 proc. Vilniaus miesto ir Alytaus regiono gyventojų. Tuo metu Kauno ir Šiaulių regionų gyventojai tokią investiciją renkasi rečiau – čia į antrą būstą yra investavę, atitinkamai, 4 proc. ir 2 proc. gyventojų.
  • Klaipėdos regiono gyventojai išsiskiria kaip labiausiai į antrą būstą norintys investuoti visoje šalyje – tokią investiciją rinktųsi 37 proc., o tą jau yra padarę 6 proc. šio regiono gyventojų.
  • Likvidaus nekilnojamojo turto kaina šalies didžiuosiuose miestuose ir kurortinėse vietovėse yra palyginti didelė, todėl jį įsigyti iš santaupų yra sudėtinga. Tuo metu tam panaudoti banko finansavimą ketinantys gyventojai turėtų gerai pasverti galimas rizikas ir apsvarstyti, koks tokios investicijos patrauklumas gali būti ateityje. 
  • „Swedbank“ ekspertų skaičiavimu, šiuo metu nuomos pajamingumas siekia apie 5-6 proc. per metus ir, nuo šių metų pradžios sparčiau pradėjus kilti nekilnojamojo turto kainoms, jis greičiausiai bus linkęs mažėti.  
NT investicijos


Parengta remiantis reprezentatyvia „Swedbank“ užsakymu atlikta Baltijos šalių gyventojų apklausa, kurios metu Lietuvoje apklausti 1003 gyventojai nuo 18 iki 75 m. amžiaus, bei „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovo Pavel Ladziato įžvalgomis.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.