Socialinė medija verslui: nuo nulio iki mėnulio

Šiame interneto seminare komunikacijos socialiniuose tinkluose ekspertai ir verslininkai kalbėsis, ar socialinė medija verslui yra būtinybė, ar siekiamybė. Diskutuojama apie tai, ar kiekvienam verslui būtina turėti socialines paskyras internete, kokių rizikų ir galimybių įmonėms atveria komunikacija soc. tinkluose, taip pat - kaip valdyti socialinėje medijoje kylančias krizes. Pokalbyje dalyvauja Vaidotas Valantiejus, „Enter Agency“ vadovas, Elvinas Jakimovas, „Ad Fingers“ pardavimų vadovas ir Andrius Zaveckas, „Donut Lab“ vadovas. Moderuoja – Odeta Bložienė, „Swedbank“ Lietuvoje Finansų instituto vadovė.

 

Ne būtinybė, tačiau ryškus privalumas

Ekspertai ir verslininkai pritaria, jog dažnu atveju socialinių medijų naudojimas tampa pilnavertės komunikacijos garantu. „Tai papildymas, alternatyva kitiems kanalams. Tačiau niekada negali pasirinkti tik vieno kanalo, šalia turėtų būti ir kiti, nes produktas turi labai skirtingas tikslines auditorijas“, – teigia „Ad Fingers“ pardavimų vadovas Elvinas Jakimovas. Visgi socialiniai tinklai šiandien yra vienas lanksčiausių ir mažiausiai investicijų reikalaujančių būdų pasiekti plačius vartotojų srautus tiek stambiems, tiek smulkiems verslininkams.

Socialiniai tinklai suteikia galimybę koreguoti žinutę bei keisti komunikacijos eigą labai operatyviai, jeigu to reikalauja kilusios vartotojų reakcijos, ko nebūtų galima pasakyti apie kitus žiniasklaidos kanalus. Jie taip pat gali padėti kurti patrauklaus darbdavio įvaizdį ir pritraukti naujų darbuotojų. Pasirinkę tinkamą komunikacijos stilistiką, smulkieji verslininkai gali sėkmingai konkuruoti su didelėmis įmonėmis. Nors pradžioje gali tekti ieškoti būdų pritraukti vartotojų dėmesį, bandymai bei sukeltų reakcijų stebėjimas padės išsigryninti savo poziciją.

Kaip pradėti?

„Donut Lab“ vadovas Andrius Zaveckas, dalindamasis savo patirtimi, rekomenduoja produktą į rinką įvesti palengva, visų pirma didžiausią dėmesį teikiant kokybės užtikrinimui bei darbo organizavimui. Tuomet, atsižvelgiant į turimus resursus, galima planuoti komunikaciją socialinėje erdvėje. Verslininkai prisipažįsta pradžioje naudoję vos vieną išmanųjį įrenginį ir keletą programėlių, informacijos apie socialinių tinklų valdymą ieškoję (ir vis dar ja tebesidomintys) internete, socialinių apžvalgininkų bloguose, mokymuose. Atsižvelgiant į intensyvius pokyčius, nederėtų pasikliauti patarimais socialinius tinklus analizuojančiose knygose. Kuomet galimybių investuoti į komunikaciją daugiau, ypač pravartu šį uždavinį perduoti skaitmeninės komunikacijos paslaugas teikiančiai agentūrai bei taip išvengti didelių klaidų ir jų sukeltų krizių. Visgi ir toks žingsnis ne visada užtikrina sklandų ir priešiškų reakcijų nesukeliantį bendravimo su klientais procesą, todėl verslininkui svarbu žinoti rizikas ir krizių sprendimo būdus.

Sprendžiant problemą – svarbi empatija vartotojui.

Didelė vartotojų įvairovė bei lengvas jų pasiekiamumas turi ir savo kainą – neapgalvotas pasakymas ar iš pažiūros nieko nežeminantis įrašas gali įžeisti konkrečią klientų grupę, greitai išplisti viešojoje erdvėje bei pakenkti įmonės įvaizdžiui. Didesnių ar mažesnių nudegimų išvengti sunku, tačiau ekspertai pripažįsta, jog su įgyta patirtimi problemų sprendimas tampa vis paprastesnis, o taip pat iš šių situacijų galima pasimokyti ar netgi jose įžvelgti naudą. „Sprendžiant problemą, labai svarbi empatija vartotojui. Jam nedidelis brokas yra šimtaprocentinė patirtis su produktu, jis nusivilia daug daugiau, nei mums gali atrodyti“, – teigia Vaidotas Valantiejus, „Enter Agency“ vadovas. Todėl patariama dėmesingai reaguoti į socialiniuose tinkluose pasirodančius nusiskundimus bei užmiršti nuostatą, jog tai tik konkurentų puolimas. Klaidų pripažinimas, atsiprašymas ir padėka klientui padės išvengti neigiamų pasekmių. Taip pat verslininkai užsimena, jog kylančios aistros ir pasipiktinimai leidžia geriau pažinti savo auditoriją, išryškinti jos požiūrį ir vertybes, o kartais net įgyti lojalių klientų, palaikančių „aštresnes“ nuostatas.

Kokybiškas turinys, drąsus sprendimai bei emocijos

Paklausti išskirti po vieną esminį patarimą, verslininkai ir ekspertai dalinasi iš patirties kilusiomis įžvalgomis: „Maisto sektoriui svarbu prisiminti, kad vartotojas nori matyti gaminį bei tai, ką perka. Jis nori matyti emociją, o ne ilgus tekstus, nesusijusius su tavo produktu“, – teigia Andrius Zaveckas. „Testuoti, nebijoti sprendimų, bandyti mažesnėse auditorijose. Tik su klaidomis ateina tikroji patirtis“, – pataria Elvinas Jakimovas. „Pradėti nuo klausimo, ką mano turinys gali duoti vartotojui. Ar tai nebus tik reklaminė žinutė? Jas vartotojai lengvai atskiria, todėl svarbu turiniu sukurti tam tikrą naudą klientui“, – teigia Vaidotas Valantiejus. Visgi didžioji dalis žinių bei taisyklių buvo sukauptos tik per patirtį ir akistatas su realiomis situacijomis, taigi pašnekovai linki nedelsti ir socialiniuose tinkluose drąsiai ieškoti savų verslo populiarinimo kelių.

 

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.